• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Även idag Ă„kte 777an pĂ„
3D470BC1-8440-453E-AFBD-B1ADF6F6257A.jpeg

SRP777:an har tyvÀrr fÄtt avsevÀrt mindre handledstid sedan jag köpte mig en 7548. Idag pÄ chocolate bar frÄn CNS.

IMG_9663.jpeg

Är det vĂ€rt att köpa sig ett â€Ă€kta” frĂ„n Uncle Seiko tro? Sett att hans band Ă€r i TPU, och mitt GL831 frĂ„n US Ă€r typ det bekvĂ€maste bandet jag haft. Watchwear och andra liknande kör ju FKM, vilket jag upplever vĂ€l sladdrigt (mitt tropic frĂ„n CNS har jag inte mycket till övers för).

SRP777:an har tyvÀrr fÄtt avsevÀrt mindre handledstid sedan jag köpte mig en 7548. Idag pÄ chocolate bar frÄn CNS.

IMG_9663.jpeg

Är det vĂ€rt att köpa sig ett â€Ă€kta” frĂ„n Uncle Seiko tro? Sett att hans band Ă€r i TPU, och mitt GL831 frĂ„n US Ă€r typ det bekvĂ€maste bandet jag haft. Watchwear och andra liknande kör ju FKM, vilket jag upplever vĂ€l sladdrigt (mitt tropic frĂ„n CNS har jag inte mycket till övers för).
Alltid vÀrt att köpa frÄn Uncle tycker jag. Inte billigast men mest prisvÀrt.

Vad Àr en SRPC91K vÀrd idag ungefÀr? Obs. inte till salu men undrar av rent intresse. Min Àr typ 5Är gammal i kanonskick.

Denna alltsÄ:
9256.jpg
Blev erbjuden en som din, fullset med lÀnk i vÀldigt fint skick för 2000kr. Var vÀl ocksÄ ett kompispris ska tillÀggas.

Men tĂ€nker att de ligger dĂ€romkring. Kanske upp till 3000kr om man kikar runt 😁

HÄller med. Luktar att nÄgon skall titta pÄ den alt sÄ fortsÀtter du njuta och justerar den varje morgon. Har en Universal Geneve som drar sig 2-3 min per dag men den bÀrs bara pÄ sÄdant dÀr det Àr inom felmarginalen :)
Sorry för sent svar

Ja, jag vet att vissa resonerar sÄ och jag kan kÀnna lite avundsjuka pÄ dem. Jag stör mig nÄgot enormt om klockan tappar för mycket tid alternativt fortar sig för mycket. Jag har nÄgon nostalgisk bild av klockor att de ursprungligen var verktyg och att de dÀrför ska gÄ att anvÀnda för att Ätminstone lÀsa av tiden korrekt pÄ.

Tillbaka
Topp