• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

dunbor

Breitling
Den mysigaste tråden på KS, riktigt bra stämning! Samma här, har kört min Expy och DJ nu och inte använt Speedyn på nästan en månad. Som jag saknat den! :)
IMG_20180915_203946.jpg
Jag förstår varför, snygg!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Dåligt med reduced modeller här inne, har blivit extremt sugen på än men är väldigt intresserad av att se bilder på hur den sitter på handleden, tycker det låter som en väldigt behaglig storlek.
Jag är också inne på en reduced, men tycker det är synd att man körde på 18 mm bandbredd. Hade velat använda alla mina 20 mm-band. Får väl spara till en 005:a ändå kanske. ;) (även lite skönare med automatisk)
 

NickG

Cartier
Nog av den enkla anledningen att originalet 005:an är så mycket bättre. Tycker inte alls den sitter som en 42 mm, mer som en 40 mm. Annars kör FOIS. Klart ekonomin är alltid en avgörande faktor men har man finanserna så kör på originalet :)
Kollar man nätet så ser den ut till att sitta bra. Det stora problemet för mig är avståndet mellan subdials:en som gör att det ser för tokigt ut. Funderade faktiskt först på en reduced av ekonomiska skäl men ångrar inte att jag köpte min 005:a.
Omega-Speedmaster-Reduced-Omega-Steel-Strap-Wristshot-2.jpg
e7b86d6f242602989a135bf4e4178fea.jpg
agdm12qq85p01.jpg
Ja, precis den ser ju väldigt bra ut på bild men den kanske lurar ögat. Blev intresserad efter att jag såg vad dom låg ute för så det är absolut till viss del ekonomiska skäl, enorm prisskillnad från en Professional...
Men tack för lite sköna bilder
 

JohanOr

Omega
Hej alla!
Min första post här. Har en Rolex datejust som min enda exklusivare klocka men har nu bestämt mig för en speedmaster .005. Har kikat på den i butik i Göteborg och dom vill ha ca 45000kr för en, har även sett att den finns på Chrono24 för runt 35000kr. Finns det någon stor fördel med att köpa den av handlaren i stan, förutom att det är trevligt att stötta dom? När skillnaden är så stor så tror jag inte jag kan väga in det. Hur gjorde ni? En annan fördel är att på chrono24 finns där ett par från 2017 vilket hade vart lite kul då vår son föddes då. (Har försökt läsa i tråden men den är helt enkelt för lång)
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Hej alla!
Min första post här. Har en Rolex datejust som min enda exklusivare klocka men har nu bestämt mig för en speedmaster .005. Har kikat på den i butik i Göteborg och dom vill ha ca 45000kr för en, har även sett att den finns på Chrono24 för runt 35000kr. Finns det någon stor fördel med att köpa den av handlaren i stan, förutom att det är trevligt att stötta dom? När skillnaden är så stor så tror jag inte jag kan väga in det. Hur gjorde ni? En annan fördel är att på chrono24 finns där ett par från 2017 vilket hade vart lite kul då vår son föddes då. (Har försökt läsa i tråden men den är helt enkelt för lång)

Du kan nog få lite rabatt på den, kolla det först innan du bestämmer dig...
 

Zingo

Rolex
Hej alla!
Min första post här. Har en Rolex datejust som min enda exklusivare klocka men har nu bestämt mig för en speedmaster .005. Har kikat på den i butik i Göteborg och dom vill ha ca 45000kr för en, har även sett att den finns på Chrono24 för runt 35000kr. Finns det någon stor fördel med att köpa den av handlaren i stan, förutom att det är trevligt att stötta dom? När skillnaden är så stor så tror jag inte jag kan väga in det. Hur gjorde ni? En annan fördel är att på chrono24 finns där ett par från 2017 vilket hade vart lite kul då vår son föddes då. (Har försökt läsa i tråden men den är helt enkelt för lång)
Betala ordinarie pris för en Omega?! :hilarious:
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Hej alla!
Min första post här. Har en Rolex datejust som min enda exklusivare klocka men har nu bestämt mig för en speedmaster .005. Har kikat på den i butik i Göteborg och dom vill ha ca 45000kr för en, har även sett att den finns på Chrono24 för runt 35000kr. Finns det någon stor fördel med att köpa den av handlaren i stan, förutom att det är trevligt att stötta dom? När skillnaden är så stor så tror jag inte jag kan väga in det. Hur gjorde ni? En annan fördel är att på chrono24 finns där ett par från 2017 vilket hade vart lite kul då vår son föddes då. (Har försökt läsa i tråden men den är helt enkelt för lång)
Betala aldrig listpris för omega :cool:
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hej alla!
Min första post här. Har en Rolex datejust som min enda exklusivare klocka men har nu bestämt mig för en speedmaster .005. Har kikat på den i butik i Göteborg och dom vill ha ca 45000kr för en, har även sett att den finns på Chrono24 för runt 35000kr. Finns det någon stor fördel med att köpa den av handlaren i stan, förutom att det är trevligt att stötta dom? När skillnaden är så stor så tror jag inte jag kan väga in det. Hur gjorde ni? En annan fördel är att på chrono24 finns där ett par från 2017 vilket hade vart lite kul då vår son föddes då. (Har försökt läsa i tråden men den är helt enkelt för lång)
Varmt välkommen hit, och till KS! Och klart du ska ha en speedy. Grym klocka som passar till precis allt enligt mig. Som en del redan sagt så kan man ofta kunna förhandla priset på Omega en del. Vissa modeller upp till 20-25%.

Ett tips på en bra handlare som många är nöjda med är vår forumsponsor, Erikson Urhandel i Stockholm. Hör av dig och meddela ditt intresse så kanske de kan ge dig en bra deal :)

Lycka till, och håll oss uppdaterade!
 

JohanOr

Omega
Varmt välkommen hit, och till KS! Och klart du ska ha en speedy. Grym klocka som passar till precis allt enligt mig. Som en del redan sagt så kan man ofta kunna förhandla priset på Omega en del. Vissa modeller upp till 20-25%.

Ett tips på en bra handlare som många är nöjda med är vår forumsponsor, Erikson Urhandel i Stockholm. Hör av dig och meddela ditt intresse så kanske de kan ge dig en bra deal :)

Lycka till, och håll oss uppdaterade!

Tack för tipset, ska ta kontakt med dom också!
 

Norrman

Cartier
Hej alla!
Min första post här. Har en Rolex datejust som min enda exklusivare klocka men har nu bestämt mig för en speedmaster .005. Har kikat på den i butik i Göteborg och dom vill ha ca 45000kr för en, har även sett att den finns på Chrono24 för runt 35000kr. Finns det någon stor fördel med att köpa den av handlaren i stan, förutom att det är trevligt att stötta dom? När skillnaden är så stor så tror jag inte jag kan väga in det. Hur gjorde ni? En annan fördel är att på chrono24 finns där ett par från 2017 vilket hade vart lite kul då vår son föddes då. (Har försökt läsa i tråden men den är helt enkelt för lång)
Får ju häller inte glömma den service man får från lokal ad. Slippa en nervös frakt, lättare att gå tillbaka om det skulle vara något garantiärende, se klockan man köper innan, osv. Finns väl dessutom en del gråhandlare på chrono?
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Går i tankarna kring en 005a eller en 006a och har en fråga kring länken. Vad finns det för andra sorters länkar som går bra ihop med klockan? Har svårt för länkar som inte smalnar av och tycker länken ser på tok för klumpig ut. Har svårt de små polerade ytorna i samband med att den inte smalnar av något.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Topp