• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Tisdag, äntligen med speedy på armen. Var ett tag sen sist.
7D2B93C3-40AB-4BB1-A314-A9784464ECA1.jpeg
 

frere

Audemars
2-Faktor
Fin gammal häck det där :)
Ja, den har hängt med oväntat länge! Tänker fortfarande att jag ska konsolidera i lådan och byta upp mig till en pre-moon så småningom, men den är verkligen tillräckligt bra för att det inte ska vara någon brådska:)
Välkommen ut ur #owgmarch
Tack! Känns lite som att jag har legat i ide, klockmässigt. Nu ute i ljuset igen.
 

Tachymeter

Cartier
-Jag tycker att det är värt av följande anledningar

•En klocka i 50K-klassen förtjänar att ha prylar i motsvarande kvalité. Extra coolt när det är Omega original.

•Av det lilla jag kan, bedömer jag att mitt band är väldigt slittåligt, dvs lång livslängd vilket får en att känna att det är värt pengarna.

•Man kan ha ett billigt krokodil style för 100kr. Det är mjukt från dag 1 (då det är gjort av syntetiskt material) och det gör jobbet. Men om du ska ställa dem bredvid varandra ett Omega original läderband och ett fejk då märker du skillnaden i kvalitén.

Är du osäker på om du verkligen uppskattar att ha din Speedy på läderband så köp ett billigt och känn efter.

Älskar du att ha din Speedy på läder (som jag) för att dels variera dig och dels för att få klockan att se lite dressigare ut så köp Omega’s läder, du kommer älska det när det mjuknat upp och format sig efter din handled.


Det är originalet som är monterat på klockan. Bandet bredvid kostar 100kr. Det är skillnad i kvalitén. Men det gör absolut jobbet.
8FEC4EF5-D650-4800-AD4D-130726776E32.jpeg
8E542B9F-8D15-48D8-A4AB-A9A409AA06CD.jpeg

9E3600A3-B751-4AD6-B4B3-ACD664710606.jpeg
36D789D8-5A1D-459F-ABB3-7C1D69691D2E.jpeg

Håller helt med om att klockan förtjänar ett band i motsvarande kvalité, men det behöver ju inte betyda att det måste vara ett Omega-band (ursäkta men jag tycker jämförelsen med ett krokodilmönstrat band för 100:- haltar en del).
Det finns massor med fina band att välja på. Sedan finns ju möjligheten att specialbeställa band i material, stil, mått och anpassning till originallåset från en bra tillverkare utan att det kostar mer än originalbandet.
Själv använder jag bara originallåset till Speedmastern, bandet ligger i lådan. Jag tycker däremot Omega har betydligt finare originalband till en del andra klockor som t ex Globemastern.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Håller helt med om att klockan förtjänar ett band i motsvarande kvalité, men det behöver ju inte betyda att det måste vara ett Omega-band (ursäkta men jag tycker jämförelsen med ett krokodilmönstrat band för 100:- haltar en del).
Det finns massor med fina band att välja på. Sedan finns ju möjligheten att specialbeställa band i material, stil, mått och anpassning till originallåset från en bra tillverkare utan att det kostar mer än originalbandet.
Själv använder jag bara originallåset till Speedmastern, bandet ligger i lådan. Jag tycker däremot Omega har betydligt finare originalband till en del andra klockor som t ex Globemastern.

-Du kan väl lägga din input genom att citera frågeställaren istället för att recensera mitt svar?

Jag trodde att han var intresserad av ett Omega original läderband som jag råkade ha. Därför gav min input utifrån det.

Det finns ett brett utbud av kvalitativa band på marknaden. Det är ingen hemlighet. Jag svarade utifrån den erfarenheten och det materialet som jag har.

Hmmm, visst, min jämförelse mellan banden haltar en del också. Aj aj aj, jag borde skämmas att jag inte lägger min själ på att jämföra band från punkt till punkt en lördag kväll.

Trevlig tisdag på dig också
 

Tachymeter

Cartier
-Du kan väl lägga din input genom att citera frågeställaren istället för att recensera mitt svar?

Jag trodde att han var intresserad av ett Omega original läderband som jag råkade ha. Därför gav min input utifrån det.

Det finns ett brett utbud av kvalitativa band på marknaden. Det är ingen hemlighet. Jag svarade utifrån den erfarenheten och det materialet som jag har.

Hmmm, visst, min jämförelse mellan banden haltar en del också. Aj aj aj, jag borde skämmas att jag inte lägger min själ på att jämföra band från punkt till punkt en lördag kväll.

Trevlig tisdag på dig också
Ursäkta, det var inte min mening att "recensera" ditt svar, det kommer inte att hända igen :stop:.
Jag "råkade" bara ha ett likadant band :).
 
Topp