Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ser fram emot leverans av min 7c43. Grym klocka!!
SpÀnnande! Om det rÄkar vara en 700b sÄ stÀller jag mig först i könSer fram emot leverans av min 7c43. Grym klocka!!
Imponerande! Gillar sÀrskilt den hÀrligt patinerade som ligger lÀngst bak i mittenJag har snöat in pÄ "Dykare pÄ gummi"
NÀr man sÀger (till en icke klock-nörd) att man har köpt en ny klocka, sÄ skakar dom bara pÄ huvudet och sÀger: Den ser ju ut som alla dina klockor och dom har sÀkert rÀtt ocksÄ, men vem bryr sig om det
![]()
/Roger
Ja, det Àr min 7C43:a som har vistats i den israeliska öknen i 30 ÄrImponerande! Gillar sÀrskilt den hÀrligt patinerade som ligger lÀngst bak i mitten![]()
Har du byggt ett eget litet rum till dina klockor Roger?Jag har snöat in pÄ "Dykare pÄ gummi"
NÀr man sÀger (till en icke klock-nörd) att man har köpt en ny klocka, sÄ skakar dom bara pÄ huvudet och sÀger: Den ser ju ut som alla dina klockor och dom har sÀkert rÀtt ocksÄ, men vem bryr sig om det
![]()
/Roger
Inte ett rum, men ett skÄp.Har du byggt ett eget litet rum till dina klockor Roger?
Beror helt pÄ modell men nÄgra 100, sjÀlva packningarna Àr oftast inte dyra men trycktest och arbete ingÄr ju. Ja, Klockmaster kan byta packningar.Ingen perfekt trÄd att frÄga i men vÀrt o testa
Vad kostar det ca att byta packningar pÄ en seiko?
Det bör kunna ordnas hos klockmaster ?
Ref stÄr ju pÄ urtavlan och boettlocket. 7023-8080 eller nÄgot liknande jag ser pÄ bilden.Var hemma hos mor och far idag. Vi gled in pÄ samtalsÀmnet klockor och farsgubben plockade dÄ fram sin gamla Seiko.
Jag tror att den ska va frÄn december -76, om jag tolkar siffror pÄ baklocket rÀtt. Men jag lyckas inte googla fram vad det Àr för modell/ref. NÄgon som kan hjÀlpa mig?
Det Àr en 7025-8080. Missade en sÄn med svart tavla pÄ tradera för ett par veckor sen. Riktigt snygga!Var hemma hos mor och far idag. Vi gled in pÄ samtalsÀmnet klockor och farsgubben plockade dÄ fram sin gamla Seiko.
Jag tror att den ska va frÄn december -76, om jag tolkar siffror pÄ baklocket rÀtt. Men jag lyckas inte googla fram vad det Àr för modell/ref. NÄgon som kan hjÀlpa mig?
Var hemma hos mor och far idag. Vi gled in pÄ samtalsÀmnet klockor och farsgubben plockade dÄ fram sin gamla Seiko.
Ser ut att vara NOS? TyvÀrr Àr den kanske lite trist och basic jÀmfört med @Paahl's fars klocka. Den har ju galet clean tavla och lite Royal Oak-vibbar.hÀr har vi en 7025 som antagligen kommer gÄ billigt:
http://www.ebay.de/itm/Vintage-Seik...187981671?clk_rvr_id=1147722143645&rmvSB=true
Inte helt förvÄnande. Seiko tillverkade en miljard olika modeller pÄ 70-talet. 7000-serien var vad dom stoppade i sina automatiska mid-range modeller, varav 7025 sitter i din fars klocka. Modellen med boett 8080 var vÀl kanske inte den vanligaste (eller populÀraste), varav det inte finns sÄ mycket att hitta online.Det dök inte upp en enda bild pÄ en liknande klocka nÀr jag googlade det innan (inte nu heller för den delen). Kanske fÄr gÄ en datorkurs.
Tack för hjÀlpen!
I titan Àr de ovanliga. Jag köpte ju en orange men kronan skruvade inte in som den skulle och det gick inte att bestÀlla nya kronor frÄn SEIKO. Gissar att det kommer Àndras nu nÀr den Äterintroduceras men Àr den i stÄl sÄ blir hux Àven de nya kronorna i stÄl.Otroligt sÀllan man ser en Samurai pÄ forumet. Hur ovanliga Àr de egentligen?
![]()