• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Amme

Cartier
Tavlan på Reduced är ju katastrof. Lika balanserad och bra som Pro är, lika felproportionerad och "off" är reduced. Sen är det väl tal om strul och överkostnader vid service dessutom?

Svaret finns många gånger om i de 700 sidorna du inte läst ;)

Men kort sammanfattning: ”vanliga” månklockan åkte till rymden. Den blev legend och ikon och skrev för evigt in sig som en del av den mänskliga historien på ett sätt som ingen annan klocka gjort förut eller kommer göra

Reducerade versionen har inte gjort något av det. Dessutom är kronografen en påbyggnad och det är billigare att köpa en resa till rymden än att serva den klockan.

Ungefär så.
Absolut. Symmetrin håller inte på Reduced. Egentligen är det bara Speedmaster och Zenith El Primero som jag tycker håller ihop designmässigt om man ser till kronografer. Reduced låter subtavlorna vara för långt från varandra.
ni har rätt båda två men med ökade intresset för klockor på senaste tiden, borde inte den ha hängt med mer än?
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Kärlek
44AC32EF-6AF6-406E-A4F1-916CD52FF96D.jpeg
 

JeppeH

Omega
Speedmaster Reduced. En sån får det bli!
Något särskilt att tänka på mer än dyr service och väldigt spridd prisbild? Någon tidsperiod som är "bättre"?
Vad bör man egentligen betala för en i bra skick och någorlunda fräsch i verk m.m.?
 

Admm

KS Explorers Club
Speedmaster Reduced. En sån får det bli!
Något särskilt att tänka på mer än dyr service och väldigt spridd prisbild? Någon tidsperiod som är "bättre"?
Vad bör man egentligen betala för en i bra skick och någorlunda fräsch i verk m.m.?
Har du ställt in dig på en reduced så kör, rimlig prisbild för en skulle jag säga är 14-20k beroende på tillbehören :)
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Kluven till 321-grejen. Visst, man får en nyproduktion av verket som var på månen och säkerligen med glasbaksida och hög prislapp. Men känns det som att jag är närmare klockan som var på månen? Osäker och vet inte vad jag ska tycka. 861-verket var iofs inte på månen men har finnits sen typ 50 år i Speedmastern. Har testats av NASA inför rymdfärjeeran och har varit i omlopp runt månen. Används även av ryssarna. Frågan är om inte sen nuvarande speedyn känns närmare rymden än denna nya retake. Om man mer går igång på själva verket och struntar i rymdgrejen är väl saken en annan. Själv står jag och väger och vet inte vad jag ska tycka...
 
Topp