• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Speedmaster Tisdag, gillar det nya lädret jag fick hem i fredags!

9E41E266-3CCB-4F7E-96BB-F43BE30C7992.jpeg
FF08DE55-55A4-4B72-8F75-6886B07A0D0E.jpeg
C1713859-E2E5-4A75-8BE2-3BD4D6FE2D0B.jpeg
Snyggt! :cigar:
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Nu ska vi dra i bromsen lite...
Att lämna till AD / Omega är ofta inte rekommenderat för vintageur då det ofta kan sluta med att klockan poleras mer eller att delar byts ut och kan göra att klockan tappar värde, de har vissa principer som inte går att rubba. Tex så är det krav att klockan blir tät vilket innebär att tryckknapparna ofta byts.

Det är såklart upp till dig att välja vad som ska göras med den, men du ska med omsorg välja var du ska lämna in den och vad du vill ska göras med klockan.
Instämmer. På min ville de byta tavla, visare och polera, annars kunde de inte åta sig servicen. De kunde skicka den till Omega för bedömning och eventuell service utan dessa inslag, men kunde inte göra det själva.
 

TomGanks

Panerai
Jag försökte mig på att korta länken som jag skrev om i tråden tidigare. Nu har det gått 3 veckor och jag har inte orka tagit tag i det så lämnde in idag. Som tur var hade jag inte sabbat skruven så jag var på god väg att klara det själv men avsaknar locktite och vafan, 300kr tog dom och nu sitter den som en handske igen! (Bild från tidigare idag på Bibblan)
20191119_121353.jpg
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Stort Grattis ett bra köp och ännu större grattis till din Certina :) Riktigt grym!
Tack! Ja, Certinan ligger mig verkligen varmt om hjärtat. Kul att ha två NASA-ur!

Nu ska vi dra i bromsen lite...
Att lämna till AD / Omega är ofta inte rekommenderat för vintageur då det ofta kan sluta med att klockan poleras mer eller att delar byts ut och kan göra att klockan tappar värde, de har vissa principer som inte går att rubba. Tex så är det krav att klockan blir tät vilket innebär att tryckknapparna ofta byts.

Det är såklart upp till dig att välja vad som ska göras med den, men du ska med omsorg välja var du ska lämna in den och vad du vill ska göras med klockan.

Instämmer. På min ville de byta tavla, visare och polera, annars kunde de inte åta sig servicen. De kunde skicka den till Omega för bedömning och eventuell service utan dessa inslag, men kunde inte göra det själva.
Tack för tipsen, kommer absolut inte låta dem byta ut delar utöver pushern! Är det helt omöjligt får klockan vara i befintligt skick. Polering är inte att prata om.
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Någon vänlig själ som kan hjälpa mig bedöma poleringen på denna? Ska va från början av 2000 talet om det har någon betydelse.
AF0AC6F5-9838-46A1-A899-0DD0322228D4.jpeg

E49885EF-ABE5-4226-8BAE-DBF0CF344811.jpeg
EBCA778D-83A1-4576-A3C2-FF80E6027F0B.jpeg
0BA6262B-B975-4FD3-A93E-8C3AFA24CBFC.jpeg
C8FA64EF-FAA4-4605-8B06-5E5EED64AEAA.jpeg
A111688E-ED83-4281-B007-08017D647918.jpeg
3C95E1C9-F609-4F88-9A0B-12BB626F2137.jpeg
Ser ganska polerad ut om man tittar på bandhornens ovansida. Från början var de skarpa och har alltid varit vad jag vet. Det är klart att de blir matta med mycket användning men detta ser mer ut än så dvs någon har polerat klockan och linjerna då blivit mjuka.
 

TomGanks

Panerai
Jag försökte mig på att korta länken som jag skrev om i tråden tidigare. Nu har det gått 3 veckor och jag har inte orka tagit tag i det så lämnde in idag. Som tur var hade jag inte sabbat skruven så jag var på god väg att klara det själv men avsaknar locktite och vafan, 300kr tog dom och nu sitter den som en handske igen! (Bild från tidigare idag på Bibblan)
20191119_121353.jpg
Jäklar vad mycket skönare klockan sitter! Känns som en helt ny länk med korrekt passform :D
 
Topp