• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ställde just denna fråga hos min AD gällande om man kunde byta ut sin solida baksida mot en i glas och fick till svar att det gick men att dom absolut inte fick göra sådana modifieringar för Omega. :stop::)
Sitter ett odekorerat verk i versionerna utan glasbaksida. Det är iofs ett fint urverk oavsett men jag föreslår nog i sådant fall att man plockar en klocka med ett urverk gjort för att synas.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hur många speedy kan man äga, utan att bli idiotförklarad?
En vanlig 005
En limiterad Apollo 11
Tintin (på önskelistan)
Racing Japan 2004 (ännu mer önskelistad)
Apollo 11, 50års edition som släpps 2019....
En vintage speedy som bara råkade köpas...
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Ställde just denna fråga hos min AD gällande om man kunde byta ut sin solida baksida mot en i glas och fick till svar att det gick men att dom absolut inte fick göra sådana modifieringar för Omega. :stop::)
Undrar om det gäller alla modifieringar eller just glasbaksidan. Kan tänka mig att Omega inte vill att deras 1861 verk ska synas med tanke på att de skapade 1863 för just den anledningen (plastbroms ser inte så snyggt ut).
 
Okej där ser man, lärde man sig något nytt igen. :)
Frågan kom mest upp i förbifarten och inget vi fördjupade oss i direkt, dock sa han att om man gör en sådan modifiering och lämnar in klockan på service/rep. eller liknande så Kan dom ”förstöra” den modifierade delen. Men som sagt detta var bara en ytlig diskussion då jag inte är överdrivet förtjust i sådana ingrepp. :)
 

Mekh

Omega
Haft speedmastern på länken som jag inte kommer helt överens med och gick och funderade om klockan skulle flippas, men så bytte jag till ett skinnband. Vips, så kändes allt mycket bättre igen :D

IMG_20171110_105959.jpg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Inte mycket att välja på då Cacan.

The movement of the Speedmaster Professional is of course the hand-wound Lemania based chronograph, either caliber 321, 861, 863, 1861 or 1863 (depends on the age of the watch). The Speedy Reduced has an automatic movement, based on the ETA 2890-A2 (no date), also known as Omega caliber 3220
 
Topp