• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tisdag! Då är det självklart Speedmaster som gäller.

Gillar den som F... på kardborrebandet, synd att det står GUL på på det bara. Men det är smällar man får ta...

8E9BD308-4082-4217-A554-8C093CECD0E0.jpeg
F0335F73-DDA9-4D17-81D5-3826DECE43E1.jpeg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Tisdag! Då är det självklart Speedmaster som gäller.

Gillar den som F... på kardborrebandet, synd att det står GUL på på det bara. Men det är smällar man får ta...

8E9BD308-4082-4217-A554-8C093CECD0E0.jpeg
F0335F73-DDA9-4D17-81D5-3826DECE43E1.jpeg
Ser riktigt coolt ut! :D

Finns det inte omärkta kardborreband, om du vill slippa Gul? Eller varför inte ett ”velcro” eller vad dem heter? :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ser riktigt coolt ut! :D

Finns det inte omärkta kardborreband, om du vill slippa Gul? Eller varför inte ett ”velcro” eller vad dem heter? :)


Finns säkert ifall man lägger ner lite tid på sökandet, i annat fall så går det säkert att sprätta bort GUL lappen som sitter på kardborrebandet.



Du får skaffa ett Omega astronaut-velcro :)

Tack för tipset, jag vet att det finns, men dom känns en aning klumpigare än vad denna kardborreband från GUL är. Är inne på vad @Tally-ho skriver nedan.

768191-829e4dbc8a2fdd860b1f2ee2306dbd8a.jpg


Denna skulle kanske funka med lite modifiering o_O:p!
d4909c951d81425db63c5e39b389b6ed




Form följer funktion.

Exakt! Och då struntar man ifall det stor GUL, OK/Q8 ,XXL, COOP eller något annat på strapen, Hehe!
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Nu har det börjat cirkulera lite bilder från folk som fått sina Ed White reissues. Vad tycker ni om den? Själv tycker jag produktbilderna som Omega visat upp ser mycket bättre ut, men förhoppningsvis förändras den åsikten i takt med att fler bilder kommer upp.

Några bilder lånade från FratelloWatches instagram (@fratellowatches):
1022722-d9b1d55f78a42c105e68aefc5bb55ff4.jpg

1022721-dcf238069c87f735f1b0539e231bba4a.jpg

1022723-c135542920ea6c6ff2cfc7ff67554281.jpg

1022724-b3e2efc878bee2b07daf486b60febe5e.jpg
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Nu har det börjat cirkulera lite bilder från folk som fått sina Ed White reissues. Vad tycker ni om den? Själv tycker jag produktbilderna som Omega visat upp ser mycket bättre ut, men förhoppningsvis förändras den åsikten i takt med att fler bilder kommer upp.

Några bilder lånade från FratelloWatches instagram (@fratellowatches):
1022722-d9b1d55f78a42c105e68aefc5bb55ff4.jpg

1022721-dcf238069c87f735f1b0539e231bba4a.jpg

1022723-c135542920ea6c6ff2cfc7ff67554281.jpg

1022724-b3e2efc878bee2b07daf486b60febe5e.jpg
Var lite skeptisk till den först då jag tyckte att en re-issue av en Ed White inte kändes så kul. Den har ju inte plexi och dessutom ett genomskinligt caseback. Men nu har jag ändrat mig och tycker den är jäkligt cool, skulle gärna vilja ha en men de är nog inte så lätta att få tag på direkt från AD :( Har ni sett den här sidan?
https://www.fratellowatches.com/sunday-morning-showdown-speed-demons-rolex-vs-omega/
Ganska så rolig serie med artiklar de har när de ställer två klockor mot varandra och man får rösta på vilken man gillar bäst :) Ni kan kanske gissa hur jag röstade :D Pedonligen så tycker jag att den är mer estetiskt tilltalande än Daytonan. Daytonan är givetvis en mycket fin klocka men jag tycker inte att det är snyggt med skruvade pushers. Speedyn ser mycket renare och elegantare ut i mina ögon :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Var lite skeptisk till den först då jag tyckte att en re-issue av en Ed White inte kändes så kul. Den har ju inte plexi och dessutom ett genomskinligt caseback. Men nu har jag ändrat mig och tycker den är jäkligt cool, skulle gärna vilja ha en men de är nog inte så lätta att få tag på direkt från AD :( Har ni sett den här sidan?
https://www.fratellowatches.com/sunday-morning-showdown-speed-demons-rolex-vs-omega/
Ganska så rolig serie med artiklar de har när de ställer två klockor mot varandra och man får rösta på vilken man gillar bäst :) Ni kan kanske gissa hur jag röstade :D Pedonligen så tycker jag att den är mer estetiskt tilltalande än Daytonan. Daytonan är givetvis en mycket fin klocka men jag tycker inte att det är snyggt med skruvade pushers. Speedyn ser mycket renare och elegantare ut i mina ögon :)
@Hasse Varg Kolla med Engströms. Vet att de skulle få 1 innan sommaren. (Detta var innan Covid 19) Modellen är väl heller inte limiterad men begränsad i antal per år om jag förstått det rätt?
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Var lite skeptisk till den först då jag tyckte att en re-issue av en Ed White inte kändes så kul. Den har ju inte plexi och dessutom ett genomskinligt caseback. Men nu har jag ändrat mig och tycker den är jäkligt cool, skulle gärna vilja ha en men de är nog inte så lätta att få tag på direkt från AD :( Har ni sett den här sidan?
https://www.fratellowatches.com/sunday-morning-showdown-speed-demons-rolex-vs-omega/
Ganska så rolig serie med artiklar de har när de ställer två klockor mot varandra och man får rösta på vilken man gillar bäst :) Ni kan kanske gissa hur jag röstade :D Pedonligen så tycker jag att den är mer estetiskt tilltalande än Daytonan. Daytonan är givetvis en mycket fin klocka men jag tycker inte att det är snyggt med skruvade pushers. Speedyn ser mycket renare och elegantare ut i mina ögon :)

Läste den härom dagen också! Våra röster föll på samma klocka ;)
Nu väntar jag spänt på att de ska komma med en artikel om den nya Ed White. Hade varit sjukt kul att se den i verkligheten, men eftersom tillgängligheten ser ut som den gör kommer den troligen aldrig sitta i ett skyltfönster hos AD.
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Läste den härom dagen också! Våra röster föll på samma klocka ;)
Nu väntar jag spänt på att de ska komma med en artikel om den nya Ed White. Hade varit sjukt kul att se den i verkligheten, men eftersom tillgängligheten ser ut som den gör kommer den troligen aldrig sitta i ett skyltfönster hos AD.
Du har god smak vad gäller kronografer :)
 

Rulle

Audemars
är det fyskam att modda en speedy och byta ut tavlan mot en mitsukoshi eller en japan racing?

vi snackar en vanlig basic ny speedy som ju inte är speciell i sig och vem är inte svag för en panda eller lite racingtema


just nu väntar jag in ett DI-modell Rallye med vit kontrastsömn som kommer bli nice
 

Rulle

Audemars
Screenshot_20200712-044739_Samsung Internet.jpg


såg detta på OF för en stubd sedan
kanske gamla nyheter men kan kanske uppskattas av någon?

nu i coronatider så tar ju frakten evigheter frpn usa plus att om man har konto på OF och maular han så får man gratis frakt

105 pund blir lite över 1200 spänn
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
är det fyskam att modda en speedy och byta ut tavlan mot en mitsukoshi eller en japan racing?

vi snackar en vanlig basic ny speedy som ju inte är speciell i sig och vem är inte svag för en panda eller lite racingtema


just nu väntar jag in ett DI-modell Rallye med vit kontrastsömn som kommer bli nice
Det tycker jag absolut inte är fyskam! Snarare lite kul :)
Lewis WatchCo moddade tex denna Fois till ett schysst resultat imo!
Skärmavbild 2020-07-12 kl. 10.02.00.png
 

MrIronMike

Panerai
Idag, efter nästan exakt 3 månader låg äntligen mitt Komfit Forstner i brevlådan! Väl värt väntan, tycker detta är en av de skönaste länkar jag haft samt att den passar perfekt till en vintage speedys look :)
IMG_20200713_130937_491.jpg
IMG_20200713_130947_593.jpg
IMG_20200713_130956_285.jpg

ser riktigt härligt ut! själv har man beställt flat link braclet från uncle seiko, förhoppningsvis kommer det fram om 2 veckor :D:D cant wait!
 
Topp