• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Slår ett slag för speedy på alligator. Får klockor som går att klä upp och klä ner som en speedy.

IMG_4237.JPG

Fan nu fick du mig att sakna min panda. Klädde fint i alligator :p


48B24763-EA21-4252-84BA-0F9090200E2D.jpeg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Tur att smaken är som baken annars hade väl snart halva speedytråden haft ville_w band - haha!
Finns ett som mer liknar det där (platt, annan hålsättning och ”nybyggarstygn”) på tid och ting för betydligt mindre peng. Kanske inte samma kvalitutta som bandrbands men polaren har ett på sin speedy och det skäms verkligen inte.

Jag gillar detta (bild fr bandrbands) men har läderband nog för tillfället:

upload_2020-1-17_12-42-8.jpeg


/J
Redig diamanter på hålen jämfört med t.ex Di Modell eller Hirsch. Jag hade gärna sett ett WS med bandet.
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Jäklar vad stilig speedyn blev! :)
Var får man tag på ett sånt inom en rimlig peng?
Rimlig peng är ju oftast inte synonymt med alligator tyvärr. Detta är Hirsch London som är köpt genom WatchObsession.

https://www.watchobsession.co.uk/pr...leather-watch-strap-black?variant=32905435849

Tror man får ge ungefär 2340 SEK med dagens växelkurs.
Delugs gör square scale alligator för 155 dollar. Round scale/flank kan man komma billigare undan även hos Hirsch med typ "Genuine Croco" men det är ju något helt annat.
Bryr man sig inte om RIKTIG alligator vill jag slå ett slag för Hirsch Duke i svart. Köpte ett till svärfar när jag köpte detta. Grymt trovärdigt. Framförallt i svart.

https://www.hirschstraps.com/produc...-leather-watch-strap-black?variant=1317573560
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Rimlig peng är ju oftast inte synonymt med alligator tyvärr. Detta är Hirsch London som är köpt genom WatchObsession.

https://www.watchobsession.co.uk/pr...leather-watch-strap-black?variant=32905435849

Tror man får ge ungefär 2340 SEK med dagens växelkurs.
Delugs gör square scale alligator för 155 dollar. Round scale/flank kan man komma billigare undan även hos Hirsch med typ "Genuine Croco" men det är ju något helt annat.
Bryr man sig inte om RIKTIG alligator vill jag slå ett slag för Hirsch Duke i svart. Köpte ett till svärfar när jag köpte detta. Grymt trovärdigt. Framförallt i svart.

https://www.hirschstraps.com/produc...-leather-watch-strap-black?variant=1317573560
Oj det kostade en slant ja, misstänkte det:eek:.
Jag nöjer mig gott med ett hirsch duke i svart! Tack för tipset :cool:
 

MrIronMike

Panerai
Vilken storlek skall det vara på läderband till .005?

använder man Nato pins eller den som är till stål armbandet ?

vart brukar ni handla era band ifrån ?
 

Pippo

Omega
2-Faktor
Vilken storlek skall det vara på läderband till .005?

använder man Nato pins eller den som är till stål armbandet ?

vart brukar ni handla era band ifrån ?

Bredd? 20mm.

Pins beror väl på bandet - de tjocka som används till NATO går in i vissa men är för feta för andra enligt min erfarenhet.

/J
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Bredd? 20mm.

Pins beror väl på bandet - de tjocka som används till NATO går in i vissa men är för feta för andra enligt min erfarenhet.

/J
Skulle dock vara lite försiktigt med att använda länk-stiften till läder. Om du lägger dom bredvid "natostiften" ser du att dom är avsevärt mycket kortare, då dom endast är tänkta att hålla ett par massiva ändlänkar på plats. Det GÅR självklart, men det är inget som varken jag eller Omega rekommenderar..
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Skulle dock vara lite försiktigt med att använda länk-stiften till läder. Om du lägger dom bredvid "natostiften" ser du att dom är avsevärt mycket kortare, då dom endast är tänkta att hålla ett par massiva ändlänkar på plats. Det GÅR självklart, men det är inget som varken jag eller Omega rekommenderar..
Jag har kört min speedy på länkstiften jämt. Aldrig varit några problem :cigar:

Edit: å andra sidan duschar jag med klockan också. Radikalt, jag vet
 
Topp