• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Bjoerling

Cartier
SchnellDienstag hela dagen!
Har börjat med Natot på nya speedyn, tänkt lixom om ja använder det sällan så hinner de inte bli sunkigt.

12:00 inleder med vitlöksås från kebaben rinner längs med armen in under spännet på Natot

14:30 Kastvindar får locket på min takeaway kaffe flyga av, varav jag reagerar instinktivt ”Rädda locket” och kaffe sölar ner hela speedyn+natot.

18:00 Sköljer byttan där marinad legat och glömmer att speedyn är på, massa gojs spiller över natot...

Såja de va det flax nya natot :bag:

Dagens bilder iaf helnöjd, igen, ett tag till :D

33C7597D-2219-4B74-9BA5-918740B6C28A.jpeg
95F8E0C1-A72B-49C7-B07F-EE46EE4DFD3C.jpeg
03054445-CEEB-4F06-A53D-C0E2FC5AE534.jpeg
Hahaha fantastiskt! Tuff inkörsperiod :D
Snygg är den på Nato iaf :cigar:
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Fick hem en Forstner Komfit idag som jag köpt här på forumet. Otroligt cool länk! Dels pga dess story och dels pga dess look. Den är
mycket komfortabel, men det jag gillar mest med den är att den är mycket smal vilket framhäver Speedmaster’s vackra case!

96AD3BBD-60D6-4B4E-BF6F-B4023C4B034B.jpeg
286E1D51-8F04-4ABD-B242-CC17BE9A6C14.jpeg

8B0E58A0-E60D-4CDC-936D-9B9F703BDF89.jpeg
 
Svårt att förklara för en oinvigd varför den ena kostar 3x så mycket :D

Man skulle iofs kunna argumentera för att boxen är lite överdimensionerad för speedyn från början - det kanske är 321 som borde ha en sån?

Tycker inte storleken på box är viktigt. Nu har jag inte sett någon box i verkligheten. Tycker nog att det är klockan som ska tala sitt tydliga språk. De hade kunnat leverera dem i en mindre trälåda vad mig beträffar. Något som inte tar plats som man kan förvara. Om lådor och annat för stort är nog risken stor att man en dag gör sig av med den.

Jag funderar mer över hur många som faktiskt har beställt 321:an och om det är så att den riskerar att bli en spekulationsklocka. Det får väl visa sig när de börjar komma ut till kunder i större utsträckning. Jag hoppas att Omega kan balansera utbudet med efterfrågan så att vi slipper se det. Kanske avskräcker listpriset beteendet vi sett på annat håll och att gamla Speedmastern går att köpa för 1/3 av priset än så länge.
 
Topp