• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Glad ST.....kan bli den sista om rätt köpare dyker upp men Januari är ju en trög säljmånad så jag hänger nog kvar några veckor till:)
C4AC9DD7-A3FE-429D-BB25-FAA90642E075.jpeg
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hej!
Är ny här på forumet så ber om ursäkt på förhand om jag inte postat i rätt tråd.
Jag är på jakt efter min första riktigt klocka och har fastnat för Omega Speedmaster automatic (323.21.40.40.02.001)
Har hittat en på en dansk sida som det hänvisats till i en tråd här där folk köpt klockor.
Min fråga är om ni kan avgöra av bilderna om den är äkta eller ej samt om priset är vettigt(20 000 DKK)?
Det ända som jag tycker ser lite lurt ut (med min lilla erfarenhet från googlande) är att datumet ej ser riktigt centrerat ut.
Det ingår ju intyg m.m. som framkommer av bilderna (instruktionsbok saknas) men blir ändå osäker då jag i så fall kommer be att få den skickad med post.
Kronan ser lite sliten ut men den vore väl gå at byta (är guldpläterat, men bezelen är solid?)
1.JPG
2.JPG
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG

Ni får gärna tycka till om annat eller ge tips i allmänhet (väntar med spänning på svar...och lönen)
Mvh Erik
Speedmaster Automatic är tyvärr inte ett område som jag har någon kunskap alls om :( För de pengar det är frågan om, närmare 28k SEK, så kan du få en "riktig" Speedmaster, dvs. en Professional med fullt set som är ett par år gammal (dvs. en som vi kallar ".005" eller "005"). Du har inte funderat på en sådan istället?
 

Helios

Breitling
Hej alla Speedy vänner! Min Speedy är i desperat behov av service, vilken urmakare skulle ni vilja rekommendera för detta?
 
Topp