• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

MrGranberg

Panerai
2-Faktor
Första Speedmastern (än så länge) i lagom använt skick..... då får man börja hänga i den här tråden också.
IMG_3476.JPG
Grattis och välkommen in i värmen:)
D52F294F-C25B-41D9-96B7-7119F6871F91.jpeg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Fick tillbaka min 005 från ett garantiärende som resulterade i en service. Idag när jag vred upp den så startade den inte utan jag fick knacka den lätt mot handflatan. Efter ungefär 20 sekunder så stannade den igen. Knackade igen och nu har den gått sedan dess.

Borde jag skicka in den igen? :(
CE50CAE0-D153-49F2-8E84-7ABBDE31BEB8.jpeg
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Fick tillbaka min 005 från ett garantiärende som resulterade i en service. Idag när jag vred upp den så startade den inte utan jag fick knacka den lätt mot handflatan. Efter ungefär 20 sekunder så stannade den igen. Knackade igen och nu har den gått sedan dess.

Borde jag skicka in den igen? :(
CE50CAE0-D153-49F2-8E84-7ABBDE31BEB8.jpeg

ja?
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Fick tillbaka min 005 från ett garantiärende som resulterade i en service. Idag när jag vred upp den så startade den inte utan jag fick knacka den lätt mot handflatan. Efter ungefär 20 sekunder så stannade den igen. Knackade igen och nu har den gått sedan dess.

Borde jag skicka in den igen? :(
CE50CAE0-D153-49F2-8E84-7ABBDE31BEB8.jpeg
Fy f*n vad trist när den nyss varit inne... Tycker det är j*kligt dåligt!
 

d96angl

Cartier
Fick tillbaka min 005 från ett garantiärende som resulterade i en service. Idag när jag vred upp den så startade den inte utan jag fick knacka den lätt mot handflatan. Efter ungefär 20 sekunder så stannade den igen. Knackade igen och nu har den gått sedan dess.

Borde jag skicka in den igen? :(
CE50CAE0-D153-49F2-8E84-7ABBDE31BEB8.jpeg
Fy fan vad surt.
Men jag är inte förvånad. Min skickade de tillbaka efter att enbart testat gångreserven som var som den skulle.
Men det var inte det jag lämnade in den för.
Haft minst ett garantiärende per år på min nu.
Håller den inte nu ska de byta in den.

Gå till och AD lämna in den. Denna gången är det berättigat att vara lagom sur/grinig.
Var köpte du klockan?
 

Derix

Patek
2-Faktor
Fy fan vad surt.
Men jag är inte förvånad. Min skickade de tillbaka efter att enbart testat gångreserven som var som den skulle.
Men det var inte det jag lämnade in den för.
Haft minst ett garantiärende per år på min nu.
Håller den inte nu ska de byta in den.

Gå till och AD lämna in den. Denna gången är det berättigat att vara lagom sur/grinig.
Var köpte du klockan?
Jag skippade kontakten med AD och gick direkt till Swatch Group. De skickade en box med posten som kom dagen efter. Väldigt smidigt när man bor långt från storstan :)
 

d96angl

Cartier
Jag skippade kontakten med AD och gick direkt till Swatch Group. De skickade en box med posten som kom dagen efter. Väldigt smidigt när man bor långt från storstan :)
Det är statschef group som bara testade gångreserven på min.
Om det beror på dem eller AD låter jag vara osagt,
Jag har ju alla mina garantiärenden reggade hos AD.
Då kan de se hela klockans historia om man som i mitt fall börjar klaga på att klockan inte håller förväntad kvalite.
 

Willed

Cartier
2-Faktor
Snygg kombo med bandet. Original?
Vill ha ett original till min Speedy 57 men tycker att band med viklås för 6000kr är lite väl dyrt.

snygg skjorta btw. Har en likadan...

Tack, Den skjortan brukar gå hem! :)

Bandet är från Royal Straps(geckota?). Sen har jag ett vintage omega-spänne(inte vik). Tycker det är bra kvalitet sett till pengarna och även jag tyckte det var för dyrt med original. Däremot brukar det jo komma upp original med viklåset titt som tätt på köp o sälj.
 

d96angl

Cartier
Tack, Den skjortan brukar gå hem! :)

Bandet är från Royal Straps(geckota?). Sen har jag ett vintage omega-spänne(inte vik). Tycker det är bra kvalitet sett till pengarna och även jag tyckte det var för dyrt med original. Däremot brukar det jo komma upp original med viklåset titt som tätt på köp o sälj.
Då kanske man ska hålla koll där.
 
Senast ändrad:

Hand

Omega
uppskattar verkligen alla snygga klockor i den här tråden! Efterfrågar dock lite bilder på dark side of the moon-modellerna.
 
Topp