• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

klockodile

Dundee
2-Faktor
Brun #speedytuesday. 3113 på armen i slasket.
AJ-EwvmuVxFFy953S29mS5h_C21In5Koo9nzrho2lQx5nTXPW-cR1Adhm_tgjFFr3ugpkXS4-vVWTDAAzahY1FaX_B4dV9OA0d01oV-jbuCR0HX73wVbQgCNaJnqX_nLFVyKPnb1u06xzZa7EeQVBfgz09eVPKUWOU8zCfZTmLZ47-9B9DjuSpuvc4zOYiZJJZG55LBAMYh3qvOwH1mySOq-fy6csGomg2SpbhsG6T7llw51s-hqHSSqIEq4ovvbXw_VMV6SctUTGbK27rFk-IbQDPFUg-SgVXQH6i-t4eswTkTZp-KO19JoyFO_birjUu20fN58SUTGzfFp3dZAxrcmPlHtI_GDmjCmuSUdMYxr3jQokCiQmXzBmBAKsFleeTUzFVlZJZ3o09lgiQL1qv6Hnnz4TLCW4TwKfopU8Y6CBKU-JwivxTbEGqvkcp28UrE3qFS3mJECkzm7VkOjvI1YvF7lzKcxQ6Se_v_5CvMNIBnWjSYA9rRUI3DZ0srvmFh6C6QJ6ca6U2ortgyObby3INMmI1MRF0vjbkWxAx_yALIYO3cwSyLNN6P1wcCtycGzBl9Hi_5O30yYrdLLndPPfANXfDCrgvTlkNpyuNme1_LHsljerxiXtQu3deHr6V1tIdut3vyL5S_xv63VL4_AbBgONUx7t6uX_bSGHj62xFjVaCPQqJHTbDXM7LLm6AOpKV8bWu7DfYcBB5haX9MixW46Uq9UQPqLNTViTsd6dlYyOt-5294Fo-Pop3RLvttqjQahnT6unmTsQNZXGOi8c16yyLUYCrlEWEOO1jPZmVA7t7zSmQse71d5MuYUfh2PzpB6rsvfdaJpphVEZ7flHTYX3vVPDKA_SZuEq2gVVR65dKtTK9II_OXpicZskoJxgO0mCw=w1028-h1028
 

Derix

Patek
2-Faktor
Serva kronografer är inte gratis tyvärr. Går säkert att komma undan lite billigare med rätt kontakter eller om man går till någon "mindre" urmakare, men ska man gå via AD så kommer du nog inte undan billigare än så. Köpte min senaste speedy nyservad av Nymans och den servicen gick på över 9000.
Vilket serviceintervall är det? Räknat att klockan används dagligen.
 

Sleggan

Breitling
Speedmaster Automatic är tyvärr inte ett område som jag har någon kunskap alls om :( För de pengar det är frågan om, närmare 28k SEK, så kan du få en "riktig" Speedmaster, dvs. en Professional med fullt set som är ett par år gammal (dvs. en som vi kallar ".005" eller "005"). Du har inte funderat på en sådan istället?

Tack för svar!
Jo tanken har slagit mig men är lite svag för guld samt tror den matchar guldring och -armband bättre. Sedan vet jag inte om en Pro skulle se lite stor ut då jag har relativt små handleder.
 
Du får väl se till att prova en så att du vet :)
Jag har också smala handleder, men det går inte att översätta rakt över till diametern på olika armbandsur.

Sport-Rolexar, Speedmasters och även Panerai sitter riktigt bra på min handled. Det finns andra mindre som inte gör det.

Håller sedan med Hasse Varg om att du bör testa Speedmaster Pro, tillåt mig säga det, den enda riktiga Speedmastern. Många har varit frestade av andra modeller, men sedan läst in sig och gått över till "månklockan" =)
 
Topp