• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Höll ju på att missa idag. Får flika in en bild från vildmarken :)

E75914B8-02B0-4944-BF7F-40F2675EF84F.jpeg
 

dino

Omega
2-Faktor
Hej!

Ni som har god koll på Omega överlag men framförallt Speedmastern:

-Hur skulle ni säga att prisutvecklingen på 311.30.42.30.01.005 respektive .006 sett ut de senaste 5-10 åren? Kommer det fortsätta öka/sjunka?

-Hur håller dessa två modeller sitt pris över tid?
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Plockade fram min 105.012-65 igår :)
IMG_2587.jpeg

IMG_2586.jpeg

Tycker själv att den är i väldigt fint skick men så hittade jag den här på nätet...
Screenshot 2020-02-22 at 09.49.03.png

Bilden lånad härifrån: https://speedmaster101.com/blog/excellent-part-2/
Den klockan är ta mig fan helt otrolig, det klart bästa jag någonsin sett i Speedy väg och måste dessutom vara bland de bästa 60-åriga klockor som finns :D
Otroligt att ingen lysmassa fallit sönder eller visare tappat färg. Måste legat mycket på rygg stackarn.
Men din skäms inte för sig heller!
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Otroligt att ingen lysmassa fallit sönder eller visare tappat färg. Måste legat mycket på rygg stackarn.
Men din skäms inte för sig heller!
Tack :) Ja, jag är mycket nöjd med den, har också en 145.012-67 i samma fina skick. Nu är siktet instället på att komplettera samlingen med en fin Ed White i samma skick som de jag har. Varför just en Ed White? Jo, med den så kommer jag att ha samtliga 3 Speedy referenser som har varit på månen :D Så, om någon av er i tråden har tips om en så får ni gärna pm:a mig :)
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor

Ccris

Omega
Jag har alltid varit en Rolex fanboy och knappt sneglat åt omega. Fick däremot chansen att köpa en speedmaster PRO i veckan och jag måste säga att jag är imponerad. Det enda som stör mig är att man behöver vrida upp den. Om man ska köpa något schysst band till den, vad rekommenderar ni?:)
 

Derix

Patek
2-Faktor
Jag har alltid varit en Rolex fanboy och knappt sneglat åt omega. Fick däremot chansen att köpa en speedmaster PRO i veckan och jag måste säga att jag är imponerad. Det enda som stör mig är att man behöver vrida upp den. Om man ska köpa något schysst band till den, vad rekommenderar ni?:)
Man kommer ganska snabbt in i rutinen att vrida upp den varje morgon. Jag brukar vrida upp min till första koppen kaffe :)
 
Topp