• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

1000010358.jpg

VÀntar pÄ min tur i biltvÀtten, med dykare förstÄs, för sÀkerhets skull.
Är det King Sumon? 321? Det Ă€r troligtvis min nĂ€sta Seiko nĂ€mligen nĂ€r den gĂ„r ned i pris till ca 8k

TÀnkte skriva att den dÀr var amazing, men synd bara pÄ storleken... Men sen googlade jag först. Den Àr 34mm alltsÄ? Halleluja, nu har trenden kring storlek verkligen vÀnt.

Mycket snygg tavla!
Tack
Tycker den Àr snyggare Àn vad fotot visar, dock inte sÄ övertygad om klockarmbandet
Har bestÀllt ett annat armband....storleken pÄ min Àr 40mm

Tyckte den sÄg större ut, men verkar finnas i 34mm ocksÄ. HÄller med om armbandet. LÀgg upp med det nya sen. :)

Va som tusan, Àntligen ser Seiko ut att ha gjort en vettig clasp som Àven ser bra ut med inbyggd microjustering. Inte en dag för tidigt.

14884.jpg
14883.jpg

Kul!

Bra med bÀttre verk och var det keramisk bezel pÄ denna nya?

Synd att priset ökade med 8000.

Haft denna pÄ armen oavbrutet i snart tvÄ veckor under semestern och mÄste sÀga att jag Àr otroligt nöjd! Verket hÄller tiden nÀstan pÄ sekunden, 100m WR gör att den tÄl hÀrliga bad och GMT-funktionen har varit vÀldigt anvÀndbar dÄ vi Àr 7h ifrÄn Sverige :) (SBSC021)
IMG_5713.jpeg
IMG_5715.jpeg

Bilder Àr ju alltid kul sÄ slÀnger in en gammal bild pÄ en Traderafyndad Seiko Seahorse. Inte direkt den mest hyllade Seiko-linjen men jag hade en handjagad Seahorse som vardagsklocka under i stort sett hela 90-talet. Var inte sÀrskilt klockintresserad dÄ men den fungerade som en dröm och var otroligt bekvÀm att bÀra sÄ jag tÀnkte inte sÄ mycket mer pÄ det. Hade tillhört en slÀkting och hittades i en byrÄlÄda i barndomshemmet.
Den hÀr rÄkade jag se pÄ Tradera 2016. Det var ingen som bjudit pÄ den och jag tÀnkte att om ingen vill ha den sÄ köper jag den. Visade sig vara riktigt trevlig och jag har till och med kostat pÄ den en service.
Älskar den ensamma 12:an pĂ„ tavlan och att alla andra index Ă€r lika stora. VĂ€ldigt europeisk i sitt uttryck men med Tanakas idĂ© om endast plana ytor och skarpa kanter i formen. Hyfsat skick ocksĂ„. Lite wabi-sabi runt indexet klockan fem bestĂ„ende av jag vet inte vad men med min syn Ă€r det inget jag ser nĂ€r jag anvĂ€nder den.
20251207_133746.jpeg

Va som tusan, Àntligen ser Seiko ut att ha gjort en vettig clasp som Àven ser bra ut med inbyggd microjustering. Inte en dag för tidigt.

14884.jpg
14883.jpg
SĂ„ sjukt! Jag tycker denna Ă€r en fulltrĂ€ff 😍
Har alltid tÀnkt att om dom bara kan flytta det dÀr jÀvla datum rutan pÄ MM, sÄ Àr den perfekt (för mig)
Luktar köp för min del!!

BĂ€ttre var det förr â˜ș

Tidskapsel. Seiko 4843-8041, 5sek/mÄn var lyx pÄ den tiden. Galen finish, inte billig heller, 70.000yen, avsevÀrt dyrare Àn mekanisk Grand Seiko som försvann ur katalogen Äret innan.

Update: hade visst fel gÀllande precisionen
IMG_6102.jpeg
IMG_6104.jpeg
IMG_6107.jpeg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp