Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag har exakt samma referens, och gillar den som fan förutom att min bezel Ă€r jĂ€ttetrög att rotera. Ăr det nĂ„got du upplever med din, eller har jag kanske ett mĂ„ndagsexemplar...Solar idag!![]()
Jag har exakt samma referens, och gillar den som fan förutom att min bezel Ă€r jĂ€ttetrög att rotera. Ăr det nĂ„got du upplever med din, eller har jag kanske ett mĂ„ndagsexemplar...
Edit: ser att du kör nÄgon annan lÀnk till din Àn den vanliga ocksÄ. NÄt roligt?
Nu kör vi innan Vinga fyr förlorar sin K-mÀrkning. Har vÀl direkt inga kommentarer Àn om man har vÀldigt mycket pengar sÄ blir man först i rymden eller sÄ testar man lite roliga saker med en mindre budget....... Alla kan inte vara först......
Porr pÄ hög nivÄ! FÄr en att börja tÀnka pÄ att vidga samlingen liiiiteDagens trippel.
6159-7001
6306-7001
6217-8000
![]()
Dagens trippel.
6159-7001
6306-7001
6217-8000
![]()
Jag behöver Er hjÀlp!
Jag ska köpa en Seiko, jag vet inte vilken, men jag vet att jag ska köpa en. MÀrkligt nog.
Jag har haft en SARB035 innan som jag tyckte nÀstan var perfekt. Problemet var fÀrgen pÄ tavlan, nyansen av 'vitt'.
Idag har jag en SubC och ett par Vintage ryssar. SÄ jag behöver nÄgot enkelt men ÀndÄ en bra klocka, dÀrav Seiko.
SARX033 har jag kikat pÄ men gillar inte lÀnken.
Jag tÀnker mig upp till 5k i pris, begagnat eller nytt.
PÄ lÀnk och inte svart urtavla. Automatisk och Þ38-40mm.
SÄ vad ska jag köpa?!
Det Àr ocksÄ en jag sneglat pÄ, men glömde av den.Sarx013?
Kan du skippa lÀnken sÄ hade jag köpt en SARB065. Min fru förbjöd mig att kÀra bil med den klockan pÄ för att jag inte kunde hÄlla ögonen pÄ vÀgen. Fantastisk tavla.
![]()
![]()
![]()
Vill man förstöra charmen (och vÀrdet) pÄ en fin klocka i originalskick för en jÀkla massa pengar sÄ skickar man sin klocka till honom. Tycker absolut att du ska byta till ny urverksring ocksÄ, gör sÀkert stor skillnad.
Spencer Klein Àr ett skÀmt! Folk har gjort vintagelume hur lÀnge som helst, kolla bara pÄ alla relumade perfekta Rolexar frÄn Hong Kong.
Jag behöver Er hjÀlp!
Jag ska köpa en Seiko, jag vet inte vilken, men jag vet att jag ska köpa en. MÀrkligt nog.
Jag har haft en SARB035 innan som jag tyckte nÀstan var perfekt. Problemet var fÀrgen pÄ tavlan, nyansen av 'vitt'.
Idag har jag en SubC och ett par Vintage ryssar. SÄ jag behöver nÄgot enkelt men ÀndÄ en bra klocka, dÀrav Seiko.
SÄ vad ska jag köpa?!
Haha, du fÄr ju sÄklart göra vad du vill med den, dina pengar och din klocka.Jag Äterkommer till din klocka som Àr sÄld i led efter dig.....
Riktigt feelgood inlÀggItŽs alive!
Den vinner inga skönhetspriser eller nÄgot, men efter att ha legat i skÀmslÄdan i cirka 35 Är tillsammans med diverse klockskrÀp, med batteriet i och allt, sÄ tÀnkte jag att den skulle fÄ avsluta sitt inte speciellt glamorösa liv pÄ operationsbordet, i rollen som försökskanin nÀr jag skulle prova mina icke existerande kunskaper som urmakare för första gÄngen.
Batteribyte kunde vÀl vara en lagom komplicerad operation, det sÄg inte sÄ vackert ut nÀr jag öppnade klockan dÄ det gamla batteriet förstÄs lÀckt, men jag krafsade rent efter bÀsta förmÄga och satte i ett nytt batteri.
Otroligt nog vakande klockan till liv, alla funktioner inklusive larm fungerar perfekt, och tidshÄllningen verkar ocksÄ bra, klockan har aldrig fÄtt service, och kommer aldrig att fÄ det heller, men just nu tickar den pÄ sÄ bra som bara en SEIKO kan.
Modell H357-5030 Ärsmodell 1981, en Àgare
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SvÄrfotad jÀkel 6159, fÄr plocka fram fototÀltet och testa igen.
Det kupade glaset gör att det ser lite knas ut i vissa vinklar. Ville dock fÄ med att lyspastan inte Àr fylld Ànda upp (undantaget 12,6,9) vilket jag lyckades med.Index ser ut att flyta pÄ tavlan! SÄ sjukt bra den dÀrHÀrligt nÀr Bezeln fadat lite i blÄ med
![]()
Det kupade glaset gör att det ser lite knas ut i vissa vinklar. Ville dock fÄ med att lyspastan inte Àr fylld Ànda upp (undantaget 12,6,9) vilket jag lyckades med.
Kan tÀnka mig att 6,9,12 lyste starkare Àn övriga index pÄ dessa nÀr de var nya, en rÀtt cool och smart detalj.
Ăppnar och blĂ„ser.Jag kan inte fĂ„ nog av den hĂ€r skönheten!
![]()
Det Àr lite damm pÄ urtavlan, dock. Hur fÄr man bort det pÄ bÀsta sÀtt?
Haha, sjĂ€lvklart! Jag tĂ€nke dock att det kanske inte Ă€r sĂ„ bra att fĂ„ saliv och annat pĂ„ urtavlan om man blĂ„ser med munnen. En sĂ„n dĂ€r liten bĂ€lg man anvĂ€nder till kameror borde vĂ€l funka? KĂ€nns som en total idiotfrĂ„ga, Ă€rligt talat.Ăppnar och blĂ„ser.![]()
Kaksmulor, bitar av dill och kaffesump tillför bara patina.Haha, sjÀlvklart! Jag tÀnke dock att det kanske inte Àr sÄ bra att fÄ saliv och annat pÄ urtavlan om man blÄser med munnen. En sÄn dÀr liten bÀlg man anvÀnder till kameror borde vÀl funka? KÀnns som en total idiotfrÄga, Àrligt talat.
Wasabi och soya ska det vara pÄ Seiko, sÄklart!Kaksmulor, bitar av dill och kaffesump tillför bara patina.![]()
Alldeles riktigt.Wasabi och soya ska det vara pÄ Seiko, sÄklart!![]()
Haha, sjÀlvklart! Jag tÀnke dock att det kanske inte Àr sÄ bra att fÄ saliv och annat pÄ urtavlan om man blÄser med munnen. En sÄn dÀr liten bÀlg man anvÀnder till kameror borde vÀl funka? KÀnns som en total idiotfrÄga, Àrligt talat.
Man kan köpa luft pÄ sprayburk.Haha, sjÀlvklart! Jag tÀnke dock att det kanske inte Àr sÄ bra att fÄ saliv och annat pÄ urtavlan om man blÄser med munnen. En sÄn dÀr liten bÀlg man anvÀnder till kameror borde vÀl funka? KÀnns som en total idiotfrÄga, Àrligt talat.
Som nÄgon annan nÀmnde, SARX013Jag behöver Er hjÀlp!
SÄ vad ska jag köpa?!