• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Oscar-Bob

Omega
Även om du efterfrågar racing eller vadderat läder så kan jag inte låta bli att rekommendera Molequin. De är tunna men trevliga som fan tycker jag. Bra kvalitet, många olika material, färger, bredder, längder, ok pris etc.
image.jpg
Den där kombon var snygg! Har också kikat på Molequin men inte köpt något än..
 

Oktogon

Panerai

JwJ

Omega
Finns det nåt bra ställe att hitta Omegas officiella listprisutveckling för Speedmaster 311.30.42.30.01.005 / 006 ?
Kanske jag söker dåligt men jag hittar bara prisutveckling på andrahandsvärde
 
  • Like
Reactions: C.C

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Någon som vet vilken länk @ERIKSON URHANDEL säljer? https://www.eriksonurhandel.se/originalbandlankar/rassel-lank-till-speedmaster-moonwatch.html
Det står att den är för 005/006 så ska jag tolka det som att den inte passar till 001? https://www.eriksonurhandel.se/omega/speedmaster-moonwatch-professional-42mm-svart.html

Vill ha exakt passform och det känns inte helt rätt att fila till ändbitarna.
Den ska passa även 001. Det är en 1171/633 och den behöver alltid filas till för att passa bra. Anledningen var att toleranserna på den tiden inte var lika bra som nu.
 

Nullitet

Breitling
Hallå Omegafantaster!
Jag står inför ett första Omegaköp och skulle behöva expertisens syn på vad det är jag ser på klockan. Det kanske är en dum fråga, får ursäkta med att jag är novis och lite försiktig, men är det som syns mellan skänklar och band smuts eller rost? Samma typ av "missfärgning" finns mellan länkarna.

Allt gott!
 

Bilagor

  • smutsrost.png
    smutsrost.png
    81.8 KB · Visningar: 3
  • Like
Reactions: C.C

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hallå Omegafantaster!
Jag står inför ett första Omegaköp och skulle behöva expertisens syn på vad det är jag ser på klockan. Det kanske är en dum fråga, får ursäkta med att jag är novis och lite försiktig, men är det som syns mellan skänklar och band smuts eller rost? Samma typ av "missfärgning" finns mellan länkarna.

Allt gott!

Med största sannolikhet är det där bara smuts. (Hudceller, svett, parfym etc..)
Några Q-tips och ett par bad i en ultraljudstvätt så är den nog ren igen.
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hallå Omegafantaster!
Jag står inför ett första Omegaköp och skulle behöva expertisens syn på vad det är jag ser på klockan. Det kanske är en dum fråga, får ursäkta med att jag är novis och lite försiktig, men är det som syns mellan skänklar och band smuts eller rost? Samma typ av "missfärgning" finns mellan länkarna.

Allt gott!
Ser ut som riktigt mycket smuts
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Någon som vet vilken länk @ERIKSON URHANDEL säljer? https://www.eriksonurhandel.se/originalbandlankar/rassel-lank-till-speedmaster-moonwatch.html
Det står att den är för 005/006 så ska jag tolka det som att den inte passar till 001? https://www.eriksonurhandel.se/omega/speedmaster-moonwatch-professional-42mm-svart.html

Vill ha exakt passform och det känns inte helt rätt att fila till ändbitarna.
Du behöver inte vara orolig att man behöver slipa ytterst lite på respektive sida om ändfästet, du kommer inte se detta. Vi har gjort detta många gånger, så känn dig trygg.
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Hallå Omegafantaster!
Jag står inför ett första Omegaköp och skulle behöva expertisens syn på vad det är jag ser på klockan. Det kanske är en dum fråga, får ursäkta med att jag är novis och lite försiktig, men är det som syns mellan skänklar och band smuts eller rost? Samma typ av "missfärgning" finns mellan länkarna.

Allt gott!
Smuts. Det är inte så troligt att den har rostat då den är i rostfritt stål (med det sagt finns det såklart undantag där boetten skadats).
Är det en reduced vi ser? Den bezeln känner jag inte riktigt igen.
 
Topp