• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nu är inte jag någon Omega fanboy , men jag önskar nästan den såg ut såhär... En riktigt usel photoshop(Picsart på telefonen) av mig.

PicsArt_07-12-08.27.05.jpg
Ser mycket bättre ut i din bild.
Tycker också det blev lite mycket med så många detaljer i orange/röd.
Någon i designavdelningen hos Omega gick bananas med penseln och kunde inte sluta måla.
 

Bearkick

Omega
2-Faktor
Tjena! Är väldigt nära köpa en Speedmaster Professional (311.30.42.30.01.005), tänkte slå till nästa vecka.
Har en kanske konstig fråga men hur upplever ni ljudet, tickar den högt? Har en klocka i min samling (ETA 2824-verk) som
har en väldigt hög frekvens vilket jag stör mig på. Låter speedmaster "lagom" mycket? Förstår att det är en mycket subjektiv fråga :)
 

TomGanks

Panerai
Tjena! Är väldigt nära köpa en Speedmaster Professional (311.30.42.30.01.005), tänkte slå till nästa vecka.
Har en kanske konstig fråga men hur upplever ni ljudet, tickar den högt? Har en klocka i min samling (ETA 2824-verk) som
har en väldigt hög frekvens vilket jag stör mig på. Låter speedmaster "lagom" mycket? Förstår att det är en mycket subjektiv fråga :)
Ja :)
 

Otori

Cartier
Tjena! Är väldigt nära köpa en Speedmaster Professional (311.30.42.30.01.005), tänkte slå till nästa vecka.
Har en kanske konstig fråga men hur upplever ni ljudet, tickar den högt? Har en klocka i min samling (ETA 2824-verk) som
har en väldigt hög frekvens vilket jag stör mig på. Låter speedmaster "lagom" mycket? Förstår att det är en mycket subjektiv fråga :)

Klockan låter om jag har den nära örat men inget jag stör mig på.

Självklart ska du slå till på en speedmaster:)
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Tjena! Är väldigt nära köpa en Speedmaster Professional (311.30.42.30.01.005), tänkte slå till nästa vecka.
Har en kanske konstig fråga men hur upplever ni ljudet, tickar den högt? Har en klocka i min samling (ETA 2824-verk) som
har en väldigt hög frekvens vilket jag stör mig på. Låter speedmaster "lagom" mycket? Förstår att det är en mycket subjektiv fråga :)
Du kan köra. Alla klockor tickar om man trycker den mot örat. Speedmasterna kan du vara lugn med. Har en Swatch som tickar högre än en skolklocka under en tenta..... TICK......TACK......... Speedmastern är ljudlös i jämförelse.
 
Senast ändrad:

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
En nyfilen fråga vad har ni för tidshållning på er Speedmaster pro 05 efter ca 24h utan uppdragning?
Den ska väl klara sig ca 48h utan uppdragning och hålla skaplig tidshållning?

Måste skicka med en bild på pärlan oxå ;).
20180715_165353.jpg
 
Senast ändrad:

NRE

Vacheron
2-Faktor
En nyfilen fråga vad har ni för tidshållning på er Speedmaster pro 05 efter ca 24h utan uppdragning?
Den ska väl klara sig ca 48h utan uppdragning och hålla skaplig tidshållning?

Måste skicka med en bild på pärlan oxå ;).
20180715_165353.jpg
Min ligger stabilt på +2 till +4 sekunder. Oavsett om jag drar upp efter 24 eller 48 timmar.
 
Topp