• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Derix

Patek
2-Faktor
Ett par bilder som jag har fått från säljaren
61b00dc6882943d597ff4ac3b1e747cc.jpg
35334e40b637466b9a938da22c47f2ec.jpg


Edit: Pratade med säljaren, den är typ såld. :(
 
Senast ändrad:

CeDDan

Omega
2-Faktor
Är lite sugen på ett mörktbrunt, gärna lite ruggat läderarmband till min speedy. har ni några förslag? Kanske rentav någon som sitter på en fin kombo som skulle vilja lägga ut en bild eller två?
uppskattas
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Är lite sugen på ett mörktbrunt, gärna lite ruggat läderarmband till min speedy. har ni några förslag? Kanske rentav någon som sitter på en fin kombo som skulle vilja lägga ut en bild eller två?
uppskattas
Dålig bild, enda jag hade på mobilen men detta band har jag kvar nånstans i gömmorna. Ruggat och hålat, gjort av nån lädersnidare på KS. Kan gräva fram och ta bättre bilder senare.
Screenshot_20201016-105045_Instagram.jpg
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Så det var du som knep den... Grattis, hoppas den smakar!

Har tyvärr inte de pengarna att röra mig med och för okunnig i vintage speedys för att våga själv.

Du köpte den alltså?! Bra fångat! :D

Ser bra ut. Kul när man får se skarpa bilder också.

Så vad var det för krona på den? ;)
Japp. Ja den är fin generellt och har rätt delar förutom kronan som är någon generell andrahandskrona och länken som satt på som är en 1162/173. Som jag förstår det kom dem på Mark II.
Sen är en av tryckarna i dåligt skick men kanske kan lösas vid service.

Jag har inte vågat testa kronan då minuthanden är böjd ovanligt långt ner mot tavlan. Misstänker att index kl 4 har skavts pga detta. Så vid service får kanske minutvisaren böjas till lite.
 
Senast ändrad:

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Japp. Ja den är fin generellt och har rätt delar förutom kronan som är någon generell andrahandskrona och länken som satt på som är en 1162/173. Som jag förstår det kom dem på Mark II.
Sen är en av tryckarna i dåligt skick men kanske kan lösas vid service.

Jag har inte vågat testa kronan då minuthanden är ovanligt långt ner mot tavlan. Misstänker att index kl 4 har skavts pga detta. Så vid service får kanske minutvisaren böjas till lite.
Ser den bara bra ut innuti så är det ju ett kap!
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Hej @FilPro
Som nybliven speedy-student har jag läst merparten av den här nästan 1000 sidor långa tråden och måste säga att jag gillar dina bilder. Hoppas du fortsätter ge oss kreativa glimtar av ditt perspektiv på speedyn!

-Hej @Principal

Det finns många vassa fotografer på KS generellt och även i den här tråden. Jag är mycket smickrad av din kommentar. Tack!

Det uppstod kärlek mellan mig och Speedmaster vid första ögonkastet. Den klockan ger mig glädje och den glädjen delar jag gärna med dem som uppskattar det!

Jag kommer definitivt fortsätta ge dela mitt perspektiv i KS snabbaste tråd :)

Ha det bra!
 
Topp