• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Speedy tuesday!
E20A7AA7-DB9F-4CCD-97E9-89D386F4E454.jpeg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Kommer fler tisdagar :rolleyes:

Haha...vet fan inte vad jag ska skylla på, förutom att man har för många klockor att välja på. Och att man har dåligt kom ihåg och för mycket annat och tänka på.
Men som Fixxxer påtalar så kommer det som tur fler tisdagar, nästa tisdag så kommer den sitta runt handleden det livar jag ;)!
Det vet man aldrig. Imorgon kan man bli ihjältrampad av ett gäng förrymda alpackor och att ligga där mellan klövarna (har dom klövar :confused:) och tänka att man missade sin sista speedy-tuesday, ja, blotta tanken ger mig rysningar :eek::D
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Har testat vanliga och känner att den är för stor, onaturlig på något vis. Men sen tycker jag reduced är för liten.
När jag satte på länken igår slogs jag av att den upplevs större än på läderband. Nu har jag iofs inga egentliga problem med det men med omgjorda ändlänkar skulle dom kunna göra att den bärs mindre, det har dom ju gjort på senaste PO och AT. Tycker FOIS är jättefin men nackdelen är att den inte kommer på länk och jag skulle föredra den med hesalit.
 

FredrikO

Omega
Blir lika jäkla sugen på en Speedy varje gång jag är inne i den här tråden... MÅSTE ha en så småningom. Tur man har ganska långt till närmsta AD så det har inte blivit av att åka dit och känna på den.

Hur är det om man vill ha snabbjustering på spännet, det är inget som är standard på Speedy?
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Blir lika jäkla sugen på en Speedy varje gång jag är inne i den här tråden... MÅSTE ha en så småningom. Tur man har ganska långt till närmsta AD så det har inte blivit av att åka dit och känna på den.

Hur är det om man vill ha snabbjustering på spännet, det är inget som är standard på Speedy?
Nej tyvärr är det inte standard. Finns lås till SM300 (tror jag) man kan komplettera med om man vill ha den möjligheten.
 

Watchton

Breitling
Vad tycker folket om en Reduced 3510.50 för någon med lite mindre handled? Är detta en fullvärdig speedmaster eller bör man söka sig någon annanstans för mer värde för pengarna?
 

N_N

Breitling
Vad tycker folket om en Reduced 3510.50 för någon med lite mindre handled? Är detta en fullvärdig speedmaster eller bör man söka sig någon annanstans för mer värde för pengarna?
Skulle satsa på en FOIS istället. Samma storlek men med bättre propositioner på tavlan och roligare urverk.
 
Topp