• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Mythos

Omega
På tåget hem till Göteborg. Grannarna ger mig konstiga blickar och jag förstår ingenting... ;)
IMG_20190422_154201__01.jpg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Tack. Bekräfta genom att låta den ticka vidare. (Kände mig lite dum som fråga utan att kika på det)
Nejdå, känn dig inte dum, finns inga dåliga frågor, bara dryga svar.

För övrigt är det vanligt att tim-kronon ligger lite före mot vad den ska, särskilt om man gången innan stoppat kronografen före 6 timmar. Vanligt att timregistervisaren inte riktigt fjädrar till 0 utan snarare 10 över. Detta gör den ibland svåravläst.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Precis. Snart lär nog också Omega uppdatera alla verken till Co-Axial Metas (3861) och då kan vi nog också prata en liten nätt höjning...
Jag tror thank god att moon speedyn aldrig får en rotor pga kravspecen för rymd resor, men prishöjning lär väl följa oavsett tyvärr.. trist! Speedyn (ny) har ändå varit en ”integs” variant i klockgalenskapet
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Jag tror thank god att moon speedyn aldrig får en rotor pga kravspecen för rymd resor, men prishöjning lär väl följa oavsett tyvärr.. trist! Speedyn (ny) har ändå varit en ”integs” variant i klockgalenskapet
Tyvärr (tycker jag) så har de ju uppdaterat 1861 med Coax och Metas men får ingen rotor. På så sätt är det ju fortfarande en handjagad klocka. Jag tycker ju dock att ett sådant verk hamnat alldeles för långt bort från den ursprungliga.
 
Topp