• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hur är det, vill man alltid köpa en klocka som nyligen har blivit servad? självklart så är ju det att föredra förstår jag. Hur ofta brukar man behöva serva en Omega? Om man funderar på att köpa en Omega som är från 99e och den har aldrig servats bör man tänka om?
Service är en färskvara, och en kostnad man bör räkna med om man ska äga dyra klockor.

Sen kan man debattera hur mycket en nyservad klocka ska kosta vs en som inte är servad. Men iom att folk är snåla och kortsiktiga så är det ju vettigt för många att betala en del extra för en servad, och på så sätt skydda sig mot att eventuellt åka på en hel servicenota själva.

Om du bör köpa en oservad 99a? Ja, varför inte? Det är väl bara att serva den, om det nu behövs.
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Hur är det, vill man alltid köpa en klocka som nyligen har blivit servad? självklart så är ju det att föredra förstår jag. Hur ofta brukar man behöva serva en Omega? Om man funderar på att köpa en Omega som är från 99e och den har aldrig servats bör man tänka om?
Jag skulle personligen räkna in servicekostnad i priset då, det är ändå 20 år och de rekommenderar väl att man servar typ var 7-10 år? Sen kan man ju alltid skarva lite på det som man vill men som sagt, personligen skulle jag räkna in kostnad för service.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag skulle personligen räkna in servicekostnad i priset då, det är ändå 20 år och de rekommenderar väl att man servar typ var 7-10 år? Sen kan man ju alltid skarva lite på det som man vill men som sagt, personligen skulle jag räkna in kostnad för service.
Absolut, samtidigt som man inte kan be om servicekostnaden i rabatt.. vilket vissa gör :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
20190711_161248.jpg
20190711_162438.jpg
20190711_162426.jpg
20190711_161903.jpg
105.012 / 67 inne hos uris för lite foton.
Ska lägga ut den på sälj men inte helt lätt att prissätta.
20190711_162438.jpg
20190711_162426.jpg
Dra ett pm så slipper vi bolla här:)
 

HK1

Breitling
Någon här som vet, är det skillnad på dimensionen på metallänken till en ny 005:a idag i jämförelse med den stiftade som satt på den äldre 3570.5000?
 

HK1

Breitling
Och en fråga till... någon som snappat upp vad Omega har tänkt sig, vilken modell man åter kommer att sätta in 321-verket som ska "återuppstå"!?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Och en fråga till... någon som snappat upp vad Omega har tänkt sig, vilken modell man åter kommer att sätta in 321-verket som ska "återuppstå"!?
Finns väl ingen direkt färsk info men har hört ”made to order”, gissar ädelmetall och DYRT. Den blir nog betydligt mer handbyggd än dom vanliga produktionsmodellerna och då blir det inte stål, Omega kan ju inte ta PP-priser för en stålklocka. Ingen limiterad utgåva alltså. Men som sagt, mest egna gissningar här.
 

HK1

Breitling
Finns väl ingen direkt färsk info men har hört ”made to order”, gissar ädelmetall och DYRT. Den blir nog betydligt mer handbyggd än dom vanliga produktionsmodellerna och då blir det inte stål, Omega kan ju inte ta PP-priser för en stålklocka. Ingen limiterad utgåva alltså. Men som sagt, mest egna gissningar här.
Du har nog rätt, tror att det absolut kan vara så. Frågade en återförsäljare senast idag, men ingen verkar ha fått info trots att det nu är ett tag sedan so, de släppte "förhandsinfo".
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Den nya utgåvan hade 18 fina sidor om rymdäventyren men hade inte en suck mot tidigare utgåvans 49 mycket detaljerade diton.
Den äldre kändes mer som ett välproducerat magazin med tydlig bias till Omega, medan den nya kändes mer som ett instagramflöde från Omega.
Den nya är läsvärd med många fina bilder, men vinsten går helt klart till 40-årsjubiléet.
IMG_20190713_210204.jpg
 

Speedy G

Breitling
Den nya utgåvan hade 18 fina sidor om rymdäventyren men hade inte en suck mot tidigare utgåvans 49 mycket detaljerade diton.
Den äldre kändes mer som ett välproducerat magazin med tydlig bias till Omega, medan den nya kändes mer som ett instagramflöde från Omega.
Den nya är läsvärd med många fina bilder, men vinsten går helt klart till 40-årsjubiléet.
IMG_20190713_210204.jpg

Intressant. Låter ju som ett samlarobjekt, den äldre. Slutsats: Det var bättre förr!
 
Topp