• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

NRE

Vacheron
2-Faktor
Typ ganska precis imorgon är det tisdag!
F996E882-6C65-4F98-8F2B-1449FD2370D0.jpeg
Bra ändå, co-axialen.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Nån variation måste vi ju ha i tråden ;)
Gillar den skarpt. Snart en månad på handleden. Speedmaster prons estetik men en helt annan känsla på handleden. Det är verkligen på alla sätt en helt annan klocka :rolleyes:
Den är cool, kul med lite annat. Jag själv är grymt sugen på en racing 40mm. Gillar utseendet skarpt.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Har du ersatt din PO eller utökat Omega familjen?
I ett svagt ögonblick av sjävförstörelse lät jag min PO vandra vidare.
Kalla det 30-årskris om du vill. Saker måste tydligen förändras i mitt liv.
Ersattes av denna fantastiska pjäs!
Kommer införskaffa en till PO som dykare senare dock. Tills dess är jag OWG med speedy on steroids!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Den där rackaren har växt i mina ögon sen du börja posta bilder på den faktiskt.
Va kul att kunna sprida glädje/begär!

Först va jag lite skeptisk. ”Ska jag verkligen ha en såndär?” Men så fort jag fått den på handleden och börjat leva med och förstå den så blir jag mer och mer imponerad för var dag. vill dock åter igen klargöra att den går inte att jämföra med en PRO. Det är verkligen en helt annan klocka :) lägger ingen värdering i bättre eller sämre.
 

O-scar

Panerai
2-Faktor
Va kul att kunna sprida glädje/begär!

Först va jag lite skeptisk. ”Ska jag verkligen ha en såndär?” Men så fort jag fått den på handleden och börjat leva med och förstå den så blir jag mer och mer imponerad för var dag. vill dock åter igen klargöra att den går inte att jämföra med en PRO. Det är verkligen en helt annan klocka :) lägger ingen värdering i bättre eller sämre.
Ok, kan tänka mig det. Men hur är den i storlek i jämförelse? PRO:n bärs ju ganska liten.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Ok, kan tänka mig det. Men hur är den i storlek i jämförelse? PRO:n bärs ju ganska liten.
Den bära mindre än man kan vänta sig av 44,25mm
Dels gör asymmetrin att den inte upplevs så svinigt stor.
2A40EC4D-EC9C-4EB1-9124-7930073AFA77.jpeg


Höjden är 16 mm men den är typ ”spetsig” vilket löser den situationen fint.
Absolut, om jag vinklar handleden neråt så sticker den upp, men 98% av tiden har jag handen vinklad åt andra hållet eller rak.
image.jpg

image.jpg


Då sjunker den in i handen och bärs betydligt mindre. Hade den vart 44 mm närmast huden hade det aldrig gått!

Precis som du säger bärs PROn ganska liten på grund av samma egenskaper. Skulle säga att PROn bärs som en 40 och denna som en biffig 42:)
 

ado

Omega
Den bära mindre än man kan vänta sig av 44,25mm
Dels gör asymmetrin att den inte upplevs så svinigt stor.
2A40EC4D-EC9C-4EB1-9124-7930073AFA77.jpeg


Höjden är 16 mm men den är typ ”spetsig” vilket löser den situationen fint.
Absolut, om jag vinklar handleden neråt så sticker den upp, men 98% av tiden har jag handen vinklad åt andra hållet eller rak.
image.jpg

image.jpg


Då sjunker den in i handen och bärs betydligt mindre. Hade den vart 44 mm närmast huden hade det aldrig gått!

Precis som du säger bärs PROn ganska liten på grund av samma egenskaper. Skulle säga att PROn bärs som en 40 och denna som en biffig 42:)
Du är så duktig på att skriva. Tycker att vi är värda en riktig recension snart! :)
 

O-scar

Panerai
2-Faktor
Den bära mindre än man kan vänta sig av 44,25mm
Dels gör asymmetrin att den inte upplevs så svinigt stor.
2A40EC4D-EC9C-4EB1-9124-7930073AFA77.jpeg


Höjden är 16 mm men den är typ ”spetsig” vilket löser den situationen fint.
Absolut, om jag vinklar handleden neråt så sticker den upp, men 98% av tiden har jag handen vinklad åt andra hållet eller rak.
image.jpg

image.jpg


Då sjunker den in i handen och bärs betydligt mindre. Hade den vart 44 mm närmast huden hade det aldrig gått!

Precis som du säger bärs PROn ganska liten på grund av samma egenskaper. Skulle säga att PROn bärs som en 40 och denna som en biffig 42:)
Okej okej. Tack för lite kul info med bilder :)
Har ganska små handleder men skulle lätt kunna tänka mig att ha testa ha en sån också. Kommer dock aldrig sälja pron men man kan väl ha 2. Är den också 5atm?
 
Topp