• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Simon1

Cartier
55DB31D2-EB41-43A5-8199-63C4BCB1628B.jpeg
 

ClownenJac

Panerai

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Speedyn är hur cool som helst!

Passar till så mycket, här med slitna jeans anno 2011 ända upp i grenen:
(Helsvart t-shirt+helsvarta skor samt svart sail strap på klockan ska tilläggas)
_20200809_235327.JPG


Lekte med uv-ljus, även det är coolt.......
117350341_2971152246327595_8369432699424904107_n.jpg

_20200809_235327.JPG
 
Senast ändrad:

Simon1

Cartier
Grunnar på att skaffa ett bättre läderband till speedyn. Svart och ostoppat för max 1 000 kr. Någon som sitter inne på några tips?
 
Och då var dagen kommen då jag fick hämta ut min allra första Omega! Nämligen en Speedmaster Date. Lyckan är total!
Den är från 1998 med okänd servicehistorik, så den kommer nog få åka in om inte allt för lång tid. Men innan dess ska den rengöras, användas en del och även testas med ett svart nato som är påväg på posten. Blev helt förälskad i urtavlan och datumvisningen, även om det inte kommer hindra mig från att köpa en riktig Moon watch så småning om. Är dock lite osäker på referensen som Kaplans uppgav 375.0043 medans när jag försöker lägga in den i min watch collection på Chrono24 finns enbart en med ref. 3511.50, med samma utseende. Märkligt då Chrono brukar ha alla referenser tillgängliga i sin sökfunktion. Sak samma.
Vad tycker ni om klockan? :)
omega1§-min.png

omega3-min.png
 

Bjoerling

Cartier
Och då var dagen kommen då jag fick hämta ut min allra första Omega! Nämligen en Speedmaster Date. Lyckan är total!
Den är från 1998 med okänd servicehistorik, så den kommer nog få åka in om inte allt för lång tid. Men innan dess ska den rengöras, användas en del och även testas med ett svart nato som är påväg på posten. Blev helt förälskad i urtavlan och datumvisningen, även om det inte kommer hindra mig från att köpa en riktig Moon watch så småning om. Är dock lite osäker på referensen som Kaplans uppgav 375.0043 medans när jag försöker lägga in den i min watch collection på Chrono24 finns enbart en med ref. 3511.50, med samma utseende. Märkligt då Chrono brukar ha alla referenser tillgängliga i sin sökfunktion. Sak samma.
Vad tycker ni om klockan? :)
omega1§-min.png

omega3-min.png
Grattis till en tjusig dinka! :)
 

DrKlocka

Audemars
Och då var dagen kommen då jag fick hämta ut min allra första Omega! Nämligen en Speedmaster Date. Lyckan är total!
Den är från 1998 med okänd servicehistorik, så den kommer nog få åka in om inte allt för lång tid. Men innan dess ska den rengöras, användas en del och även testas med ett svart nato som är påväg på posten. Blev helt förälskad i urtavlan och datumvisningen, även om det inte kommer hindra mig från att köpa en riktig Moon watch så småning om. Är dock lite osäker på referensen som Kaplans uppgav 375.0043 medans när jag försöker lägga in den i min watch collection på Chrono24 finns enbart en med ref. 3511.50, med samma utseende. Märkligt då Chrono brukar ha alla referenser tillgängliga i sin sökfunktion. Sak samma.
Vad tycker ni om klockan? :)
omega1§-min.png

omega3-min.png
Fin klocka. Stadig modell med ett ETA 7750 som tickar och går länge problemfritt.
Brukar stå 2 olika boettreferenser på insidan av bakbocket. Vet inte varför, men Omega stansade ofta in 2st olika på dem. Tror det står "175.0043" och "375.0043" på insidan av din, varav den första brukar ge fler träffar.
 
Fin klocka. Stadig modell med ett ETA 7750 som tickar och går länge problemfritt.
Brukar stå 2 olika boettreferenser på insidan av bakbocket. Vet inte varför, men Omega stansade ofta in 2st olika på dem. Tror det står "175.0043" och "375.0043" på insidan av din, varav den första brukar ge fler träffar.
Ah, all right. Tack för vägledningen!
Ser fram emot tisdagarna framöver.
 
Topp