• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Lauda

Patek
2-Faktor
Ni som kör OEM lädret till 005, är det värt pengarna och är det nån som vet hur mycket det listar? :) Måste man gå via AD eller kan man beställa det nånstans på nätet? Har försökt googla men vet inte riktigt hur jag ska värdera de träffar jag får och om de är kosher...

-Jag tycker att det är värt av följande anledningar

•En klocka i 50K-klassen förtjänar att ha prylar i motsvarande kvalité. Extra coolt när det är Omega original.

•Av det lilla jag kan, bedömer jag att mitt band är väldigt slittåligt, dvs lång livslängd vilket får en att känna att det är värt pengarna.

•Man kan ha ett billigt krokodil style för 100kr. Det är mjukt från dag 1 (då det är gjort av syntetiskt material) och det gör jobbet. Men om du ska ställa dem bredvid varandra ett Omega original läderband och ett fejk då märker du skillnaden i kvalitén.

Är du osäker på om du verkligen uppskattar att ha din Speedy på läderband så köp ett billigt och känn efter.

Älskar du att ha din Speedy på läder (som jag) för att dels variera dig och dels för att få klockan att se lite dressigare ut så köp Omega’s läder, du kommer älska det när det mjuknat upp och format sig efter din handled.


Det är originalet som är monterat på klockan. Bandet bredvid kostar 100kr. Det är skillnad i kvalitén. Men det gör absolut jobbet.
8FEC4EF5-D650-4800-AD4D-130726776E32.jpeg
8E542B9F-8D15-48D8-A4AB-A9A409AA06CD.jpeg

9E3600A3-B751-4AD6-B4B3-ACD664710606.jpeg
36D789D8-5A1D-459F-ABB3-7C1D69691D2E.jpeg
 

ClownenJac

Panerai
-Jag tycker att det är värt av följande anledningar

•En klocka i 50K-klassen förtjänar att ha prylar i motsvarande kvalité. Extra coolt när det är Omega original.

•Av det lilla jag kan, bedömer jag att mitt band är väldigt slittåligt, dvs lång livslängd vilket får en att känna att det är värt pengarna.

•Man kan ha ett billigt krokodil style för 100kr. Det är mjukt från dag 1 (då det är gjort av syntetiskt material) och det gör jobbet. Men om du ska ställa dem bredvid varandra ett Omega original läderband och ett fejk då märker du skillnaden i kvalitén.

Är du osäker på om du verkligen uppskattar att ha din Speedy på läderband så köp ett billigt och känn efter.

Älskar du att ha din Speedy på läder (som jag) för att dels variera dig och dels för att få klockan att se lite dressigare ut så köp Omega’s läder, du kommer älska det när det mjuknat upp och format sig efter din handled.


Det är originalet som är monterat på klockan. Bandet bredvid kostar 100kr. Det är skillnad i kvalitén. Men det gör absolut jobbet.
8FEC4EF5-D650-4800-AD4D-130726776E32.jpeg
8E542B9F-8D15-48D8-A4AB-A9A409AA06CD.jpeg

9E3600A3-B751-4AD6-B4B3-ACD664710606.jpeg
36D789D8-5A1D-459F-ABB3-7C1D69691D2E.jpeg

Tusen tack för input! Vet du vad lädret och viklås listar ca? :)
 

Shadow

Omega
2-Faktor
Hej,

Har en Speedy 005 från 2019, lite använd som roteras med andra klockor. Märkte idag när jag skulle dra upp den att kronan ”snurrar tillbaks” lite för varje varv jag drar upp den. Klockan är givetvis under garanti om det skulle vara något men ville höra med experterna om ett utlåtande innan jag ev. kontaktar AD :)
 

Milton91

Breitling
Hej,

Har en Speedy 005 från 2019, lite använd som roteras med andra klockor. Märkte idag när jag skulle dra upp den att kronan ”snurrar tillbaks” lite för varje varv jag drar upp den. Klockan är givetvis under garanti om det skulle vara något men ville höra med experterna om ett utlåtande innan jag ev. kontaktar AD :)

Har också en 005 från 2019 var tvungen och kolla, min gör likadant på de "tyngre varven". Inget jag har tänkt på :p
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Hej,

Har en Speedy 005 från 2019, lite använd som roteras med andra klockor. Märkte idag när jag skulle dra upp den att kronan ”snurrar tillbaks” lite för varje varv jag drar upp den. Klockan är givetvis under garanti om det skulle vara något men ville höra med experterna om ett utlåtande innan jag ev. kontaktar AD :)
Har också en 005 från 2019 var tvungen och kolla, min gör likadant på de "tyngre varven". Inget jag har tänkt på :p

-Det är helt normalt :)
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Hej,

Har en Speedy 005 från 2019, lite använd som roteras med andra klockor. Märkte idag när jag skulle dra upp den att kronan ”snurrar tillbaks” lite för varje varv jag drar upp den. Klockan är givetvis under garanti om det skulle vara något men ville höra med experterna om ett utlåtande innan jag ev. kontaktar AD :)

Har också en 005 från 2019 var tvungen och kolla, min gör likadant på de "tyngre varven". Inget jag har tänkt på :p


-Det är helt normalt :)
Instämmer i kören för så är det också på min anno 2020:happyhappy:
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Föredrar, kanske som bekant, länk till Speedy men det där original lädret med spänne från Omega är inte dumt alls :)

-Jag håller om att Speedmaster gör sig bäst på länk :)

Men som du säger den här kombinationen är inte alls dum. Man ”klär upp” Speedyn lite grann. Och så nu när jag ”gått in” lädret njuter jag maximalt av det :happyhappy:
 

105.012

Cartier
2-Faktor
-Jag håller om att Speedmaster gör sig bäst på länk :)

Men som du säger den här kombinationen är inte alls dum. Man ”klär upp” Speedyn lite grann. Och så nu när jag ”gått in” lädret njuter jag maximalt av det :happyhappy:
Så hur gjorde du nu för att mjuka till det eller kör du det vara vara?
 
Topp