• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag Àr i valet och kvalet hur jag ska göra med min gamla skx007. Köpte den ny för 12-13 Är sedan och aldrig servad. GÄngen Àr kass och kronan gÀngar dÄligt sÄ jag misstÀnker krontuben behöver bytas. Har nÄgon en tanke kring vad det kan tÀnkas kosta att serva?
1000046061.jpg

BFU 🙂

Roat mig med att rucka min spb453 sjĂ€lv. Den gĂ„r lite svajigt som en Seiko brukar, men har gĂ„tt lite för sakta överlag och tappat en del dagtid och plussat ikapp nattetid. Siktade pĂ„ att fĂ„ till 10-15 sekunder plus liggandes, dĂ„ den tappar motsvarande under dagen nĂ€r den bĂ€rs, sĂ„ förhoppningsvis ska den nu gĂ„ plus nĂ„gra fĂ„ sekunder per dygn totalt men fĂ„r utvĂ€rdera om nĂ„gra dygn och se hur det blev. GĂ„r förvĂ„nansvĂ€rt bra att mĂ€ta gĂ„ngen med Watch accuracy meter i mobilen. JĂ€kligt smĂ„tt allting, men pĂ„ med lĂ€sglasögon och ett glatt humör sĂ„ verkar det gĂ„ fint 😄 Är klĂ„fingrig och gillar att skruva isĂ€r saker, sĂ„ har haft sönder saker förr 🙄 men det alltid kul att lĂ€ra sig nĂ„t nytt.
13959.png
13951.jpg
13955.jpg
13958.jpg
14077.jpg
SÄdÀr ja, ger mig sjÀlv 5/5 i friskt vÄgat och urmakeri. Fick till det precis som jag önskade, plussar en del nattetid beroende pÄ position, och tappar lite pÄ dagen. + 1 sekund/dygn pÄ sista raden och gÄr att justera lite som jag vill beroende pÄ hur den dÄ fÄr ligga pÄ natten. Sen kan man vÀl alltid önska lite mer precision i alla lÀgen, men det Àr ju trots allt en Seiko.

Testar hÀr. Hur lÀtt Àr det att fÄ hardlex glaset utbytt till safirglas pÄ tex SRPK31?
Det Àr inte svÄrt. Antingen hos en urmakare men finns mÄnga moddare hÀr pÄ forumtet som kan lösa det med. Jag har gjort det ngn gÄng och man behöver bara rÀtt verktyg. Den fÄr man trycktesta den sÄ man vet att den hÄller för att bada med igen

Det Àr inte svÄrt. Antingen hos en urmakare men finns mÄnga moddare hÀr pÄ forumtet som kan lösa det med. Jag har gjort det ngn gÄng och man behöver bara rÀtt verktyg. Den fÄr man trycktesta den sÄ man vet att den hÄller för att bada med igen
Tack för svar. Vart köpte du glaset? NÄgon urmakare du kan rekommendera?

Tillbaka
Topp