• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

NRE

Vacheron
2-Faktor
Äntligen tillbaka från service!
IMG_3674.jpeg
Coolt med telemeter-bezel! Och skön patina :hungry:
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Aaaaaaargh. Beställde ett Komfit Forstner för snart 2 månader sedan och det har ännu ej anlänt. Nu sitter jag här och kollar massa bilder och blir bara ännu mer sugen på länkfan. #GråterUtTillSånnaSomFörstår
Liten uppdatering! Snackade med ForstnerBands för exakt en vecka sedan nu. Dom misstänkte att mitt paket kommit bort så de skickade ett nytt band, från USA även denna gång. Nu har det andra bandet anlänt till Arlanda redan efter en vecka, så nu är jag hoppfull! :) Total klass av ForstnerBands att skicka ett nytt utan något tjafs!
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Klämde på Buckans Ultraman tidigare ikväll. Med ny tim- och minutvisare skulle den bli riktigt trevlig :) Har ett NOS tritium visar-set liggande och skulle kanske kunna byta bezel med det jag har på min 145.012-67, 1039/516 länk behövs ju också...
IMG_3896.jpeg

IMG_3896.jpeg

IMG_3898.jpeg

Nu blev jag nyfiken! Var du med och budade? Eller vann du kanske till och med?! :)
 

Kinapuffar

Breitling
Hej!

Fick denna av familjemedlem för ett tag sedan. Har fått information om att det är en fejk men vill egentligen bara kolla med er hur ni ev. kan se det på klockan och om den ens är "värd att använda" om den är fejk? Tycker den för övrigt ser rätt frän ut men jag är dålig på att "bedöma" klockor.. :)
 

Bilagor

  • IMG_20200617_215638.jpg
    IMG_20200617_215638.jpg
    399.4 KB · Visningar: 4

Lauda

Patek
2-Faktor
Hej!

Fick denna av familjemedlem för ett tag sedan. Har fått information om att det är en fejk men vill egentligen bara kolla med er hur ni ev. kan se det på klockan och om den ens är "värd att använda" om den är fejk? Tycker den för övrigt ser rätt frän ut men jag är dålig på att "bedöma" klockor.. :)

-Jag är ingen expert för att peka på vad som skiljer kopian från originalet men om du vet att klockan är fejk så är det väl inte mycket att diskutera. Förutom att piratkopior främjar den illegala handeln så förstör de även din hobby som klockentusiast. Så i mitt tycke är det inte värt att använda oavsett hur välgjort det där exemplaret är.
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Hej!

Fick denna av familjemedlem för ett tag sedan. Har fått information om att det är en fejk men vill egentligen bara kolla med er hur ni ev. kan se det på klockan och om den ens är "värd att använda" om den är fejk? Tycker den för övrigt ser rätt frän ut men jag är dålig på att "bedöma" klockor.. :)
Ja den är fake. Du pratar med fel personer/forum om det ok att bära en fake då det är inget vi tycker om (se post ovan).

Notera att i reglerna står det:
"Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande. Det innebär att en tråd där rubriken exempelvis är "Kolla vilken bra kopia etc" inte är okej."
 
Senast ändrad:
Topp