• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

D

Deleted member 4412

Guest
Men hade inte du en till ST68? förutom den som är till salu? Eller nån annan ref? I riktigt bra skick?
Bilder please isf:)
O ursäkta om jag missat dom tidigare:bag:
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Den här finns oxå tillgänglig men vpgar inte ens veta priset..
Ref 2998-3
D6DA9A49-0DAD-432B-ACDC-86C96FD4CCB7.jpeg

2484A1BB-30FF-4596-92DA-588B8AC108D5.jpeg

5ACDF8E6-9FF1-4025-9842-9D3ECC007B36.jpeg

D836CFE2-7B42-4412-A888-954658D96DB3.jpeg
Norr om 400k tippar jag :)
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Fått priserna på de 3 jag bad dej kika pä nu. Vilken skulle du själv välja?
Definitivt en med 321 verk! Eftersom jag har en 105.012-65 så skulle jag ha valt Ed White, med en sådan skulle jag ha samtliga 3 Speedy referenser som varit på månen :) Den är ju dyrast av de tre, låt mig gissa på ett pris runt 150-160k, skulle dock ha föredragit den med DON bezel isf decimal...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Definitivt en med 321 verk! Eftersom jag har en 105.012-65 så skulle jag ha valt Ed White, med en sådan skulle jag ha samtliga 3 Speedy referenser som varit på månen :) Den är ju dyrast av de tre, låt mig gissa på ett pris runt 150-160k, skulle dock ha föredragit den med DON bezel isf decimal...
Jag hade önskat dina priser men men. Även jag hade föredragit DON bezel så därav blev det ointressant för min del. Jag hade rätt om båda 2998’orna iaf. 85’ resp 23’. Den billagare 2998-62 pga fel ändlänk o service visare..
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Kul att ögonen dragits mot Speedmaster @Janne2000. Om jag får dra mitt strå till stacken så är du helt rätt ute när du börjar spana efter referenser med den symmetriska boetten. De flesta Speedmaster referenser har en gedigen rymdhistorik vilket gör att jag själv börjat fundera över vilken som är min favorit..... Tidigare var det 105.012, dvs första referensen på månen, men nu börjar jag luta mig mer åt 105.003 pga storleken, 42mm blir tyvärr för stort för mig... Att titta på en referens som 105.003 aka Ed White innebär en boettstorlek på 38,2mm exkl krona, medan den senare asymmetriska boetten ligger på 42mm samt att boetten fått pusherskydd vilket gör caset än mer kraftig än sin föregångare.

Spana gärna in denna tråden för lite inspiration.
https://klocksnack.se/threads/the-story-of-speedmaster-st-105-012.83678/
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag hade önskat dina priser men men. Även jag hade föredragit DON bezel så därav blev det ointressant för min del. Jag hade rätt om båda 2998’orna iaf. 85’ resp 23’. Den billagare 2998-62 pga fel ändlänk o service visare..
Ojdå, antar att du menar 850k respektive 230k? Priset för 2998-62 kan jag förstå men är inte 850k väldigt mycket för en 2998-3?
 
D

Deleted member 4412

Guest
Ojdå, antar att du menar 850k respektive 230k? Priset för 2998-62 kan jag förstå men är inte 850k väldigt mycket för en 2998-3?
Hörde att den bruna 2998 jag postade bild på låg runt 100’usd..
Euro så lite mer än 850’sek resp 230’sek. Har tyvärr dålig koll på just dom referenserna men som vanligt är ju riktigt bra klockor dyra o billigare blir det ju varken med att vi har en dåligt värderad valuta samt att det oftast är dealers som sitter på dom riktigt fina exen.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Kul att ögonen dragits mot Speedmaster @Janne2000. Om jag får dra mitt strå till stacken så är du helt rätt ute när du börjar spana efter referenser med den symmetriska boetten. De flesta Speedmaster referenser har en gedigen rymdhistorik vilket gör att jag själv börjat fundera över vilken som är min favorit..... Tidigare var det 105.012, dvs första referensen på månen, men nu börjar jag luta mig mer åt 105.003 pga storleken, 42mm blir tyvärr för stort för mig... Att titta på en referens som 105.003 aka Ed White innebär en boettstorlek på 38,2mm exkl krona, medan den senare asymmetriska boetten ligger på 42mm samt att boetten fått pusherskydd vilket gör caset än mer kraftig än sin föregångare.

Spana gärna in denna tråden för lite inspiration.
https://klocksnack.se/threads/the-story-of-speedmaster-st-105-012.83678/
Ciao o tack för din välkomnande inledning. Nu har jag ju haft 2st Speedy’s redan, men ute efter en riktigt bra den här gången. Ref är som vanligt inte min prioritet utan skick går före allt. Coolt dock att Ed White har mindre case, ett klart plus:)
Dock hade just det exet jag kikade på decimal bezel istället för DON vilket gör att den inte kändes värd det bytet som var aktuellt.
Ska kika på länken o är tacksam för alla svar o all hjälp jag kan få!!
Ps, har ett kanon ex i bakfickan men allt mpste stämma först;)
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Ciao o tack för din välkomnande inledning. Nu har jag ju haft 2st Speedy’s redan, men ute efter en riktigt bra den här gången. Ref är som vanligt inte min prioritet utan skick går före allt. Coolt dock att Ed White har mindre case, ett klart plus:)
Dock hade just det exet jag kikade på decimal bezel istället för DON vilket gör att den inte kändes värd det bytet som var aktuellt.
Ska kika på länken o är tacksam för alla svar o all hjälp jag kan få!!
Ps, har ett kanon ex i bakfickan men allt mpste stämma först;)
Tycker ändå en symmetriskt boett är i din kaliber, passar in i din samling. Go!
 
Topp