• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Snowflake :)
image.jpeg
Yo! Bra val, en av de snyggaste Imho.
Grattis!

HjÀlp, Seikonauter!
Jag Àr sugen pÄ en ny klocka till sommaren (eller ja, nu) och i nulÀget stÄr det mellan dessa inte alltför lika klockor:
SBDC033 "Blumo"
http://www.shoppinginjapan.net/prospex-sbdc033
SBDC033__61030.1445532829.1280.1280.PNG

SARG009 "Vete tusan om den har ett smeknamn, men vi kan kalla den SINNko"
http://www.shoppinginjapan.net/sarg009
SARG009__86795.1399871870.1280.1280.JPG

Åsikter om dessa? Sumon Ă€r ju en pĂ„litlig trotjĂ€nare har jag förstĂ„tt, men gillar stuket pĂ„ SARG009 och varit smĂ„sugen pĂ„ en SINN 556, men tyckt att den varit lite liten (plus tre gĂ„nger dyrare Ă€n Seikon). För att försvĂ„ra ytterligare för mig sjĂ€lv tar jag dessutom gĂ€rna emot ytterligare förslag i prisklassen 3000-5000, i ett nĂ„gorlunda sportigt stuk.

Nykomling i Tonfisk-stimmet.

Min nya Seiko SBDX011 (a k a Emperor Tuna) dök upp idag, hemlevererad av UPS.
Efter sedvanlig introduktion och lite nervöst flackande blickar frÄn Quartz-smÄfiskarna stod det ganska klart att vi har en ny ledare i stimmet :)
Denna 1000m titan-dykare Àr utan tvekan Seikos fetaste. Det Àr onekligen en saftig bit, som ska fÄ gott om handledstid pÄ min spagetti-arm i sommar.

image.jpg
image.jpg

Efter sedvanlig introduktion och lite nervöst flackande blickar frÄn Quartz-smÄfiskarna stod det ganska klart att vi har en ny ledare i stimmet :)
Denna 1000m titan-dykare Àr utan tvekan Seikos fetaste. Det Àr onekligen en saftig bit, som ska fÄ gott om handledstid pÄ min spagetti-arm i sommar.

image.jpg
image.jpg
Tuna regerar:D

• Like
Reactions: inc

image.jpg
image.jpg
HÀrligt! Skaffa nya silikongummit (det som t.ex. sitter pÄ SBDX013). Seiya har: http://www.seiyajapan.com/collections/accessories/products/seiko-silicon-strap-22mm-for-sbdb009
DÄ kommer den sitta Ànnu skönare.

image.jpg
image.jpg

HÀrligt se du hÀnger lite mer hÀr, du har en riktigt rolig och fin seikosamling :) Kanske inte ens visat allt ;)

Och emperor Àr fet!

Idag fick Deepsea'n göra plats för en lite mindre men ack sÄ trevlig SKX013 som jag köpte av MekMek hÀr pÄ KS. Blir nog en trevlig sommarbeater bland gularapsfÀlt & vita sandstrÀnder :)..

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    88.8 KB · Visningar: 61
  • image.jpg
    image.jpg
    88.3 KB · Visningar: 58
Tillbaka
Topp