• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Oscroth

Cartier
2-Faktor
Ful Àr den ju inte!

Ny pÄ forumet och pÄ klockor. (InvÀntar min första klocka, som Àr en Seiko) jag har snöat in lite pÄ Seiko av nÄgon anledning.

Vad gillar ni med Seiko?
Seiko har en vĂ€ldigt intressant historia att lĂ€sa in sig pĂ„. Och om man som jag snöat in sig pĂ„ deras vintage modeller sĂ„ Ă€r det ett djupt svart hĂ„l att försvinna ner i 😅 Finns fortfarande mycket prisvĂ€rd modeller att hitta. Kollar man pĂ„ dagens sortiment sĂ„ finns det ju minst sagt ett utbud som Ă€r enormt. Finns en Seiko för alla smaker. Blev nyfiken pĂ„ vilken modell du har/ska bestĂ€lla?
 
  • Like
Reactions: C-J
Seiko har en vĂ€ldigt intressant historia att lĂ€sa in sig pĂ„. Och om man som jag snöat in sig pĂ„ deras vintage modeller sĂ„ Ă€r det ett djupt svart hĂ„l att försvinna ner i 😅 Finns fortfarande mycket prisvĂ€rd modeller att hitta. Kollar man pĂ„ dagens sortiment sĂ„ finns det ju minst sagt ett utbud som Ă€r enormt. Finns en Seiko för alla smaker. Blev nyfiken pĂ„ vilken modell du har/ska bestĂ€lla?
Den ska jag lÀsa mer om! Referensen Àr jag osÀker pÄ, men det Àr deras gröna cocktail time. Tyckte tavlan var sÄ föreeeeebannat snygg!
 
  • Like
Reactions: C-J
Seiko har en vĂ€ldigt intressant historia att lĂ€sa in sig pĂ„. Och om man som jag snöat in sig pĂ„ deras vintage modeller sĂ„ Ă€r det ett djupt svart hĂ„l att försvinna ner i 😅 Finns fortfarande mycket prisvĂ€rd modeller att hitta. Kollar man pĂ„ dagens sortiment sĂ„ finns det ju minst sagt ett utbud som Ă€r enormt. Finns en Seiko för alla smaker. Blev nyfiken pĂ„ vilken modell du har/ska bestĂ€lla?
SRPE45J1
Lyckades hitta den.
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Fin klocka! Jag har en SPB213 som jag antar har samma lÀnk som din SPB417. Jag tycker lÀnken Àr aningen klumpig och Àr sjÀlv inte överdrivet förtjust i den. Nu vet jag inte hur stor prisskillnaden Àr, men jag skulle inte nödvÀndigtvis lÀgga massa extra för originallÀnken.

LÀnken upplevs klumpig för att spÀnnet Àr onödigt lÄngt och tjockt.

Är en av favoritlĂ€nkarna i samlingen sen jag bytte till mindre spĂ€nne. Lagom tjock och artikulerar helt ok.

 
Wow, den Ă€r ju riktigt snygg! Vilket första köp, grattis! 😊
Jag blir förhoppningsvis nöjd. Den blÄa Àr ocksÄ riktigt snygg, men den gröna kÀndes "ivy" pÄ nÄgot sÀtt, vilket Àr en estetik jag uppskattar. Har dessutom. smalast handleder vÀster om Ryssland, sÄ det mÄste nog bli 38mm oavsett. Har ocksÄ kikat pÄ en dykare pÄ 38mm men det fÄr verkligen vÀnta. (till sommaren iaf)
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Ny pÄ forumet och pÄ klockor. (InvÀntar min första klocka, som Àr en Seiko) jag har snöat in lite pÄ Seiko av nÄgon anledning.

Vad gillar ni med Seiko?
Jag tycker ocksÄ om Seiko. Finns sÄ mycket att vÀlja pÄ, massor av dykare sÄ klart, dressare, flygare, fÀltare... Till ett överkomligt pris fÄr man massor med klocktillverkarhistoria och egen (i mitt tycke nÀstan alltid snygg) design.
Bra vÀg in i hÄlet :D
_DSC8608-01.jpeg
 
Jag tycker ocksÄ om Seiko. Finns sÄ mycket att vÀlja pÄ, massor av dykare sÄ klart, dressare, flygare, fÀltare... Till ett överkomligt pris fÄr man massor med klocktillverkarhistoria och egen (i mitt tycke nÀstan alltid snygg) design.
Bra vÀg in i hÄlet :D
_DSC8608-01.jpeg

Ingen dÄlig samling! Pepsin tycker jag Àr riktigt snygg.
 

Oscroth

Cartier
2-Faktor
Jag blir förhoppningsvis nöjd. Den blÄa Àr ocksÄ riktigt snygg, men den gröna kÀndes "ivy" pÄ nÄgot sÀtt, vilket Àr en estetik jag uppskattar. Har dessutom. smalast handleder vÀster om Ryssland, sÄ det mÄste nog bli 38mm oavsett. Har ocksÄ kikat pÄ en dykare pÄ 38mm men det fÄr verkligen vÀnta. (till sommaren iaf)
NĂ€r du fĂ„tt hem den fĂ„r du gĂ€rna lĂ€gga upp lite bilder hĂ€r och sĂ€ga vad du tycker om den. Handlederna Ă€r du inte ensam om. Du har precis avslöjat varför jag kör vintage 😅 35-37 mm Ă€r min sweetspot men framförallt Ă€r det tjockleken pĂ„ mĂ„nga nya klockor jag har svĂ„rt för.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jag tycker ocksÄ om Seiko. Finns sÄ mycket att vÀlja pÄ, massor av dykare sÄ klart, dressare, flygare, fÀltare... Till ett överkomligt pris fÄr man massor med klocktillverkarhistoria och egen (i mitt tycke nÀstan alltid snygg) design.
Bra vÀg in i hÄlet :D
_DSC8608-01.jpeg
Skön samling, tycker 013:en inte passar in dĂ€r. DĂ€rför bör du sĂ€lja den till mig. 🙄👀
 
Senast Àndrad:
NĂ€r du fĂ„tt hem den fĂ„r du gĂ€rna lĂ€gga upp lite bilder hĂ€r och sĂ€ga vad du tycker om den. Handlederna Ă€r du inte ensam om. Du har precis avslöjat varför jag kör vintage 😅 35-37 mm Ă€r min sweetspot men framförallt Ă€r det tjockleken pĂ„ mĂ„nga nya klockor jag har svĂ„rt för.
Det ska jag göra!
Tycker det verkar knepigt med vintage just pga att jag inte kan sÄ mycket om klockor. Jag tycker generellt om mindre klockor och vintage Àr ju ballt liksom, men kÀnns "sÀkert" med nytt.

HÄller med om tjockleken. Vill ju inte a ha en puck pÄ handleden direkt haha
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
😆...men Ă€r det verkligen en slogan att efterstrĂ€va och nĂ„got man som slutkund ska acceptera? Tja, det fĂ„r vĂ€l var och en bedöma fast jag tycker din klocka Ă€r en klassisk skönhet hursomhelst.
Nja, det Àr ju synd att de ska ha dessa problem. Det kostar onekligen en skugga över mÀrket att man förvÀntar sig problem med linjeringen.

Med det sagt sÄ tycker jag ÀndÄ att Seiko fortfarande erbjuder nÄt unikt i klockbranschen. Jag bara gillar dem helt enkelt!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Nja, det Àr ju synd att de ska ha dessa problem. Det kostar onekligen en skugga över mÀrket att man förvÀntar sig problem med linjeringen.

Med det sagt sÄ tycker jag ÀndÄ att Seiko fortfarande erbjuder nÄt unikt i klockbranschen. Jag bara gillar dem helt enkelt!
Exakt sÄ, problemet kan vÀl fÄ lyftas fram utan att ogilla mÀrket som sÄdant, har flera stycken sjÀlv sÄ förstÄ mig rÀtt.
Seiko Ă€r en gigantisk tillverkare och borde kunna ha pengar över för att driva en QC-avdelning...eller Ă„tminstone bistĂ„ sin personal med glasögon 😏
 
Seiko sne569p1 nÄgon?
Jag har eventuellt redan planerat ett andra köp.
VÀrt med en solarklocka för över 5k?

En del hÀvdar att klockan Àr överprisad.
NÄn som Àger en och har lust att elaborera lite?
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Seiko sne569p1 nÄgon?
Jag har eventuellt redan planerat ett andra köp.
VÀrt med en solarklocka för över 5k?

En del hÀvdar att klockan Àr överprisad.
NÄn som Àger en och har lust att elaborera lite?

-En solar frÄn Cartier kostar 30K

Vad ska en solar med prospex specifikationer kosta? 1k?

Jag hade en SNE569 och jag var nöjd med allt för pengarna.

PÄ en GTG fick jag prova Àven den svarta varianten ocksÄ. Samma kille som vÀljer Omega, Rolex och Tudor vÀljer en Prospex Solar frÄn Seiko.

Det Àr ett köp som jag kan varmt rekommendera.

BA47EF06-EEB9-48EE-86F3-55C82DF3EAB2.jpeg


CA430DFF-C6D8-47EB-AFF4-8A0BF09062B9.jpeg
 
Topp