Den dÀr Àr ruggigt bra men fram med kanji.Lyckades "bÀrga" denna av en vÀnlig medlem pÄ detta forum. HÀrlig patina. FrÄn mars 1978.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den dÀr Àr ruggigt bra men fram med kanji.Lyckades "bÀrga" denna av en vÀnlig medlem pÄ detta forum. HÀrlig patina. FrÄn mars 1978.
![]()
Ingen direkt vanlig modell, pÄ baksidan stÄr urverksnumret-boettnumret (xxxx-xxxx), googla pÄ det.Hej!
NÄgon som kan ge mig lite information kring denna klocka? Testade med image search pÄ google men ingenting dök upp. Allt jag vet Àr att min far köpte den nÀr han var mellan 20 - 25 Är gammal för "typ 700, 800 spÀnn"
All info uppskattas!
/Viktor
![]()
![]()
En styck Seiko Ananta limited edition 0-700st.![]()
![]()
![]()
Googlebild nedan
![]()
Med största sannolikhet för att det Àr en av flera hundra modeller frÄn SEIKO som sÄldes det Äret, Àr nog en dussinklocka som de flesta andra SEIKOs.SÄg inte sÄ tydligt men tror att det stÄr 5Y22-6050. Dyker upp en hel del bilder pÄ klockan, som i och för sig överrensstÀmmer med den jag hÄller i handen, men inte sÄ mycket information om den.
Tack - och tÀnk att du Àr den andra som Àr pÄ mig om detta idagDen dÀr Àr ruggigt bra men fram med kanji.![]()
nÀr det kommer till dom hÀra super oyster och "super jubilee" till Seiko frÄn tex strapcode..
Àr dom nÄt bra ?
vilka fler tillverkare finns det Àn just strapcode som Àr bra ?
gÄr dom att korta ner lika mycket som original jubileen pÄ 007an ?
mest sjÀlva storleksfrÄgan jag Àr mest fundersam över !
har en 007 och Àr sugen pÄ att köpa en SKXA35 för att fÄ lite mer fÀrg in i kollektionen !!!
för alla er som inte vet hur en SKXA35 ser ut sÄ Àr det en gultavlad skx007 som Àr för den amerikanska marknaden..
![]()
(bilden Àr snÀllt lÄnad frÄn google !)
Fick leverans av denna sköna böna igÄr, SRPB01. En i raden av Seikos "Turtle (un)limited edition" och för den asiatiska marknaden. Inplastad som fÄ med krympplast! HÀr slinker inte ens en syremolekyl in för att oxidera och ha sig.
TvÄ snabba kvÀllsbilder:
![]()
![]()
Eftermiddagens uppgift blir att korta lÀnken och provköra.
Ja det tycker jag, ÀnsÄlÀnge iallafallGrym! VÀrd pengarna?
JÀvligt snygg i grönt!Fick leverans av denna sköna böna igÄr, SRPB01. En i raden av Seikos "Turtle (un)limited edition" och för den asiatiska marknaden. Inplastad som fÄ med krympplast! HÀr slinker inte ens en syremolekyl in för att oxidera och ha sig.
TvÄ snabba kvÀllsbilder:
![]()
![]()
Galen! Stort grattis! Och trevligt att man fÄr med gummiband till LE ocksÄ!Fick leverans av denna sköna böna igÄr, SRPB01. En i raden av Seikos "Turtle (un)limited edition" och för den asiatiska marknaden. Inplastad som fÄ med krympplast! HÀr slinker inte ens en syremolekyl in för att oxidera och ha sig.
TvÄ snabba kvÀllsbilder:
![]()
![]()
Haha, kul! BÄda gröna LE-klockorna postade denna morgon!Köpte den hÀr leksaken pÄ semestern. Grymt nöjd!
SNE 451
Den dÀr gillar jag. Skön grön fÀrg.Köpte den hÀr leksaken pÄ semestern. Grymt nöjd!
SNE 451
Hojta gÀrna nÀr du tröttnar!Lyckades "bÀrga" denna av en vÀnlig medlem pÄ detta forum. HÀrlig patina. FrÄn mars 1978.
![]()
Ja det passar den! Funderade pÄ denna eller blue lagoon som slÀpps i feb men den gröna tavlan vÀgde över.JÀvligt snygg i grönt!
Tackar! De mÄste ju slÀnga in nÄgot extra för att motivera prissÀttningen pÄ LE-modellernaGalen! Stort grattis! Och trevligt att man fÄr med gummiband till LE ocksÄ!
Ăr gummit nĂ„n special, som Zimbens grĂ„? Eller Ă€r det ett standard?
Hade ju varit kul med ett som var fÀrgmatchat mot vridringen eller nÄt. SjÀlv kanske jag för övrigt slÄr till pÄ en SRPB11, tyckte den sÄg rÀtt kul ut och kÀnner att jag kanske borde ha en Turtle.Tackar! De mÄste ju slÀnga in nÄgot extra för att motivera prissÀttningen pÄ LE-modellerna
Gummit tror jag Àr standardgummit, ser exakt ut som Zimbegummit men svart dÄ.
Grym, har en SBDC033 (Blumo) sjÀlv! Problem med lÀnkkortningen? KÀnner igen det!SBDC031. KÀnns bra, Àn sÄ lÀnge.
Finns det nÄgon som rÄkar sitta pÄ tre stycken friktionsstift till övers?![]()
Den Àr riktigt gedigen och fin, har bara inte bestÀmt mig för om 44 mm Àr för mig.Grym, har en SBDC033 (Blumo) sjÀlv! Problem med lÀnkkortningen? KÀnner igen det!![]()
Ah, jag förstÄr! Jag har nÄgra över, men kÀnner tyvÀrr inte att jag kan avvara dom med tanke pÄ fullset och allt sÄnt.Den Àr riktigt gedigen och fin, har bara inte bestÀmt mig för om 44 mm Àr för mig.
Kom med för kort lÀnk men tre extra lÀnkbitar. Dock sÄ saknas det friktionsstift.
Hello, tittade pĂ„ precis den modellen pĂ„ chronograph idag. Ăr det trovĂ€rdigt folk att göra affĂ€rer med?SKX007J-SO bestĂ€lld frĂ„n chronograph.com
Definitivt en keeper..... tror jag
Riktigt schysst alltsÄ! Jag Àlskar Seiko!Fick leverans av denna sköna böna igÄr, SRPB01. En i raden av Seikos "Turtle (un)limited edition" och för den asiatiska marknaden. Inplastad som fÄ med krympplast! HÀr slinker inte ens en syremolekyl in för att oxidera och ha sig.
TvÄ snabba kvÀllsbilder:
![]()
![]()
NÄgon klippa som vet REF pÄ denna?
![]()
Tack! Ser ut att vara ett as, tom marinemaster sÄg ju liten ut bredvid.Ska vara SBDD003