• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Stein

Cartier
Så jäkla bra på länk. Subben därhemma blir liggandes alltmer nu när länken kom på...
20190513_100827.jpg
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Då har det hänt, min första Speedy! Den levererades av min sambo som födelsedagspresent nu på morgonen!

Det är en 006.

Hon (sambon) vet att jag har tjatat om den klockan bra länge.

Klockan är köpt på uret.se, sambon kände inte till det här med gråhandel och vad det innebär. Stämplande AD är Schaap en Citroen, Nederländerna.

Ni som har lite mer erfarenhet, är allt ok eller bör man kolla något extra? Jag blir lite nojig då jag själv aldrig har vågat köpa via gråhandlare.

Jag får be om ursäkt för alla vita prickar på mitt WS, målade innertak utomhus i går. Målare blir jag dock aldrig.
210D1584-C1A0-45D2-8F7B-3022FB338623.jpeg
37ED406A-476B-4E94-A319-DB7361C3DE44.jpeg
1DF712E5-F44F-4467-89A7-6BF61009B7E2.jpeg
9CE7E9C1-E2AA-43CC-BE03-DB4FA136DC6C.jpeg
75242A4C-D421-460A-B20B-5EC8621C6E21.jpeg
Grattis till din speedy och kul med en till 006a, vi är inte alltför många i denna tråd ;)
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Låt oss reda ut vad som är okay på en Speedy och inte;)
  • Länk: Så klart och även om inte optimalt för rymdfärder var det länk som initialt användes av astronauterna.
  • Mesh: Ja, NASA’s astronauter använde från början mesh från Komfit Fostner och JB Champion som alternativ till länken
  • Velcro: Ja, blev snabbt standard i rymdprogrammet.
  • Racingläder: Ja, Speedmaster var ju i grunden en racingklocka och helt okay så länge vi håller oss på jorden.
  • Gummi: Big Nono, Speedmastern är inget dykarur, det finns inte vatten i rymden och det ser helt enkelt för djävligt ut... :wtf:...;)
BTW! Gamlingen på Velcro idag.
Trevlig Speedytisdag till alla:)
47D5C5E1-FC4E-42B9-96F9-CAABFDCB258C.jpeg
 

Moilis

Cartier
2-Faktor
Låt oss reda ut vad som är okay på en Speedy och inte;)
  • Länk: Så klart och även om inte optimalt för rymdfärder var det länk som initialt användes av astronauterna.
  • Mesh: Ja, NASA’s astronauter använde från början mesh från Komfit Fostner och JB Champion som alternativ till länken
  • Velcro: Ja, blev snabbt standard i rymdprogrammet.
  • Racingläder: Ja, Speedmaster var ju i grunden en racingklocka och helt okay så länge vi håller oss på jorden.
  • Gummi: Big Nono, Speedmastern är inget dykarur, det finns inte vatten i rymden och det ser helt enkelt för djävligt ut... :wtf:...;)
BTW! Gamlingen på Velcro idag.
Trevlig Speedytisdag till alla:)
47D5C5E1-FC4E-42B9-96F9-CAABFDCB258C.jpeg
Dock så är den en Speedmaster Racing och inte Professional , precis samma model kommer även stock på gummi från Omega ;)själva https://www.omegawatches.com/watch-...ing-co-axial-chronograph-40-mm-32632405001001 en härlig avart i mina ögon som kommer att användas under vatten :angel:
IMG_20190514_083645.jpg
Snabb tisdag på er alla!
 

davestoni

Panerai
Låt oss reda ut vad som är okay på en Speedy och inte;)
  • Länk: Så klart och även om inte optimalt för rymdfärder var det länk som initialt användes av astronauterna.
  • Mesh: Ja, NASA’s astronauter använde från början mesh från Komfit Fostner och JB Champion som alternativ till länken
  • Velcro: Ja, blev snabbt standard i rymdprogrammet.
  • Racingläder: Ja, Speedmaster var ju i grunden en racingklocka och helt okay så länge vi håller oss på jorden.
  • Gummi: Big Nono, Speedmastern är inget dykarur, det finns inte vatten i rymden och det ser helt enkelt för djävligt ut... :wtf:...;)
BTW! Gamlingen på Velcro idag.
Trevlig Speedytisdag till alla:)
47D5C5E1-FC4E-42B9-96F9-CAABFDCB258C.jpeg
Speedy ser dock väldigt bra ut på tropic gummi
 
Topp