• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

TÀnk vad tiden gÄr snabbt! Och det Àr över 30 Är sedan jag Àgde en liknande klocka!

Nu visade det sig att en Seiko Olympic Chronograph dök upp pÄ Kaplans senaste auktion klockor. SjÀlvklart sÄ var den intressant, sÄ pÄ fredagen innan auktionen pÄ lördagen ringde jag och snackade med visningen att allt funkade pÄ klockan.

Men om vi nu backar tillbaka tiden lite, eller rÀttare sagt vÀldigt lÀnge sedan. SÄ inhandlade jag denna pÄ KlockmÀster i VÀsterÄs! Minns tyvÀrr inte ifall det var 92 eller 1993 dÄ den var pÄ REA. Men den var utgiven för sommar OS i Barcelona. Om jag minns rÀtt sÄ var utgÄvan i 300 upplagor, viket nummer jag hade minns jag inte heller!

Efter lite googling pÄ nÀtet, sÄ Àr det som jag minns det, den Àr/var numrerad till 300 ex. Varför vet jag inte dÄ det inte verkar vara nÄgon skillnad pÄ dom.

IMG_0521.jpeg

IMG_0653.jpeg

Hmm
SUCK, tyvĂ€rr sĂ„ förlorade jag denna goding efter en blöt utekvĂ€ll i VĂ€sterĂ„s, för er VĂ€sterĂ„sare sĂ„ kommer ni nog ihĂ„g nattklubben Extremes. Var ett jĂ€vla röj dĂ€r pĂ„ helgerna.

Hur som haver, jag hade köpt en SeikolÀnk till klockan, som jag tog bort kvÀllen vi skulle gÄ ut. Satte dit ett svart lÀder istÀllet, hÀr har jag ingen aning vad som har hÀnt! NÀr vi framÄt smÄtimmarna beger oss till Saffets för att vrÀka i oss stans bÀsta Kebabtallrik sÄ ser jag att klockan inte sitter pÄ armen!

Om jag har tappat den pga att jag satte dit stiften dÄligt eller om jag blev bestulen pÄ den vet jag inte, dÄ jag hade för mycket alkohol innanför vÀsten! Var till Polisen i VÀsterÄs under ganska sÄ lÄng tid, hoppades vÀl pÄ att nÄgon kanske hade hittat den och lÀmnat in den dÀr, men ICKE!

Men som sagt var nu över 30 Är senare sÄ dök denna skönhet upp pÄ Kaplans Klockor förra lördagen. Och dÄ kunde jag inte hÄlla mig, efter en liten fight mot en annan budgivare blev det ett köp! Det visade sig att lÀdret och spÀnnet som Àr original fanns kvar, tyvÀrr inga andra tillbehör!

Även mitt gamla original lĂ€der och spĂ€nne finns kvar efter klockan, och jag har Ă€ven kvittot, Boxen och alla papperen kvar! Fast var dom finns vet jag inte, kan vara nĂ„gonstans uppe pĂ„ loftet i en kartong förhoppningsvis!

IMG_0515.jpeg

IMG_0654.jpeg
IMG_0650.jpeg

IMG_0648.jpeg

Fakta/Specificationer

Modell; Seiko Olympic Chronograph.
Urverk; Quartz, kaliber Seiko 7T42.
Rörelse/Uppvridning; Quartz.
Komplikationer; Datum, Alarm, Kronograf.
Armband; LĂ€der, Original.
LÄs; BÀltspÀnne Original, guldplÀterat.
VattentÀt; Water Resistant.
Boett; ST. Steel med guldplÀtering.
Glas; Safirglas.
Diameter; 38mm utan krona
Tjocklek; 9mm.
MÄtt luggar; 19mm.

Senast Àndrad:
Fin modell, gillar de vitmÄlade visarna, lÀsbarheten.

HÀr Àr föregÄngaren 7548-7000:

Mötet mellan den grova cirkulĂ€ra borstningen och blankpolerade fasningen, matta tavlan och lite gryniga inlĂ€gget pĂ„ vridring
 snygga klockor med patina men ocksĂ„ i nĂ€ra nyskick 😍

IMG_6037.jpeg
IMG_6032.jpeg

IMG_6031.jpeg

Är ocksĂ„ ett fan av de vita visarna och att det inte stĂ„r kvarts pĂ„ urtavlan. Saknar mina gamla 7548 emellanĂ„t Ă€ndĂ„. Hade bĂ„de en 7000 och en 700C samt den grymma z199-lĂ€nken (Ă€ven ifall jag personligen gillar dem pĂ„ gummi mer).

IMG_9607.jpeg
IMG_9605.jpeg
IMG_9606.jpeg

Tillbaka
Topp