- BÀttre boett Àn den dÀr gÄr nog inte att hitta. Den förtjÀnar verkligen den omvÄrdnad den fÄr nuGlad PÄsk! alla AQ-nerds
Min Ärsklocka C026 -87 i "NOS-skick" Àr up and running!
Tog nÄgra snabba bilder. Ska bÀras imorgon pÄ kalas, Àr nu pyssel ikvÀll med lite rengöring av glaset etc.
Den hÀr skönheten kommer ursprungligen frÄn @Hans B 1955 (som numera Àger min vÀldigt fina C026 -86 och som Àr till salu för kalaspris!)
MÀktig kÀnsla nÀr man ser verket som legat i dvala i kanske 36-37 Är sedan batterilÀckaget nu tickar pÄ. HÀftigt och se en display som fortfarande Àr som om den vore ny i skicket.
TyvÀrr var denna drabbad av ett större batterilÀckage men har bestÀmt mig för att reparera kretskortet nu i april Àven om det kommer bli ett jÀkla jobb och ta en 2-3 helger.
Man vill ju göra det noggrant, det förtjÀnar den. Blir att löda och Àven lÀgga in nya guldplÀterade kontaktytor dÀr det Àr som mest skadat. Sedan Àr det bara att hoppas pÄ att den kickar igÄng. Mycket pilligt jobb men sÄ Àr det inte första gÄngen iheller!
Lite kontrast Àr det jÀmte den C026 med coola patinan som @nivde Àger
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Den jag fick i byte Àr nog ocksÄ bland de bÀsta som finns kvar, fint skick och helt genomgÄngen förstÄs. Har precis stÀllt om den till sommartid, givetvis perfekt synk mellan digital och analog tid, dessutom skall naturligtvis minutvisaren linjera med indexen ocksÄ. Min lindriga OCD Àr krÀvande ibland