• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

MJ24

Patek
2-Faktor
Kikade precis finns endast 5st till försäljning där, men frågan är om liknande modeller av speedmastern går att jämföra?
Hmm...den modell du tittar på är nog något mindre populär än den vanliga Speedy Pro.
Den du tittar på är en helt annan klocka än en klassisk Speedy Pro, så det är nog svårt att kunna jämföra med annat.
Kanske kunde du även göra en sökning på sålda objekt på t ex Timezone.com för att få en uppfattning om vad säljare begärt innan. Finns säkert ett antal objekt, dock tror jag inte det finns speciellt många att se.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Vad är et ok pris å betale for en Speedmaster Pro his AD? Går det å få ned priset mycket eller et det snakk om någon enstaka tusenlapp eller två?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Vad är et ok pris å betale for en Speedmaster Pro his AD? Går det å få ned priset mycket eller et det snakk om någon enstaka tusenlapp eller två?
Upp till 15% på listpriset brukar inte vara några större problem att pruta enligt min erfarenhet. Det finns de som hävdar att man kan lyckas få ner priset upp till 25-30% på Omega med men då tror jag personligen man ska ha en väldigt bra kontakt med sin AD eller vara rejält smord i munlädret.
 

alfons

Cartier
Hej,

Jag har en Speedmaster som införskaffades ny i februari och burit den på nato fram till början på september då jag satte på länken. Idag satt jag på kontoret och plötsligt släppte spännet, se bild. Jag lyckades trycka in den igen och det känns som att den sitter som bra.
Allmänt "nojjig" som en är så börjar jag fundera på om det kommer hända igen etc.. Hade jag bara otur att den hamnat i någon vinkel och lirkats ut eller bör jag kolla upp detta? Vad säger expertisen?
 

Bilagor

  • IMG_1334.jpg
    IMG_1334.jpg
    87 KB · Visningar: 89

Number 6

Omega
Vad är et ok pris å betale for en Speedmaster Pro his AD? Går det å få ned priset mycket eller et det snakk om någon enstaka tusenlapp eller två?
Jag köpte min ny och skickade mail till ett antal ADs i olika städer i Sverige, refererade till klocksnack och bad om offert på en Speedy Pro 005. Visade sig att vissa svarade inte alls, vissa svarade men gav ingen rabatt och vissa var villiga att ge rabatt på listpriset. Så det är mitt tips.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Jag köpte min ny och skickade mail till ett antal ADs i olika städer i Sverige, refererade till klocksnack och bad om offert på en Speedy Pro 005. Visade sig att vissa svarade inte alls, vissa svarade men gav ingen rabatt och vissa var villiga att ge rabatt på listpriset. Så det är mitt tips.
Får man fråga hur mycke rabatt du fikk från olika ADs? Bor i Stockholm så tenkte kanske ta meg en sväng innom dom olika å fråga, men svårt å veta om det er et bra pris dom ger eller inte.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Er 32000 et ok pris for en ny Speedmaster Pro på läderband från LuxuryWatches eller borde jag forsøke få tag i en på länk?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Er 32000 et ok pris for en ny Speedmaster Pro på läderband från LuxuryWatches eller borde jag forsøke få tag i en på länk?
Det är ju varken AD eller länk, så nej jag skulle inte säga att det är ett bra pris.

Jag menar - om du vill köpa ny, så vill du nog köpa från AD eller i alla fall ny med länk.
 

TomGanks

Panerai
Med länk landar du närmare 34 vid nypris efter rabatter...
Antingen i Amsterdam hos ACE Jewlers, eller på Schipol alt motsvarande rabatt hos AD som gör att du landar runt 34k för ny med länk. Dvs ca 15% avdraget..

Edit: Korrigerade mitt statement, behöll siffrorna.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Som några av er redan vet är jag grymt sugen på att köpa en Speedmaster och har hittat vad som verkar vara ett bra exemplar till fördelaktigt pris. Dock är jag totalt värdelös på att se hur bra poleringar är och liknande och skulle verkligen uppskatta er hjälp. Exemplaret i fråga är från 2004, men verkar vara i väldigt bra skick med väldigt få repor och dings. Så vad säger proffsen? https://www.chrono24.se/omega/speedmaster-moon-watch-35705000-box-papers--id6790215.htm

Tilläggas bör kanske att klockan är inplastad och den gör det hela lite svårare att se kvalitén.

IMG_0001.jpg
IMG_0002.jpg
IMG_0003.jpg
IMG_0004.jpg
 

Christoffer_ua

Breitling
Hmm...den modell du tittar på är nog något mindre populär än den vanliga Speedy Pro.
Den du tittar på är en helt annan klocka än en klassisk Speedy Pro, så det är nog svårt att kunna jämföra med annat.
Kanske kunde du även göra en sökning på sålda objekt på t ex Timezone.com för att få en uppfattning om vad säljare begärt innan. Finns säkert ett antal objekt, dock tror jag inte det finns speciellt många att se.
Ok, vad skiljer dem? Vilken är den populäraste ?
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Som några av er redan vet är jag grymt sugen på att köpa en Speedmaster och har hittat vad som verkar vara ett bra exemplar till fördelaktigt pris. Dock är jag totalt värdelös på att se hur bra poleringar är och liknande och skulle verkligen uppskatta er hjälp. Exemplaret i fråga är från 2004, men verkar vara i väldigt bra skick med väldigt få repor och dings. Så vad säger proffsen? https://www.chrono24.se/omega/speedmaster-moon-watch-35705000-box-papers--id6790215.htm

Tilläggas bör kanske att klockan är inplastad och den gör det hela lite svårare att se kvalitén.

IMG_0001.jpg
IMG_0002.jpg
IMG_0003.jpg
IMG_0004.jpg
Helt omöjligt att avgöra poleringen på dessa bilder. Skaffa fram nya utan plast så ska du se du får bättre respons!

Blir jag lika cool som Newman by default om jag slänger på ett sånt här band från Burlang på min panda speedy?

IMG_8304.JPG

IMG_8302.JPG
Tyvärr @DiscoPapa... Du är ute på hal is nu.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ett tips är att vänta till årsskiftet för att se ifall RobE konmer ha någon kampanj för KS medlemmar. Förra året tror jag att de hade 25% på list på alla Omega (även beställningar om jag minns rätt). Speedy Pro brukar dock vara en lagerklocka.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ok, vad skiljer dem? Vilken är den populäraste ?
311.30.44.50.01.002 är 44,25 mm stor, har ett automatiskt Omega 9300-verk (coaxial) och datum, samt safirglas.
Den traditionella "Månklockan" Speedmaster Professional är 42mm stor, har ett manuellt verk (kaliber beroende på modell och årsmodell, samt har plexiglas (också lite beroende på referens).
Det finns ton av information att hämta online om det här, så Google är din vän!:)
Du kan alltid börja här: https://www.fratellowatches.com/omega-speedmaster-buyers-guide-part-1/
 
Topp