• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

cobbah

Omega
Speeding to work! :)
Ha en go speedy tuesday vänner!
A345EC33-D5FF-483E-B08C-773637F79FB3.jpeg
 

davestoni

Panerai
Vad tycker du om länken nu när du haft den ett tag? Att den är skitsnygg och förhöjer klockan är vi ju alla eniga om, men är den bekvämare än vanliga länken? Några andra åsikter?
Superbekväm. Det är ju inte solida länkar så den blir väldigt skön runt armen som vanligt med vintagelänkar. Perfekt med 8 hål för mikrojustering också, så jag har inte så mycket att klaga på faktiskt. Tycker låset är snyggare också.
Håller med Fixxer på hans punkter gällande länken. Det enda jag tycker saknas är tryck-knappar som låser upp länklåset. Min länk är ganska trög att öppna.
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
God förmiddag, Speedfreaks! :woot:
Sovmorgon, kolla Speedytråden i sängen och sen rätt in klockrummet för att dra upp lilla hjärtat och välja ett fint band åt henne. Perfekt start på tisdagen.:)
Det enda som saknas nu är en bild på @Hasse Varg ’s Ultraman...:hungry:;)
0026A717-A5EA-4F47-AFE7-DF6671D82AAC.jpeg
Tack @Rum Runner :) Klockan befinner sig tyvärr i "förvaring på ett säkert ställe" för tillfället så här kommer en gammal bild som jag inte tror att jag visat tidigare, hoppas den duger:
IMG_1244.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Efter många om och men och velande fram och tillbaka mellan en .005 eller en .006 så blev det äntligen den förstnämnda. In i det sista var jag helt övertygad om safirens överlägsenhet men efter kompetent argumenterande från den här tråden och den oerhört kompetenta personalen på diverse klockbutiker så fick det bli originalet. En .005. Kunde inte var nöjdare just nu.
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Efter många om och men och velande fram och tillbaka mellan en .005 eller en .006 så blev det äntligen den förstnämnda. In i det sista var jag helt övertygad om safirens överlägsenhet men efter kompetent argumenterande från den här tråden och den oerhört kompetenta personalen på diverse klockbutiker så fick det bli originalet. En .005. Kunde inte var nöjdare just nu.
Jag respekterar ditt val, även fast jag inte håller med. Haha ;)
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Efter många om och men och velande fram och tillbaka mellan en .005 eller en .006 så blev det äntligen den förstnämnda. In i det sista var jag helt övertygad om safirens överlägsenhet men efter kompetent argumenterande från den här tråden och den oerhört kompetenta personalen på diverse klockbutiker så fick det bli originalet. En .005. Kunde inte var nöjdare just nu.
Vad var det för argument som var till 005ans favör? =)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Vad var det för argument som var till 005ans favör? =)
Det enda .006 hade som fördel var safirglaset. På alla andra punkter är det .005 som gäller. Efter att ha härjat på Jarl Sandin och Bergströms och noga undersökt båda modellerna så stod det klart att safirens enda fördel (hårdheten) inte räcker för att en .006 ska trumfa en .005. :)
 
Topp