• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Firar att jag fått nytt jobb! Oxfilé, stuvad spetskål med tryffel samt en sås med extra tryffel och sparris.
IMG_20191105_212313.jpg

IMG_20191105_192547.jpg
Grattis till jobb och en fantastiskt fin speedy!
 

Klando

Omega
Hej,
För insatta är nog detta en väldigt dum fråga men för en icke kunnig på Omega Speedmaster Pro så undrar jag vilket ref.nummer som man ska leta efter om man vill ha "the moonwatch". Tycker omegast system är otroligt krångligt. Sen ser jag att den ändras bara då klockan har en annan baksida tex. Om man är sugen på en Speedmaster Pro så förstår jag att det ej är samma nummer från sent 60-tal som till nu för "månklockan" men vilka nummer är rätt? Finns några tips?
/T
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Hej,
För insatta är nog detta en väldigt dum fråga men för en icke kunnig på Omega Speedmaster Pro så undrar jag vilket ref.nummer som man ska leta efter om man vill ha "the moonwatch". Tycker omegast system är otroligt krångligt. Sen ser jag att den ändras bara då klockan har en annan baksida tex. Om man är sugen på en Speedmaster Pro så förstår jag att det ej är samma nummer från sent 60-tal som till nu för "månklockan" men vilka nummer är rätt? Finns några tips?
/T
311.30.42.30.01.005 är nuvarande nummer på den modellen som är närmast originalet i rakt nedstigande led. Dvs med plexi/hesalitglas.
https://www.omegawatches.com/watch-...professional-chronograph-42-mm-31130423001005
 

Alexanderu

Breitling
Tjena speedmaster fans. Är ute efter min första Speedmaster. Har hittat en Omega speedmaster ref. 3511.50 i riktigt bra skick. Servad för några år sedan för över 4000kr. Vad skulle ni säga är en rimlig peng för en sådan? Såg heller inte något serie nummer på baksidan av boetten. Sitter det på insidan?

Tacksamma för alla svar :D
 

Tally-ho

Omega
Senast ändrad:
Topp