• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Oktogon

Panerai
Trevlig tisdag!

A7895349-DCD3-4641-BCF8-1058DD5B0855.jpeg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
-Det känns för enkelt att köpa och sälja. Och då blir det lätt att bara sådär ”svika” något som man trott på och haft känslor för.

Nej, skärpning, min Speedmaster ska inte säljas bara för att hålla på och köpa och sälja igen osv... Till slut finns det inget värde i något. Speedy och jag hänger kvar i denna härliga tråden och firar den största world wide gemenskapet som någonsin funnits i klocksammanhang!

Trevlig Speedy Tuesday på Er alla!
B150BD0D-3F67-487B-B065-FB87632726A6.jpeg
Bra beslut där, du hade bara ångrat dig ändå! ;):)
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Kollar dokumentär om Williams F1 på Netflix. Verkar som Frank Williams hade en Speedmaster i unga dar!
Skärmavbild 2020-08-07 kl. 21.20.16.png
Skärmavbild 2020-08-07 kl. 21.23.18.png


Asymmetriska luggar, kronskydd, 1039-länk och korta pushers? I så fall är det en 105.012, men inte helt lätt att se! :)


Hittade den även på nätet. Fotot taget 1969 om man skall tro på källan :)
Skärmavbild 2020-08-08 kl. 00.11.16.png
 
Senast ändrad:
Härligt att få göra entré i Speedmaster tråden!
Har precis ropat hem min första Speedmaster på auktion och är helt inställd på att använda ett svart nato (kanske även komplettera med ett orange till den?). Var inne på Omegas sajt som, åtminstone via mobilen, lämnade en del att önska i användarvänlighet. Så går direkt till kunskapens källa. Var anser ni man bör köpa ett originalnato respektive ett aftermarket nato?

Cheers!
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Härligt att få göra entré i Speedmaster tråden!
Har precis ropat hem min första Speedmaster på auktion och är helt inställd på att använda ett svart nato (kanske även komplettera med ett orange till den?). Var inne på Omegas sajt som, åtminstone via mobilen, lämnade en del att önska i användarvänlighet. Så går direkt till kunskapens källa. Var anser ni man bör köpa ett originalnato respektive ett aftermarket nato?

Cheers!
Stort grattis och välkommen till tråden! Ser fram emot bilder när den anländer :woot:

Original från @ERIKSON URHANDEL, och aftermarket från @Singular (har både vanliga och mer ”premium”) enligt mig :cigar:
 

GusH

Cartier
2-Faktor
Härligt att få göra entré i Speedmaster tråden!
Har precis ropat hem min första Speedmaster på auktion och är helt inställd på att använda ett svart nato (kanske även komplettera med ett orange till den?). Var inne på Omegas sajt som, åtminstone via mobilen, lämnade en del att önska i användarvänlighet. Så går direkt till kunskapens källa. Var anser ni man bör köpa ett originalnato respektive ett aftermarket nato?

Cheers!
Grattis! Speedyn är nog bästa köpet jag gjort! Jag har testat både AM och originalet och även om det är svårt att rättfärdiga priset på omegas natoband så är de förbannat sköna och det är ju inte dumt med omega-signade keepers:rolleyes:. Hade dock nog köpt ett schysst AM om jag inte fått med originalet vid köp!
 
Stort grattis och välkommen till tråden! Ser fram emot bilder när den anländer :woot:

Original från @ERIKSON URHANDEL, och aftermarket från @Singular (har både vanliga och mer ”premium”) enligt mig :cigar:
Tack:angel:
Har inte berättat för flickvännen, som är väldigt trött på min killing spree vad gäller klockköp under 2020, men är galet förväntansfull! Tycker just att speedy’s ser så otroligt läckra ur på Nato.
Tack för tipset. Beställde ett direkt på singular, vanligt svart men fanns massa andra nice också man kan labba mer med när höstmörkret kommer.
 
Grattis! Speedyn är nog bästa köpet jag gjort! Jag har testat både AM och originalet och även om det är svårt att rättfärdiga priset på omegas natoband så är de förbannat sköna och det är ju inte dumt med omega-signade keepers:rolleyes:. Hade dock nog köpt ett schysst AM om jag inte fått med originalet vid köp!
Tack för reflektionen! Blev ett singular till att börja med. Kändes rimligt att börja med när man precis lagt en slant på själva klockan. Ett original får bli julklapp eller dylikt längre fram.
Bilder kommer inom kort :)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:
Topp