• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

pjmb

Cartier
IMG_20180721_105357.jpg

Ha en härlig Speedy lördag alla :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vore ju underbart med ett 321-verk på den men tvekar på det :(
321 är en omöjlighet. Enda möjligheten till en ny klocka med 321 vore nog en handbyggd superlimiterad klocka a la First Omega Wrist-Chronograph (18 ex). För att motivera priserna sådana landar på så är det boett i ädelmetall som gäller. Prislapp över miljonen.
 

davestoni

Panerai
321 är en omöjlighet. Enda möjligheten till en ny klocka med 321 vore nog en handbyggd superlimiterad klocka a la First Omega Wrist-Chronograph (18 ex). För att motivera priserna sådana landar på så är det boett i ädelmetall som gäller. Prislapp över miljonen.
Låter dessvärre rimligt! Då försvinner ju också hela charmen med vad 321-klockorna var, dvs en sportklocka.
 
Pojkar och flickor, Jag har fått imma under kristallen på min FOIS!
Vred upp klockan i morse, därefter promenerade jag ca 850m höjdmeter upp på ett fjäll. När jag påbörjade vandringen satta jag igång chronografer.
När jag kom upp var det imma under kristallen.

Nu har jag ute vredet på klokan läste att man skulle ventilera.
Vad ska jag göra nu? är klockan skräp? är detta vanligt? ska jag gå till butiken med klockan? är detta någonting jag skulle räknat med?
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Pojkar och flickor, Jag har fått imma under kristallen på min FOIS!
Vred upp klockan i morse, därefter promenerade jag ca 850m höjdmeter upp på ett fjäll. När jag påbörjade vandringen satta jag igång chronografer.
När jag kom upp var det imma under kristallen.

Nu har jag ute vredet på klokan läste att man skulle ventilera.
Vad ska jag göra nu? är klockan skräp? är detta vanligt? ska jag gå till butiken med klockan? är detta någonting jag skulle räknat med?
Aj då! Ut med kronan och ner i ris och ring AD/Omega omgående för garantiärende? När är den inköpt?
 
Köpt i Jul-Aug förra året, nästan precis ett år! Inte gjort några dumma grejor med den, men visst den har vart under vatten någon gång i samband med tvätt men inget extremt.
Ringer dem i morgon, jag hade klockan på mig med uppkavlade ärmar och vart svettig men handleden svettas man inte så mkt om..
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Köpt i Jul-Aug förra året, nästan precis ett år! Inte gjort några dumma grejor med den, men visst den har vart under vatten någon gång i samband med tvätt men inget extremt.
Ringer dem i morgon, jag hade klockan på mig med uppkavlade ärmar och vart svettig men handleden svettas man inte så mkt om..
Den ska definitivt klara det även om du svettas enorma mängder. Hör av dig till AD så löser det sig nog, även om det är tråkigt. Många otäta omegor just nu verkar det som :eek:
 
Den ska definitivt klara det även om du svettas enorma mängder. Hör av dig till AD så löser det sig nog, även om det är tråkigt. Många otäta omegor just nu verkar det som :eek:
Jag förstår inte grejen bara, kondens vet jag hur det fungerar. Det är 39% luftfuktighet där jag är nu och 26 grader varmt enligt smhi. jag tror verkligen inte fukten har trängt genom baksidans försegling utan från kronan eller knapparna. och då är det bara luft tänker jag som trängt in?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Man får ju inte vara jättepetig med hesalit men börjar störa mig på detta. Polera eller inte? Ta vad man haver, Autosol eller tandkräm? Eller beställa polywatch? Är ju inget djupt det här.
9C9865E6-D90F-413D-864C-5CCC48C2F7FF.jpeg
 
Topp