• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
Trevlig tisdag alla!!
35B70D0B-DF8A-4418-B808-C77AADB179D0.png
 

gab

KS Explorers Club
Någon som har tips på hur man tvättar/rengör en speedmaster? Speciellt i hålorna vid krono-knapparna. Lite svårt att komma åt :depressed: Och hur rädd ska man vara för att få in vatten vid knapparna (vid tvätt)?
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Snyggt foto! Nu blev riktigt sugen på att sätta tillbaka länken på min Speedmaster. Saknar alltid länk när jag har den på läder och saknar alltid läder när jag har den på länk...
Haft läder, samt nato på Speedy totalt 2 dagar i mitt liv och då har jag ägt tre stycken.
Originallänk är alltid bäst tycker jag.
 
Senast ändrad:

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Någon som har tips på hur man tvättar/rengör en speedmaster? Speciellt i hålorna vid krono-knapparna. Lite svårt att komma åt :depressed: Och hur rädd ska man vara för att få in vatten vid knapparna (vid tvätt)?
Är den modern? Då skulle jag köra mjuk tandborste och lite vatten, möjligtvis en droppe diskmedel på det om den är riktigt skitig. Funkade fint när jag hade en modern speedy.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Någon som har tips på hur man tvättar/rengör en speedmaster? Speciellt i hålorna vid krono-knapparna. Lite svårt att komma åt :depressed: Och hur rädd ska man vara för att få in vatten vid knapparna (vid tvätt)?
Jag har alltid hållit efter genom daglig tvätt under rinnande varmt vatten med mild handtvål. Bara o tvätta/löddra hela klockan. Som när du tvättar dina händer.
Om man håller efter på det viset hinner det aldrig byggas upp skit i olika hålor.

Om min Speedy (eller annan klocka) inte skulle tåla daglig handtvätt skulle jag aldrig äga en sådan klocka!
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Haft läder, samt nato på Speedy totalt 2 dagar totalt i mitt liv och då har jag ägt tre stycken.
Originallänk är alltid bäst tycker jag.
Önska den inte gjorde klockan större bara:(, annars är den grymt snygg!

Ingen som har en 1171 länk med 633 ändlänkar till salu? Har haft ute en köpes annons ett tag nu men helt dött.
 
Topp