• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

MrJL

Omega
2-Faktor
Någon som har tips på var man bäst handlar ett bra racingband till sin speedmaster? Gillar dem med mindre hål och har tex kollat heuerville men leveranstiden känns smått löjlig. Är det värt väntan tro?
Här finns massa fina: http://www.bandrbands.com

Såg en riktigt intressant sak när jag kollade ett makrofoto från igår, kolla Omega-loggan inpräntad i glaset:

_DSC5872-2.jpg
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Var skulle ni serva en Speedy någonstans i Stockholm? Jag är student och känns lite svettigt att punga ut 7 kakor på en helservice hos Rob.E. Inte så viktigt att det sker hos AD med andra ord, bara att det blir bra gjort. Ge mig tips :)
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Speedmaster Gemini IV tycker jag är en av dom mest lyckade av moderna Speedys. Den presenterades på Basel 2005, 40 år efter den första rymdpromenaden och gjordes i 2005 exemplar. Här är en bild på min från 2006 som jag sålde till en annan forum medlem för några år sedan.
007.JPG

008.JPG
 
Senast ändrad:

Ryttaren

Rolex
Speedmaster Gemini IV tycker jag är en av dom mest lyckade av moderna Speedys. Den presenterades på Basel 2005, 40 år efter den första rymdpromenaden och gjordes i 2005 exemplar. Här är en bild på min från 2006 som jag sålde till en annan forum medlem för några år sedan.
009_zpsdedfa927.jpg

008_zpsjlpoh6cm.jpg

Den där och Italien specialaren med vit tavla från -97 ligger högt på vill ha listan.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Var skulle ni serva en Speedy någonstans i Stockholm? Jag är student och känns lite svettigt att punga ut 7 kakor på en helservice hos Rob.E. Inte så viktigt att det sker hos AD med andra ord, bara att det blir bra gjort. Ge mig tips :)
Jag fick ett förslag på ca 6000 på Klockmäster i Globen.
 

MagnusL

Omega
Jag lade inget dom helst värde i historiken om klockan eller vikten utav plexiglas eller så. Jag tyckte bara helt enkelt att den var förbannat snygg och kan funka som en 7-dar-i-veckan-klocka. Har satt på ett Hirsch Tiger band med viklås. Gillarcatt denna är lite större, 44,25 mm. Passar på mig.
image.jpeg
 

marer

Cartier
Hur gör ni när ni ställer tiden? Kan det vara skadligt att "hålla fast" sekundvisaren med mothåll på kronan för att få exakt tid?
 

tomva1

Omega
Har börjat klura på nästa klocka. Med min beslutsångest bör man vara ute i god tid. Om jag skulle vilja kika på omega vad letar jag efter? Får ingen riktigt ordning på dom. Speedy, svart urtavla, "pennvisare"(?)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har börjat klura på nästa klocka. Med min beslutsångest bör man vara ute i god tid. Om jag skulle vilja kika på omega vad letar jag efter? Får ingen riktigt ordning på dom. Speedy, svart urtavla, "pennvisare"(?)

Beror väl på hur trogen du vill vara originalet, det finns en uppsjö av Limited editions och vidareutvecklingar med datum, automatiska urverk etc. "Purister" brukar vilja ha originalet dvs manuell, svart tavla och plexiglas som har funnits med mindre variationer sedan starten. Personligen är boettlock med glas den enda avsteg från originalet jag kan tänka mig för jag tycker att urverket är så förbaskat vackert.
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Har börjat klura på nästa klocka. Med min beslutsångest bör man vara ute i god tid. Om jag skulle vilja kika på omega vad letar jag efter? Får ingen riktigt ordning på dom. Speedy, svart urtavla, "pennvisare"(?)
Jag tycker du ska ha en moonwatch, 3570.50, en med safirglasbaksida, 3573, eller en FOIS. FOIS är grym på många sätt, lite mindre, lite coolare visare osv.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Beror väl på hur trogen du vill vara originalet, det finns en uppsjö av Limited editions och vidareutvecklingar med datum, automatiska urverk etc. "Purister" brukar vilja ha originalet dvs manuell, svart tavla och plexiglas som har funnits med mindre variationer sedan starten. Personligen är boettlock med glas den enda avsteg från originalet jag kan tänka mig för jag tycker att urverket är så förbaskat vackert.
Jo, "originalet" förstås. Av de "nya" kan jag tänka mig Snoopy-klockan. Både kul och snygg.
 
Topp