• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

”Gangsta” - Vilken klocka har mest/bäst gangstervibbar?

Arcticreef

Silver
Om vi fokuserar på nutida gangsters i Sverige och utomlands så skulle jag nog lägga min röst på en klocka som man känner igen på långt håll. Materialet skall vara roséguld och länken i samma material. Den får också gärna vara isad. En riktig gangster törs sticka ut! Den får inte vara diskret och gemene man skall veta att den är dyr som fan.

Jag skulle således lägga min röst på en Day-Date enligt ovan med en dito Daytona och RM som bubblare.

Vad tycker ni?

Rubberclad… iaf stekhet för 10-15år sedan, men nog lika bra idag. Stor, vräkig och guld samt alldeles alldeles underbar 😎
IMG_1356.jpeg

Finns bara ett svar om du är förortsgangster. Day date eller sub i ädelmetall.

Finns inget som skriker gangster så mycket som mjukisbyxor, guccikeps och guldrolle.
1000001157.png

På gängkriminella i Sverige av det som syns utåt så skulle jag säga att följande är vanligt: Rolex day date (ibland med diamant-bezel), isad datejust 41, isad Cartier santos eller någon annan sport-rolex i TT eller helguld (daytona, submariner, etc). Det ska vara hög igenkänning av märket/klockan, ju fler som vet att klockan är dyr desto “bättre”.

Senast ändrad:
Förstår inte syftet med tråden, som bara verkar spekulera och romantisera något som gör alla olyckliga.

Uppenbarligen gör det trådskaparen lycklig.
De trodde det allihop. Det var en självklarhet då, något de aldrig ifrågasatte, något som ingen i deras omgivning ifrågasatte.
Men nu, när tiden gått och tomheten blivit påtaglig, har insikten slagit rot. Deras mammor bär på en obegränsad saknad, en tyst smärta som aldrig riktigt lämnar dem, kommer aldrig lämna de heller. Det märks i blicken, i hur deras röster (när de är på TV) ibland bryts mitt i en mening, i hur de stannar upp vid gamla fotografier som om de försöker hålla fast vid något som redan glidit dem ur händerna. Ingen kan riktigt förstå djupet av den förlusten – utom de som själva upplevt den och måste ensama bära det.

Jag kan hålla med i att det är en tämligen osmaklig tråd, som i vars blotta existens speglar likgiltigheten, ignoransen och avhumaniseringen som präglar dagens samhällsklimat i västvärlden i stort. Å andra sidan behöver jag inte läsa, och ämnar inte göra det fortsatt heller efter att i nyfikenhet kikat om fler uttryckt obehag.

Jag kan hålla med i att det är en tämligen osmaklig tråd, som i vars blotta existens speglar likgiltigheten, ignoransen och avhumaniseringen som präglar dagens samhällsklimat i västvärlden i stort. Å andra sidan behöver jag inte läsa, och ämnar inte göra det fortsatt heller efter att i nyfikenhet kikat om fler uttryckt obehag.
Överreagerar du inte en aning här?

Förklara vad du inte förstår så skall jag göra mitt bästa för att få dig att förstå vad jag menar. Syftet är definitivt inte att romantisera kriminalitet.
Förstår att det inte är något medvetet syfte men om ett flertal tar illa upp så är det helt enkelt ingen bra tråd alls ! Jag reagerar också mot den.

Förstår att det inte är något medvetet syfte men om ett flertal tar illa upp så är det helt enkelt ingen bra tråd alls ! Jag reagerar också mot den.
Finns massor med trådar på detta forum som för mig är helt ointressanta, då scrollar jag helt enkelt bara vidare, det är ju trots allt ett diskussionsforum och alla diskussioner passar inte alla.
Med det sagt så känner jag att jag ”safear” med att poängtera att jag inte på något sätt är för kriminalitet.

Jag tycker ämnet är ganska harmlöst. Den handlar i princip om klockvärldens motsvarighet till LV kepsar.

Vill man hårdra det hela så bör väl folk ta illa upp av att de flesta trådar här handlar om klockor som åtminstone kostar en normal årslön. Folk har ingen rättighet att slippa texter som de ev kan ta illa upp av.

Jag tycker ämnet är ganska harmlöst. Den handlar i princip om klockvärldens motsvarighet till LV kepsar.

Vill man hårdra det hela så bör väl folk ta illa upp av att de flesta trådar här handlar om klockor som åtminstone kostar en normal årslön. Folk har ingen rättighet att slippa texter som de ev kan ta illa upp av.
Du har fortfarande inte förklarat syftet ned frågeställningen. Om du tycker frågan är harmlös så är det ju i total brist på empati för det läget som råder. Du missar även att det säkert finns många här som är direkt oroliga för klockrån eller som ev. utsatts för det.

Ta frågan på flashback istället där kan du nog få mer autentiska svar.

Du har fortfarande inte förklarat syftet ned frågeställningen. Om du tycker frågan är harmlös så är det ju i total brist på empati för det läget som råder. Du missar även att det säkert finns många här som är direkt oroliga för klockrån eller som ev. utsatts för det.

Ta frågan på flashback istället där kan du nog få mer autentiska svar.
”Brist på empati”? Jag begriper nada.

Menar du att folk här har klockor som kriminella gillar och får reda på det här och därför blir ännu mer oroliga?

Tillbaka
Topp