• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
*Sålt*

Som säkert många känner till har jag sålt min Speedy men jag har dock kvar mitt absoluta favoritband i Shell Cardovan. Som gjort för Speedy vilket säkert framgår av bilderna! Innan jag lägger ut det på köp & sälj vill jag kolla intresset här. Jag behöll det för att jag trodde att det skulle se bra ut på min nya klocka vilket det inte gjorde.

Utan tvekan det snyggaste och skönaste bandet jag ägt, ett riktigt kvalitetsband.

Dra ett PM om du är sugen!
20190228_094235-01.jpeg
20190308_083932-01.jpeg
20190227_080030-01.jpeg
20190226_232711-01.jpeg
20190226_232718-01.jpeg
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: NRE

Oktogon

Panerai
Bergströms påstår att de kontaktat Omega, förmodligen för att konsultera, och då har de bett om att klockan ska skickas till dem. Något som de påstår blir allt vanligare, alltså att auktoriserade serviceställen utför mindre och mindre jobb och istället skickar det direkt till dem.
Jag tror att kostanden för Bergströms i Malmö att skicka den till Schweiz inte är mycket högre än att skicka det spårbart till Stockholm. Men nu spekulerar bara.
Ja jo har också förstått att den ofta (iaf under garantitid) går direkt till Omega istället för att servas hos auktoriserade serviceställen (alltså AD som som också har servicecenter). Men antog att SGN=Omega och att allt går dit om man är i norden. Men det var bara vad jag trodde... känns ju onödigt att skicka till Schweiz om urmakare anställda av Swatch group finns i landet.
 

Oktogon

Panerai
Ja jo har också förstått att den ofta (iaf under garantitid) går direkt till Omega istället för att servas hos auktoriserade serviceställen (alltså AD som som också har servicecenter). Men antog att SGN=Omega och att allt går dit om man är i norden. Men det var bara vad jag trodde... känns ju onödigt att skicka till Schweiz om urmakare anställda av Swatch group finns i landet.
@Echo Delta vet att du jobbar för Richemont men du kanske har lite inblick i hur det funkar med SGN i detta fall?
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Här kommer en serie om Speedyn som säkert vissa redan sett. För er som inte gjort det, häll upp morgonkaffet och njut!

Hoppas att ni får en bra fredag och helg!

1.

2.

3.

4.

5.
 
Senast ändrad:

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har stört min nattsömn att jag skulle ha fel så dammade av min Moonwatch och tittade efter. Dom måste reviderat i den digitala. Så vi hade båda rätt ;)

8D12B7F8-E029-46D3-AE13-EF2DF0DDA612.jpeg
Tja, vad skall man säga, även om det bär emot ibland så kanske det är bäst att "uppgradera" till senaste versionen av det mesta :)
IMG_0035.jpg

IMG_0036.jpg

Författarna upptäckte säkert att det finns 145.022-69 ST som producerats 1974 så de uppdaterade det i den nya versionen av den fysiska boken samt fick med det i den digitala versionen också.
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kan ju bara säga att det INTE är lätt att arbeta med de gamla länkarna. I mitt fall ett 1506. Fyyfaaaen. Men nu är det kortat o sitter gott!
37AAE349-69A3-439B-B4AB-C95000AD48CA.jpeg
45DD1A35-DF63-4DDC-A97D-85252BA34A8E.jpeg
FCD8CFE5-934E-4768-8192-E69937458DC3.jpeg
AA7F3D6A-3404-45E4-8711-CC3A90A0B84A.jpeg
Imponerande att se att du klarat av det själv :) Har själv en 1506 som jag skulle behöva flytta länkbitarna på så att jag kan få claspen mer centrerad på handleden. Om jag framåt våren/sommaren svänger över till Göteborg så kanske du kan ge mig en instruktion i hur man gör? Flat-link länkar är absolut inte lika enkla att hantera som senare modeller med sprintar eller skruvar är :banghead: Jag tycker dessutom att din länk ser ut att vara i mycket fint skick :)
 

Johanw

Cartier
Tja, vad skall man säga, även om det bär emot ibland så kanske det är bäst att "uppgradera" till senaste versionen av det mesta :)
IMG_0035.jpg

IMG_0036.jpg

Författarna upptäckte säkert att det finns 145.022-69 ST som producerats 1974 så de uppdaterade det i den nya versionen av den fysiska boken samt fick med det i den digitala versionen också.

Uppgradera från vintage! Som att svära i kyrkan. Nu blir ju min bok ”vintage” och med feltryck så borde den enorma värdeökningen landa mig en Ed White snart. ;)

Bjuder på en SW 1974, inte enbart som hörsägen i en bok. Tro mig. Jag har efterforskat mycket när jag jagade min årsklocka.

08A14C05-C06C-4FD9-81DD-BA7E9FACDDFC.jpeg
 
Imponerande att se att du klarat av det själv :) Har själv en 1506 som jag skulle behöva flytta länkbitarna på så att jag kan få claspen mer centrerad på handleden. Om jag framåt våren/sommaren svänger över till Göteborg så kanske du kan ge mig en instruktion i hur man gör? Flat-link länkar är absolut inte lika enkla att hantera som senare modeller med sprintar eller skruvar är :banghead: Jag tycker dessutom att din länk ser ut att vara i mycket fint skick :)

Haha, tack så mkt. Det är verkligen lite pill alltså. Men nu när man gjort det ngn gång så blir det enklare. Ja, klart du ska höra av dig när/om du närmar dig västkusten =) Kaffe och Speedysnack sitter alltid fint.
 
Topp