Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Grymma bilder @Compiss ! Nytt objektiv?
HÀrligt! Fick min 7+ för nÄgon dag sedan, förvÀntar mig underverk.Tack
helt oredigerade bilder med nya mobilen iPhone 6S. Stor skillnad pÄ 6an och 6S gÀllande kameran.
Tror den Àr riktigt vass och kameran skall vara helt grym i den.HÀrligt! Fick min 7+ för nÄgon dag sedan, förvÀntar mig underverk.![]()
Februari 1992, skulle jag tro. Inte 1982 med tanke pÄ att det inte Àr nÄn Suwa eller Daini-logga pÄ baksidan.Budade hem en mindre dam-Seiko Ät tjejen pÄ tradera som jag fick hem igÄr
Lite udda design men rÀtt tuff design! NÄgon som kan hjÀlpa mig datera/identifiera den med hjÀlp av baksidan?
![]()
![]()
Tror den Àr riktigt vass och kameran skall vara helt grym i den.
![]()
![]()
![]()
VÀrldens mest svÄrfotade klocka men men...
Tackar, trodde ocksÄ 92 men var inte helt sÀkerFebruari 1992, skulle jag tro. Inte 1982 med tanke pÄ att det inte Àr nÄn Suwa eller Daini-logga pÄ baksidan.
7548 transitional, trots att den tillverkades under en vÀldigt kort period sÄ Àr den inte jÀtteovanlig. 4k och inte helt original kÀnns i överkant. Du borde kunna hitta en original för ca 3k. Happy hunting!Behöver lite feedback!
Hittat den hĂ€r som Ă„rsklocka (inte köpt den Ă€n). Ligger ute för 4k. Ăr det vad den Ă€r vĂ€rd? Den har ett am-insert, eventuellt polerad Ă€ven fast den inte skall vara den enligt annonsen, lite sunkig chapter? Synd med insertet, kanske ska vĂ€nta Ă€ndĂ„, vad tycker ni?
![]()
![]()
Trevlig helg!![]()
Ett originalinlÀgg kostar nÄn hundring.... utgÄr ifrÄn att skx-inlÀgg passar.Behöver lite feedback!
Hittat den hĂ€r som Ă„rsklocka (inte köpt den Ă€n). Ligger ute för 4k. Ăr det vad den Ă€r vĂ€rd? Den har ett am-insert, eventuellt polerad Ă€ven fast den inte skall vara den enligt annonsen, lite sunkig chapter? Synd med insertet, kanske ska vĂ€nta Ă€ndĂ„, vad tycker ni?
![]()
![]()
Givet det motstrÀviga objektet gör du ett bra jobb - eller Àr det nya mobilen? ;-). Jag har ju förmÄnen att köra Samsung S7 med en kamera som gör jobbet nÀstan helt sjÀlv![]()
![]()
![]()
VÀrldens mest svÄrfotade klocka men men...
Givet det motstrÀviga objektet gör du ett bra jobb - eller Àr det nya mobilen? ;-). Jag har ju förmÄnen att köra Samsung S7 med en kamera som gör jobbet nÀstan helt sjÀlv.
![]()
Jag köpte min hos Yorkshirewatches. NÄgra hunkor dyrare men extremt snabb mailkontakt och bra bemötande (var oxÄ nojjig över sned chapter sÄ skrev till dem innan jag bestÀllde).Vart köper man SKX009 bÀst idag? Kan man lita pÄ Creationwatches - som tar 2k för en J-version? Tillkommer tull/moms?
Vill ej ha en med snedcentrerade index och sÄna mÄndagsex som jag inte kommer orka att skicka tillbaka sÄ att sÀga.
Hos AD Àr vÀl det sÀkraste kortet, fanns i Sthlm enligt @yonsson för inte sÄ lÀngesedan. Inte sÄ mycket dyrare om jag inte minns fel. Oklart om J-modellen finns. Tror du kan Äka pÄ sneda chapterrings Àven om du bestÀller frÄn andra sidor Àn CW (tom Seiya nÀmner detta och friskriver sig frÄn sÄdanna Àrenden om de skulle uppstÄ). Om du vill handla billigast sÄ fÄr du vÀl maila och frÄga om de kan plocka ut ett ex som inte har sned chapterring.Vart köper man SKX009 bÀst idag? Kan man lita pÄ Creationwatches - som tar 2k för en J-version? Tillkommer tull/moms?
Vill ej ha en med snedcentrerade index och sÄna mÄndagsex som jag inte kommer orka att skicka tillbaka sÄ att sÀga.
FÄr man frÄga vad prislappen pÄ servicen blev?
dubbelpost frÄn seiko vintage trÄden![]()
back from the abyss...min seiko 6309-7040 frÄn augusti 1978 har vart hos spencer klein i 7 mÄnader för lite kÀrlek, ser verkligen ut som den fick det och otroligt bra bemötande frÄn spencer!
för dom som Àr intresserade sÄ Àr hÀr en lÀnk till youtube nÀr klockan var hos honom, Àven mycket text vad som gjorts etc...hoppas det uppskattas
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=ectcuwj4OB0
The watch was interesting. It certainly did live a long working life. I saw evidence of moisture and hazing throughout the movement, on the plate surfaces, on the wheels, etc. As I said originally, someone was inside who was not particularly careful. That person did some things that weren't good which I had to repair. Most significantly they damaged the hairspring for the balance. The staff / pivots on your balance were good so I did not want to have to replace the entire balance if I could avoid it. So I took time and repaired & straightened your original hairspring.
I did do the repair to the lower mainspring arbor port and the upper mainspring arbor bushing. They were worn but nowhere near as worn as others that I have seen. So that was OK.
The movement ring w/ spring is new, as is the stem rest washer. Both things were critical and had to be put into place.
The dial and hands cleaned up beautifully!
The rest of the movement was fine once I did all of this. It is running beautifully as I type this, with flat accuracy, zero beat error, and an amplitude of 248. It is a good watch.
Movement service, Seiko 6309-7049 sn 884059
Full case rebuild, 6309
Repair, lower mainspring arbor port & upper mainspring arbor bushing
stem rest washer
320W34GA00, KVW, crystal
Repair balance hairspring, firm up / repair original insert lume pip
Movement ring w/ spring, Seiko
?! Var det speciella omstÀndigheter eller tar han sÄn tid pÄ sig?har vart hos spencer klein i 7 mÄnader
?! Var det speciella omstÀndigheter eller tar han sÄn tid pÄ sig?