• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Glad PĂ„sk! alla AQ-nerdsđŸ€ż

Min Ärsklocka C026 -87 i "NOS-skick" Àr up and running!
Tog nÄgra snabba bilder. Ska bÀras imorgon pÄ kalas, Àr nu pyssel ikvÀll med lite rengöring av glaset etc.
Den hÀr skönheten kommer ursprungligen frÄn @Hans B 1955 (som numera Àger min vÀldigt fina C026 -86 och som Àr till salu för kalaspris!)
MÀktig kÀnsla nÀr man ser verket som legat i dvala i kanske 36-37 Är sedan batterilÀckaget nu tickar pÄ. HÀftigt och se en display som fortfarande Àr som om den vore ny i skicket.

TyvÀrr var denna drabbad av ett större batterilÀckage men har bestÀmt mig för att reparera kretskortet nu i april Àven om det kommer bli ett jÀkla jobb och ta en 2-3 helger.
Man vill ju göra det noggrant, det förtjĂ€nar den. Blir att löda och Ă€ven lĂ€gga in nya guldplĂ€terade kontaktytor dĂ€r det Ă€r som mest skadat. Sedan Ă€r det bara att hoppas pĂ„ att den kickar igĂ„ng. Mycket pilligt jobb men sĂ„ Ă€r det inte första gĂ„ngen iheller!😁

Lite kontrast Ă€r det jĂ€mte den C026 med coola patinan som @nivde Ă€ger😊

DSC_3360[1].JPG

DSC_3362.JPG

đŸ„čđŸ˜…đŸ˜«
DSC_2984.JPG

DSC_2972.JPG

DSC_0001_BURST20251001181401962.JPG
- BĂ€ttre boett Ă€n den dĂ€r gĂ„r nog inte att hitta. Den förtjĂ€nar verkligen den omvĂ„rdnad den fĂ„r nu 👍
Den jag fick i byte Ă€r nog ocksĂ„ bland de bĂ€sta som finns kvar, fint skick och helt genomgĂ„ngen förstĂ„s. Har precis stĂ€llt om den till sommartid, givetvis perfekt synk mellan digital och analog tid, dessutom skall naturligtvis minutvisaren linjera med indexen ocksĂ„. Min lindriga OCD Ă€r krĂ€vande ibland 🙂

Helt enig, det Ă€r rĂ€tta ordet!😊

"Magic Enzo" đŸ§™â€â™‚ïžđŸȘ„

Blir ocksÄ sugen pÄ att trycktesta den en dag för att se om djupmÀtaren visar livstecken. Nu sitter det ett donator-kort i den sÄ den visar sannolikt inte helt korrekt vid djupmÀtning dÄ varje kretskort Àr kalibrerat mot sensorn. DÀremot, den dagen nÀr original kretskortet Àr fixat sÄ ska det bli korrekt.

Helt enig, det Ă€r rĂ€tta ordet!😊

"Magic Enzo" đŸ§™â€â™‚ïžđŸȘ„

Blir ocksÄ sugen pÄ att trycktesta den en dag för att se om djupmÀtaren visar livstecken. Nu sitter det ett donator-kort i den sÄ den visar sannolikt inte helt korrekt vid djupmÀtning dÄ varje kretskort Àr kalibrerat mot sensorn. DÀremot, den dagen nÀr original kretskortet Àr fixat sÄ ska det bli korrekt.

Och hÀr Àr jag(om man nu frÄgar ChatGpt):
"Aquaman-Aqualand Wizard" med "Magic Enzo" C026 -87 pĂ„ nĂ€ven😅

(Dock körde man över bandet med en ÄngvÀlt.....)
Visdom och magi i stjÀrnornas sken.png

8o23cu4v.png

Gemini_Generated_Image_mimzdqmimzdqmimz.png

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp