• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Vilken skillnad i fÀrg det blev!

Om lÀnken Àr oförÀndrad hÄller jag definitivt med. Fler hÄl för micro adjustments hade ocksÄ varit trevligt.
Jag Ă€r inne pĂ„ att skaffa en uncle straps jubilee om det blir en ny alpinist för min del 👍

• Like
Reactions: Erf

Om lÀnken Àr oförÀndrad hÄller jag definitivt med. Fler hÄl för micro adjustments hade ocksÄ varit trevligt.
Jag Ă€r inne pĂ„ att skaffa en uncle straps jubilee om det blir en ny alpinist för min del 👍

Den Àr oförÀndrad. HÄller med, kunde haft 2 till hÄl för micro adjustments samt screw pins mellan lÀnkbitarna.

Glömde nÀmna men inre kompassen alignar inte helt men det Àr man ju van vid.

Urverket har hÄllit ca 6-7spd vilket Àr klart godkÀnt.

Göteborg bjuder pÄ sol idag sÄ hÀr kommer en bÀttre bild. Tror att man antingen gillar eller hatar tavlan :) enda att klaga pÄ för min del Àr att lÀnken inte hÄller mÄttet nu nÀr modellen kostar över 10k.

IMG_9122.jpeg

Tur att alpinistboetten har tacksam passform för div lÀnkar. Uncle Straps kÀnns tÀmligen billig tycker jag, iallafall den presidentlÀnken jag hade frÄn dem.

Ginaults modell Àr top tier men dyr.

BiGQEpl.jpeg
CJEEuJ2.jpeg

Samma hÀr, majoriteten i alpinistgruppen pÄ Facebook talade för Uncle över Strapcode sÄ jag provade. TyvÀrr en besvikelse men deras nyare lÀnkar kanske Àr bÀttre? PresidentlÀnken har funnits ett tag utan uppdateringar.
Vad var argumenten som talade för Uncle Seiko? Har sjÀlv inte Àgt nÄgon av dom men sett att Strapcode har solida ÀndlÀnkar till skillnad frÄn Uncle Seiko, tycker Àven de ser mer robusta ut och verkar sitta bÀttre.

Vad var argumenten som talade för Uncle Seiko? Har sjÀlv inte Àgt nÄgon av dom men sett att Strapcode har solida ÀndlÀnkar till skillnad frÄn Uncle Seiko, tycker Àven de ser mer robusta ut och verkar sitta bÀttre.
PrimĂ€rt att deras lĂ€nkar Ă€r 16mm vid spĂ€nnet dvs 20>16. Strapcode har 18mm spĂ€nne och grövre lĂ€nkbitar tror jag. Överlag bulkigare Ă€n Uncle. Jag gillar Strapcode men instĂ€mmer att de ser för kraftiga ut pĂ„ en Alpinist, har dock aldrig provat.

Ginaults lÀnk Àr Àven den 20>16 men med helt annan kvalitet Àn Uncle. TyvÀrr enbart oyster.

• Like
PrimĂ€rt att deras lĂ€nkar Ă€r 16mm vid spĂ€nnet dvs 20>16. Strapcode har 18mm spĂ€nne och grövre lĂ€nkbitar tror jag. Överlag bulkigare Ă€n Uncle. Jag gillar Strapcode men instĂ€mmer att de ser för kraftiga ut pĂ„ en Alpinist, har dock aldrig provat.

Ginaults lÀnk Àr Àven den 20>16 men med helt annan kvalitet Àn Uncle. TyvÀrr enbart oyster.
Det beror ocksĂ„ pĂ„ vilken lĂ€nk frĂ„n Strapcode. Jag har tvĂ„, ett oyster och ett Asteroid. Oyster Ă€r 18mm vid lĂ„set medan Asteroid Ă€r 16mm 🙂

• Like
Det beror ocksĂ„ pĂ„ vilken lĂ€nk frĂ„n Strapcode. Jag har tvĂ„, ett oyster och ett Asteroid. Oyster Ă€r 18mm vid lĂ„set medan Asteroid Ă€r 16mm 🙂
SÄ kan det vara. Jag vidarebefordrade argumenten som framfördes nÀr Uncle Straps vs Strapcode diskuterades pÄ annat forum.

Personligen har jag inte ens kollat sÄ noga pÄ just Asteroid dÄ jag anser att de kantiga lÀnkbitarna och fula (subjektivt) ÀndlÀnkarna inte lirar med Alpinistens runda boettlinjer.

strapcode-watch-bands-SS201620BPS141_Seiko-Green-Alpinist-SPB121-WS-MT-M_1200x.jpg

SÄ kan det vara. Jag vidarebefordrade argumenten som framfördes nÀr Uncle Straps vs Strapcode diskuterades pÄ annat forum.

Personligen har jag inte ens kollat sÄ noga pÄ just Asteroid dÄ jag anser att de kantiga lÀnkbitarna och fula (subjektivt) ÀndlÀnkarna inte lirar med Alpinistens runda boettlinjer.

strapcode-watch-bands-SS201620BPS141_Seiko-Green-Alpinist-SPB121-WS-MT-M_1200x.jpg
Har sjÀlv ett Strapcode Super-j, tycker inte att komforten Àr riktigt dÀr. LÀnkarna Àr lite kantiga och skaver.
Samt sÄ gillar jag inte att det Àr male end-links, passar mer pÄ oyster
1000001347.jpg

Tillbaka
Topp