• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🔩 Visa era lume-shots

Rotwang

Rolex
2-Faktor
I djungeln har man inte bara UV-lampan för att ladda klockans lume. Man kan Àven kolla in skorpionernas naturliga "lume" med lampan. :)

IMG_6492.jpeg

IMG_6480.jpeg

IMG_6484.jpeg

IMG_6474.jpeg
 

Klockarol

Breitling
2-Faktor
Är det kosher att diskutera lume hĂ€r utan att bidra med en lumeshot? đŸ«Ł
Kollade iallafall pÄ denna videon inatt. Förövrigt grymt intressant video om man vill ha lite hantverkar-ASMR. Men till frÄgan;


Vid lÀnkad tidpunkt jÀmför han luminosciteten pÄ en Speedmaster och klockan i frÄga, en urgammal Pepsi. MÀts med en GeigermÀtare. Jag kan 0 om fysik. 0 om strÄlning m.m. Men torde inte sÄdana utslag som visas vara "onyttiga" att ha runt armen under en livstid?

Med viss risk för att lÄta som en foliehatt sÄ bör nÀmnas att jag mer eller mindre Àr elektrifierad till fullo. Cykel med elektroniska vÀxlar, Garmin-klockor m.m. SÄ har vi den disclaimern ur vÀrlden!
Bra video!!
Utslaget pĂ„ Gmt visar 6 microsivert/h ”doshastighet”
Vid en radiologisk utslĂ€pp skulle Sverige börja evakuera stĂ€der skyndsamt vid 200microsivert/h ”doshastighet”.
Sen funkar man ju som en bil sÄ all strÄlning du fÄtt i dig Àr som milen pÄ bilen. Dom Àr dÀr.
Snittet av lagrad dos per Är i Sverige Àr 4 milisivert.
Vet inte om de ger ett perspektiv.
Men skulle jag hitta en sĂ„dan klocka skulle iaf jag bĂ€ra den😍
Riktigt fin😊
 
Topp