• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Trevlig Tisdag aLLa Speedmaster Lovers!

479E5B9E-370A-4455-A3CB-09AB6D45D41A.jpeg

71EC24C1-8D25-4384-AF60-8A7F78CA6567.jpeg
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Okej, detta band behöver jag veta mer om. Var kan man hitta den? 19mm?

Här är en liknande som jag inte lyckas få svar på var den kommer från.
13551180_zoom_v1578937731350.jpg

Jag har köpt ett liknande: Modell Whisky grain Leather från företaget Molequin.
Påminner mycket om bandet på bild du visade :)

Ja precis, mitt band är Molequin Grained Calf whiskey tan. Rekommenderar det varmt! Kvaliteten är utmärkt, bandet är mjukt och bekvämt och dessutom är servicen hos Molequin riktigt bra. Extra plus för möjligheten att beställa med quick release spring bars för snabba bandbyten utan verktyg.
 

saferide

Omega
Är inte så lite sugen på en Speedmaster FOIS men nojjar lite över 19mm lug width - hur hanterar ni som har den det? Standardvarianten av Speedmastern är nog den bästa klocka jag sett på olika armband och 20mm är något jag redan har på annan klocka så att återanvända band vore trevligt.

Nu när "311.30.40.30.01.001" är ute kanske utbuden bli bättre och nog borde man väl även köpa de stålband som säljs med den separat (för en rejäl peng) om suget efter metallarmband blir för stort?
 

Pippo

Omega
2-Faktor
1125 länken (ser typ ut som 1171) ska passa om jag inte missminner - kommer inte ihåg vilka ändlänkar. Googla fois och 1125.

Edit: ska tydligen funka med både 617 och 560 ändlänkar. Obs enligt Google - inte provat själv.
 
Topp