Höjde han priset med 6K? StÄr ju 11 i annonsen?Tack! Jag har pratat med honom pÄ Chrono, han ska ha 17 000kr för den dÀr, fick dÄlig kÀnsla av honom sÄ tror att det Àr nÄgot fuffens
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Höjde han priset med 6K? StÄr ju 11 i annonsen?Tack! Jag har pratat med honom pÄ Chrono, han ska ha 17 000kr för den dÀr, fick dÄlig kÀnsla av honom sÄ tror att det Àr nÄgot fuffens
Priset pĂ„ Chrono24 Ă€r 6k högre. Ăr vĂ€l inte orimligt om du ska ha prutmĂ„n som det Ă€r pĂ„ allt pĂ„ Chrono, samt deras provision och utlandsfrakt i de flesta fall som köparen oftast ska baka in i priset.Höjde han priset med 6K? StĂ„r ju 11 i annonsen?
Funderade pÄ det i typ 30 sekunder, men sen kÀnde jag nÀÀ.. De brukar vÀl iofs rÀtt ofta dyka upp ii köp/sÀlj. Det Àr inte ens sÀrskilt lÀnge sen de sista försvann frÄn butikerna. MÄnga var nedsatta pÄ slutet.SÀlj den till mig![]()
Du fÄr gÀrna hojta om du Àr sugen pÄ att sÀlja sÄ köper jag om jag inte hunnit köpa enFunderade pÄ det i typ 30 sekunder, men sen kÀnde jag nÀÀ.. De brukar vÀl iofs dyka upp rÀtt ofta i köp/sÀlj. Det Àr inte ens sÀrskilt lÀnge sen de sista försvann frÄn butikerna. MÄnga var nedsatta pÄ slutet.
NÀ över 10k tycker jag inte att du ska behöva ge.
Fick hem den hÀr skönheten idag, en 6730-5130 frÄn 1981. Verkar ticka pÄ fint och ser ut att vara i suverÀnt skick.
![]()
Lite för busy imho.Prövar band frĂ„n uncle-seiko pĂ„ denna (spb315). Kanske för âbusyâ eller sĂ„ blir det bra med tiden.
Ja, hÄller nog med. Men bekvÀmt Àr detLite för busy imho.
NÄgot som inte riktigt passar ihop för mig.
Viktigaste Àr ju dock att du gillar och det Àr bekvÀmt!
Oj, borde finnas mÄnga hÀr som har saker att sÀga om 6r35-urverk som gÄr dÄligt. Jag skulle returnera. Tycker du inte att sÀljaren borde ha nÀmnt att klockan tappar 10 minuter? En del har tur med urverket, men har man ett som gÄr riktigt dÄligt sÄ Àr det som jag förstÄtt svÄrt att förbÀttra gÄng genom ruckning eller service. MÄnga vÀljer istÀllet att byta urverk. SÄ skicka tillbaks om möjligheten finns!![]()
Fick hem ovan i veckan och gillar klockan starkt. Men i annonsen stod det att den var servad vilket kÀnns orimligt dÄ den tappar 10min pÄ en dag. Till min frÄga, tror ni man kan rucka den rÀtt eller det Àr bÀttre att serva? Detta om jag vÀljer att behÄlla klockan och ej skicka tillbaka till den till sÀljaren.
InstÀmmer i allt! Jag köpte min för tvÄ veckor sen och Àven om den har gÄtt lite plus och minus beroende pÄ anvÀndning, sÄ har jag inte stÀllt tiden en enda gÄng pÄ dessa tvÄ veckor och idag ligger den +2. Efter tvÄ veckor!!!! Har Seiko i all tysthet skÀrpt till sig? Jag Àr faktiskt helt förvÄnad! hahaha.. JÀttefin klocka som sagt. Trist bara att den i likhet med mÄnga bra Seikos Àr limiterad.Köpte en SRPL93K1, som Àr en Seiko 5 med 4R36 urverk. De verken kan ju gÄ lite hur som helst, men den hÀr hÄller sig inom nÄgon sekund per dygn pÄ handleden. Kul med dagkombinationen engelsk/kanji ocksÄ. Tycker klockan har bra finish, speciellt för pengarna. LÀnken Àr ocksÄ mycket bekvÀm, men inte sÄ kul att justera. Lösningen med hylsorna lÀngst ut pÄ lÀnkbitarna gör det pillrigt.
![]()
![]()
Trist. 6R35 Àr ett uselt urverk överlag, men ska ju inte tappa 10min/dygn direkt. Den lÀr knappast vara servad med den tidsavvikelsen, och lÄter lite vÀl optimistiskt att en ruckning skulle hjÀlpa. Möjligen att den blivit magnetiserad? Jag hade skickat tillbaka direkt, hoppas sÀljaren Àr medgörlig. Annars Àr vÀl alternativet att lÄta urmakare kasta ett öga pÄ den Ä se vad det handlar om.![]()
Fick hem ovan i veckan och gillar klockan starkt. Men i annonsen stod det att den var servad vilket kÀnns orimligt dÄ den tappar 10min pÄ en dag. Till min frÄga, tror ni man kan rucka den rÀtt eller det Àr bÀttre att serva? Detta om jag vÀljer att behÄlla klockan och ej skicka tillbaka till den till sÀljaren.
Priserna Àr sannolikt betydligt lÀgre i Filippinerna, men annars vet jag inte.![]()
Seiko 6105-8110 Automatic Divers Mens watch Captain Willard Apocalypse Now | eBay
All functions operate properly. CASE - 44.0 x 47.0 mm Stainless Steel Case ,watch case are polish. âą Any issues or concerns with the item must be reported within 48 hours of receipt. ITEM CONDITION.ebay.us
NÄgon som kan förklara varför denna Àr sÄpass billig?
Trodde alla SLA-modeller var det. Som min:Ăr det nĂ„gon som vet ifall nya marinemastern sla079 Ă€r tillverkad i Grand Seiko fabriken?
Det beror pÄ om din klocka har DiaShield eller inte. Den skyddande belÀggningen gör stÄlet nÄgot mörkare. Uncle-Seiko har inte samma belÀggning.om man köpet en lÀnk frÄn uncle seiko till en seiko 5
Ăr det samma fĂ€rg pĂ„ stĂ„let?
Har haft en spb319 dÀr jag köpte en uncle lÀnk men gillade inte hur det skifta i fÀrgen mellan boett och lÀnk
Jo men frÄgan Àr ju om seiko 5 har diashieldDet beror pÄ om din klocka har DiaShield eller inte. Den skyddande belÀggningen gör stÄlet nÄgot mörkare. Uncle-Seiko har inte samma belÀggning.
diashield kÀnns ju premium sÄ Àr tveksam att det anvÀnds pÄ 5 serien.Jo men frÄgan Àr ju om seiko 5 har diashield
Ja, det lÄter ju tveksamt. Men borde gÄ att söka pÄ utifrÄn vilken exakt modell det Àr och tillverkningsÄr - för att vara pÄ sÀkra sidan.diashield kÀnns ju premium sÄ Àr tveksam att det anvÀnds pÄ 5 serien.
HÀftig, grattisBlev en Seiko i födelsedagspresent
![]()
![]()
Thx!HĂ€ftig, grattis![]()