• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Bas

Patek
IMG_1709.JPG
 

Kim

Panerai
Den reklamfirman som kläckte iden till det där fotot förstår sig inte alls på klockor och dess kundkrets.
Herregud så illa.
DESCRIPTION
This Speedmaster 38 mm is characterised by a number of distinctive elements, making it a fine celebration of the critical eye care provided by Orbis International and its Flying Eye Hospital.

The watch features a stainless steel case and bezel with a tachymeter scale on a blue aluminium ring.

The sun-brushed blue dial includes horizontal, light-blue oval subdials and a vertical oval date window at 6 o’clock. The indexes are rhodium-plated while the hands are also rhodium-plated or blue. The blue central seconds hand includes a special Orbis Teddy Bear counter-weight.

The watch has a stainless steel bracelet, an Orbis Teddy Bear stamped on the caseback, and is driven by the OMEGA Co-Axial Calibre 3330.


Tror det har något med synskadade att göra. Plus det står att det är en teddybjörn graverat på baksidan. Så kanske är för något bra :)
 

Rulle

Audemars
Hoppas inte denna speedyn blir lika sågad som orbisspeedyn ! Haha

Hämtade ut denna idag och är faktiskt riktigt nöjd hitentills!
En trevlig klump som är några mm kortare lug-lug änden vanliga "mark I" speedyn = lättare att bära för oss med tjejhandleder
Men sen är den tjock som en hockeypuck!
20171012_143505.jpg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Hoppas inte denna speedyn blir lika sågad som orbisspeedyn ! Haha

Hämtade ut denna idag och är faktiskt riktigt nöjd hitentills!
En trevlig klump som är några mm kortare lug-lug änden vanliga "mark I" speedyn = lättare att bära för oss med tjejhandleder
Men sen är den tjock som en hockeypuck!
20171012_143505.jpg
Astuff! Grattis till den och välkommen in i värmen!
 

Bas

Patek
Hoppas inte denna speedyn blir lika sågad som orbisspeedyn ! Haha

Hämtade ut denna idag och är faktiskt riktigt nöjd hitentills!
En trevlig klump som är några mm kortare lug-lug änden vanliga "mark I" speedyn = lättare att bära för oss med tjejhandleder
Men sen är den tjock som en hockeypuck!
20171012_143505.jpg

Den är grym! Grattis
 

Rulle

Audemars
Astuff! Grattis till den och välkommen in i värmen!
Den är grym! Grattis

Tackat tackar !
Inte för att jag har något emot speedy pro men en mark II är ju en väldigt prisvärd modell om man jämför vad man skulle få ge för en speedy pro från 74-75!!!!!
Lite kul att denna ingick i seamaster linjen på den tiden eftersom den var mer vattentålig än vanliga speedyn

Frågan är om man verkligen får posta bilder på denna här när där är en sjöhäst pä baksidan ?!:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
449617-9d05d6d10b77e40d012fbc3b840b2b48.jpg


Detta är alltså både en seamaster och en speedmaster ;)
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Tackat tackar !
Inte för att jag har något emot speedy pro men en mark II är ju en väldigt prisvärd modell om man jämför vad man skulle få ge för en speedy pro från 74-75!!!!!
Lite kul att denna ingick i seamaster linjen på den tiden eftersom den var mer vattentålig än vanliga speedyn

Frågan är om man verkligen får posta bilder på denna här när där är en sjöhäst pä baksidan ?!:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
449617-9d05d6d10b77e40d012fbc3b840b2b48.jpg


Detta är alltså både en seamaster och en speedmaster ;)
Det behöver du inte oroa dig för. Sjöhästen finns även på pro ;)
20171012_203506.jpg
 

Rulle

Audemars
Grymt och ovanligt!
Återigen grattis till en mycket fin klocka :)
Önskar nog mer att jag hade haft handleder för att kunna bära upp en vanlig speedy på länk...
Men denna duger som ett bra substitut !
Sen enligt sägen så sägs det att omega försökte sälja in denna ca 1969 till nasa som en efterföljare till speedyn men fick ett nej så lite pro är ändå mark II'an ;)
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Önskar nog mer att jag hade haft handleder för att kunna bära upp en vanlig speedy på länk...
Men denna duger som ett bra substitut !
Sen enligt sägen så sägs det att omega försökte sälja in denna ca 1969 till nasa som en efterföljare till speedyn men fick ett nej så lite pro är ändå mark II'an ;)
Har du testat speedy pro på handleden? Tycker inte den bärs så stort och jag har också späda handleder. Men allt handlar ju om det känns såklart.
 
  • Like
Reactions: Bas

P-vakten

Patek
2-Faktor
Önskar nog mer att jag hade haft handleder för att kunna bära upp en vanlig speedy på länk...
Men denna duger som ett bra substitut !
Sen enligt sägen så sägs det att omega försökte sälja in denna ca 1969 till nasa som en efterföljare till speedyn men fick ett nej så lite pro är ändå mark II'an ;)
Tydligen är pushknapparna designa för att kunna triggas ”externt” via någon form av anordning. Perfekt vid tex. Skidåkning då tidtagningen kan startas med båda händerna på stavarna.... Eller hur vad det @Rozzy ?
 
  • Like
Reactions: Bas

Rulle

Audemars
Har du testat speedy pro på handleden? Tycker inte den bärs så stort och jag har också späda handleder. Men allt handlar ju om det känns såklart.
Pinsamma här är att jag ägt en speedy pro två gånger men varje gång så har jag tyckt att den bärs för stort

Idiotin som jag sedan insett nu i efterhand är att jag aldrig tagit av länken för att testa den på läder ... men sen är det rätt svårt att hitta vanliga straps som är så pass korta..

Nej fan @Dennta sluta få mig att vilja ha den igen...
Är dock löjligt svag för modellen i sig eftersom den är helt jävla perfekt gjord
(om man bortser från avståndet lug-lug:sorry:)
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Pinsamma här är att jag ägt en speedy pro två gånger men varje gång så har jag tyckt att den bärs för stort

Idiotin som jag sedan insett nu i efterhand är att jag aldrig tagit av länken för att testa den på läder ... men sen är det rätt svårt att hitta vanliga straps som är så pass korta..

Nej fan @Dennta sluta få mig att vilja ha den igen...
Är dock löjligt svag för modellen i sig eftersom den är helt jävla perfekt gjord
(om man bortser från avståndet lug-lug:sorry:)
Går ju alltid att beställa custom läder av dom duktiga läderknåparna på forumet och speedy pro skulle komplettera den där fint ;):D
 
Topp