• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
@Staafen så här ser det ut
IMG_1904.jpg
IMG_1905.jpg
IMG_1906.jpg
IMG_1907.jpg
IMG_1908.jpg
IMG_1909.jpg
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hittade den här bilden i mitt fotoalbum när jag letade efter bild på min 105.012-65 att visa för en samlare som kontaktat mig. Kommer inte ihåg om jag har postat den i tråden tidigare eller ej, hur som helst, här är en bild på mina vintage Speedy (den i mitten är den jag har ute på Säljes) :)
threeMusketeers.jpg
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Är den någon som har tordas spekulera i vilka spännande saker som kan väntas från Omega under 2019 med tanke på att det är 50 år senan månlandningen?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Är den någon som har tordas spekulera i vilka spännande saker som kan väntas från Omega under 2019 med tanke på att det är 50 år senan månlandningen?
De relanserar ju cal 321, kom ut förra veckan tror jag. Så det lär förmodligen komma en månklocka med verket. Förhoppningsvis kommer det också några coola re-issues på apollomodeller eller liknande som inte kostar apa.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Va?

Haha eller hur! :D Under hundringen tror jag iaf, liknande Speedy LE priser.
Får uttrycka mig mer försiktigt men nej, har svårt att tro på det. Verken skall göras i Bienne har dom skrivit och det finns ingen produktionslina alls av urverk där förutom Tourbillon som är handgjorda. Dom skall byggas på beställning också har dom väl skrivit. Nu lär det väl inte ta samma tid att bygga ett 321 som ett Tourbillon men dom blir ju närmast handbyggda, en urmakare som sätter ihop hela verket. Sen får dom nog göra resten också till en finish som överstiger dom vanliga Speedys för att motivera sina prislappar. Det här drar iväg.
 

davestoni

Panerai
Får uttrycka mig mer försiktigt men nej, har svårt att tro på det. Verken skall göras i Bienne har dom skrivit och det finns ingen produktionslina alls av urverk där förutom Tourbillon som är handgjorda. Dom skall byggas på beställning också har dom väl skrivit. Nu lär det väl inte ta samma tid att bygga ett 321 som ett Tourbillon men dom blir ju närmast handbyggda, en urmakare som sätter ihop hela verket. Sen får dom nog göra resten också till en finish som överstiger dom vanliga Speedys för att motivera sina prislappar. Det här drar iväg.
Time will tell :D
 

Sleggan

Breitling
Hej!
Är ny här på forumet så ber om ursäkt på förhand om jag inte postat i rätt tråd.
Jag är på jakt efter min första riktigt klocka och har fastnat för Omega Speedmaster automatic (323.21.40.40.02.001)
Har hittat en på en dansk sida som det hänvisats till i en tråd här där folk köpt klockor.
Min fråga är om ni kan avgöra av bilderna om den är äkta eller ej samt om priset är vettigt(20 000 DKK)?
Det ända som jag tycker ser lite lurt ut (med min lilla erfarenhet från googlande) är att datumet ej ser riktigt centrerat ut.
Det ingår ju intyg m.m. som framkommer av bilderna (instruktionsbok saknas) men blir ändå osäker då jag i så fall kommer be att få den skickad med post.
Kronan ser lite sliten ut men den vore väl gå at byta (är guldpläterat, men bezelen är solid?)
1.JPG
2.JPG
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG

Ni får gärna tycka till om annat eller ge tips i allmänhet (väntar med spänning på svar...och lönen)
Mvh Erik
 
Topp